Woensdag 3 mei - Reisverslag uit Tsjoengking, China van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu Woensdag 3 mei - Reisverslag uit Tsjoengking, China van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu

Woensdag 3 mei

Blijf op de hoogte en volg Ruud & Edmar

03 Mei 2017 | China, Tsjoengking

Vanmorgen een ontzettende heteroscene gehad! We zouden eigenlijk naar een tempel gaan maar na Edmar zijn kreet “ik heb niets meer om aan te doen” voelde ik nattigheid. Die nattigheid kwam ook van boven want de almachtige voorzienigheid had een flinke bui in gang gezet.

Mijn opmerking “dan heb je thuis verkeerd gepakt” hielp ook niet veel en na “had gisteren dan wat shirts gekocht” was de boot helemaal aan. Toevallig gaan we vandaag ook naar een boot dus daar hoort een nautische outfit bij. Dat werd dus terug naar de winkelstraat. Na het Chinese ontbijt stopte het met regenen en in 40 minuten lopen we ondertussen naar het winkelgedeelte. Ondanks de vele dikke Chinezen valt het niet mee in Edmar zijn maat iets te vinden maar uiteindelijk bij Adidas vinden we 2 shirtjes.

Na een lunch bij een Chinese fastfoodketen, bestaande uit een kip ananas burger en friet, lopen we lekker in het zonnetje terug naar het hotel. Het is inmiddels 28 graden. Gisteren ook al en dat hebben we nog niet gehad.

Inpakken en met de taxi naar het East trainstation! We gaan businessclass naar Chongqing, de 2e stad van China, ongeveer 20 miljoen inwoners. Alles is hier groot, denk je naar een provinciestadje te gaan, hebben ze meteen in de miljoen inwoners…. We gaan met een hogesnelheidstrein, 300 km per uur en in deze trein hebben we businessclass. We zijn lekker op tijd aanwezig, niet zonder reden want voor businessclass reizigers hebben ze een vip wachtruimte! En dat willen we wel even meemaken!
Luxe stoelen, een lekkere kop thee, poirootje op en dan kunnen we in de trein. Businessclass is geweldig! Een halve wagon voor 5 stoelen! En wat voor stoelen! Ze kunnen helemaal als bed plat. Helaas is het maar voor 1,5 uur. Het was ook niet duur. Als versnapering krijgen we een doosje met snatsen waaronder Raffaellos’s en eclairs! Het landschap onderweg is schitterend!

We komen aan in Chongqing op een gigantisch station. Daar staat een juffrouw ons keurig op te wachten en brengt ons naar haar wagen, een Skoda Octavia. Ze vertelt dat ze daarmee naar Pataya in Thailand is gereden, op en neer 5600 km! Op een drukke weg blijft ze staan om haar Tom Tom, hier een Cheng Cheng, te programmeren. Daarna haar witte handschoentjes aan om dat vieze (?) stuur vast te houden. Ze rijdt keurig naar de haven en vertelt dat we op pier 5 moeten zijn. Het wijst zichzelf maar ze loopt toch helemaal mee. Een kruier heeft een bamboestok over zijn schouders met daaraan onze 2 koffers! Dat is zijn werk dus betalen we hem 50 yuan, op advies van de chauffeuse.

Het zou de eerste keer zijn als we in één hut verbleven, deze reis is geen uitzondering. We hadden tevoren geïnformeerd naar de prijzen van de hutten. Maar de leukere hutten waren niet te betalen. Maar op de boot zelf staat Ed in de onderhandelingsmodus. Dus wordt er voor een leuke prijs een ruimere hut geregeld. Er komen 4 dames om de aparte bedden tegen elkaar te zetten.

We installeren ons en gaan wat eten. Daarna varen we weg. Het uitzicht, de kleurrijke skyline van Chongqing is prachtig! Dan vraagt Edmar aan een juffrouw van de receptie of hij de Shangrl-La suite mag zien. Die is vrij dus we krijgen de rondleiding. Prachtig! Aan de voorkant van het schip met eigen ruim terras met ligstoelen, bubbelbad, ruime zitkamer…. Dan is het tijd voor onderhandelingsfase 2! De suite staat leeg voor deze cruise dus dan doen ze forse concessies in de prijs en hebben we voor een leuk bedrag deze hut! Dan maar weer om 10 uur ’s avonds verkassen… maar de hut is schitterend! En de 4 dames kunnen de bedden weer terugzetten!

• 05 Mei 2017 - 07:15

Janneke G Te V:

Ed's upgrade-modus staat op turbo! En het is niet aardig om Ed te vergelijken met een dikke Chinees. Dat is mijn taak.....

• 05 Mei 2017 - 08:58

Wendy:

Koffie op en de ochtend weer lachend begonnen. T-shirt erin, was T-shirt eruit toch? Heb wel beetje medelijden met de drager. Dat die stok t houdt 41 kg? Of anders gezegd dat zijn rug het houdt? Veel plezier op de cruise - Shangri-la ze! X

• 05 Mei 2017 - 11:11

Esther:

Foei, geen ruzie maken......

• 05 Mei 2017 - 11:12

Esther:

Foei, geen ruzie maken...... en je kunt vast ergens een chinees vinden die de was doet.....

• 05 Mei 2017 - 13:57

Linda:

Haha wat een leuk verhaal, lekker genieten in de grote suite nu !!