Dinsdag 2 mei - Reisverslag uit Chengdu, China van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu Dinsdag 2 mei - Reisverslag uit Chengdu, China van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu

Dinsdag 2 mei

Blijf op de hoogte en volg Ruud & Edmar

02 Mei 2017 | China, Chengdu

Na een vroeg Chinees ontbijt worden we opgehaald om naar de panda’s te gaan! Bij aankomst krijgen we 2,5 uur om het park te bezoeken. Met een treintje kun je naar de andere kant van het park. Dat voorkomt dat je de hele meute volgt en dat het overal druk is. Dat doen we dus. Daar komen we bij een dag en een nachtruimte. Die nachtruimte is achter glas dus daar zijn we snel doorheen. De dagruimtes zijn erg leuk! Daar liggen, hangen en spelen jonge en oudere panda’s!

Als er maar één panda zich verroert, ligt al het Chinese vrouwvolk in zwijm! Dan gat er een hele zucht door het publiek! Grappig, maar de panda’s zijn ook wel erg aandoenlijk. Zo ga je van verblijf naar verblijf. Ook komen we bij wasbeertjes, tenminste dat denken wij. Ook die poseren gewillig! Die 2,5 uur is genoeg. We zoeken onze chauffeur, die ligt lekker te pitten in de wagen. Terug naar het hotel. Daar pakken we een lekkere lunch! Het restaurant is niet gezellig maar de keuken is goed. Een wontonsoepje en gebakken dumplings. Lekker!

Dan is het tijd om te shoppen! Je weet niet wat je ziet aan luxe winkels hier! Vuitton, Gucci, Kors nam it en het is er. En verderop de gewone Chinese winkels. Ook enkele warenhuizen vol met kledingkraampjes maar dat is zoveel dat we daar niet aan beginnen.

Als je een winkel binnenkomt staat er meteen iemand bij je. En die probeert te helpen. Dat begint dan al met het van een haakje halen van het T-shirt…. door de halsopening….. Dat vind ik zo irritant! Daar mol je een heel shirt mee, met zo’n uitgelubberde nek. Ik trek dan ook meteen het shirt op het hangertje uit hun handen en laat zien dat het ook anders kan. Door de mouw. Nee, grapje. Van onderen natuurlijk. Maar dat kom je in elke winkel tegen. Met de taxi terug naar het hotel. Bijna 45 minuten, kosten nog geen 4 euro.

We eten in de buurt van het hotel. Een echt Chinees restaurant en we bestellen wat de buren ook hebben, een grote schaal met daarop een hele vis, tofu en rode saus. Lekker!! Als groente een struik die we gisteren ook hebben gehad.

Als we teruglopen zien we veel volk bij een poort die we nog niet eerder gezien hebben. We lopen erdoor en een gigantische markt! Volop eten en spullen! Erg gezellig maar we hadden net gegeten. Maar toch een mooie wandeling voor na het eten. Stappenteller: 27.030 stappen, dat is 22km!!

• 04 Mei 2017 - 06:22

Wendy:

Eindelijk weer tijd om bij te lezen!
    Wat zijn ze gaaf hè die panda's. Maar over naar belangrijke zaken: shoppen en eten ;) Hihi, geweldig verslagje weer! X uit Bladel

• 04 Mei 2017 - 06:24

Wendy:

Ps lijkt wel alsof jullie 2 maanden weg zijn, wat een belevenissen allemaal. Kan niet wachten tot de volgende vakantiefilm én etentje (natuurlijk) :)

• 04 Mei 2017 - 06:25

Te gekke Selfie!!

• 04 Mei 2017 - 13:05

Ivonne Aarts:

Hoi Ruud, dat is geen wasbeertje maar een bruine panda. Haha!! Lijkt me geweldig al die panda's te zien spelen.

• 05 Mei 2017 - 07:13

Janneke G Te V:

Rode panda. Ook wel kleine panda. Vroeger spreekbeurt gehouden....
    Die selfies zijn geweldig!