Woensdag 10 mei - Reisverslag uit Yangshuo, China van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu Woensdag 10 mei - Reisverslag uit Yangshuo, China van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu

Woensdag 10 mei

Blijf op de hoogte en volg Ruud & Edmar

10 Mei 2017 | China, Yangshuo

Na de gebakken eieren met spek en kaas worden we opgehaald voor een dagtrip. Eigenlijk zouden we vandaag verkassen naar Ping An, een dorp met rijstvelden in de bergen maar we vinden het hier ze relaxed dat we dat geskipd hebben. Hier hebben we een zwembad, kunnen we fietsen en nu hebben we geen zin meer in een eenvoudig hotel in de bergen. Maar dat kon dus ook in een dagtocht van hieruit. Dat doen we dus. Wederom met een private tour.

We gaan over een vierbaans weg naar Guilin. Sommige stukken zijn afgesloten vanwege werkzaamheden die we niet zien…. Iedereen reageert daar anders op, spookrijden, tussen de pionnen toch over het afgesloten stuk…. Dan zitten er 2 bussen met de zijkanten tegen elkaar, ook daar gebeurt weer van alles! Totdat de politie arriveert in een elektrisch gogomobiletje. Problemen opgelost. Hoop ik.

Stroken op de weg maken niet uit want waarom zou je met 2 auto’s naast elkaar rijden als er 3 naast elkaar passen? We hebben een keer ergens gereden, daar zat het redelijk vast. Tegemoetkomend verkeer uit een zijstraat reed ons links en rechts voorbij om 2 meter verder te komen. Volgens mij kun je hier geen auto’s huren en dat is maar goed ook!

Onderweg bieden we de chauffeur een koekje aan. Chinezen weigeren altijd uit beleefdheid en de etiquette vraagt dan ook dat je moet aandringen. Maar dat doen we niet, het gaat tenslotte om koekjes.

We arriveren in de bergen bij de rijstvelden. Op het eerste gezicht valt het tegen, het lijkt niet op de plaatjes die we hebben gezien. Maar dan gaan we een tocht omhoog maken en dan wordt het toch heel mooi! Een pittige tocht die Edmar erg makkelijk afgaat, blijkbaar zitten we hier minder hoog dan in Lijiang! Als een kieviet!

• 13 Mei 2017 - 08:28

Wendy:

Wow, mooi groen! Yangshuo is relaxed hê!

• 13 Mei 2017 - 13:55

Yvonne:

Mooie foto.

• 14 Mei 2017 - 08:29

Angelique:

Meestel zijn het chinezen in Nederland met zón Nikon camera om hun nek. Ik zie dat het ook andersom kan. Haha

• 14 Mei 2017 - 16:24

Jezus: