Maandag 1 mei - Reisverslag uit Chengdu, China van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu Maandag 1 mei - Reisverslag uit Chengdu, China van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Maandag 1 mei

Blijf op de hoogte en volg Ruud & Edmar

01 Mei 2017 | China, Chengdu

Reisdag! We hebben tijd genoeg en we hebben gisteren al één en ander (koffers!) voorbereid. Even ontbijten. De verleiding is groot om weer naar de Mac te gaan maar we proberen nu toch het hotel. Er staat weer een juffrouw eieren te bakken en verder is er rijst, kool, mais en pompoen. Lekker gegeten. De thee hebben we van onszelf. Het uitzicht vanuit de ontbijtruimte is schitterend, we kijken uit op de besneeuwde bergen!

We danken weer wat spullen af en het gewicht van de koffers blijft weer net rond de 41 kilo samen. Daar doen ze nog steeds niet moeilijk over en we hebben steeds een andere maatschappij. Ik sjouw mijn koffer naar beneden, Edmar zijn koffer wordt overgenomen door een jongen van het personeel. Het personeel hier is geweldig. Erg aardig en ze proberen de taalbarrière bepekt te houden met het gebruik van vertaalappjes! Vlakbij het hotel is een taxistandplaats en daar nemen we een taxi naar Lijiang airport, toch nog een ritje van 45 minuten! En dat kost dan 120 yuan, ongeveer 16 euro.

Als je niet toetert tel je niet mee dus met veel bombarie rijden we naar het vliegveld. Daar checken we in. Rij 13! Neen, geen ongeluksgetal maar juist een geluksgetal. En als rij 14 goed aankomt zal rij 13 ook wel goed aankomen.

Als lunch nemen we een kleine rijsttafel, lekker en als toetje een massagestoel! Grappig alleen meer gemaakt voor een spekkont dan voor mijn kuntje.

• 03 Mei 2017 - 10:15

Jezus:

Hahaha, het lukt Ed elke keer weer!
    Zijn jullie in die stoelen geroosterd?

• 04 Mei 2017 - 06:51

Wendy :

Daar ligt t hoor:) Echte backpackers ;)

• 04 Mei 2017 - 20:58

Barbara:

Och, och, wat hebben we het weer zwaar! Moeten jullie onderhand niet meer gaan betalen voor jullie zelf? Of zijn jullie niks aangekomen van al dat eten!