Maandag 24 april - Reisverslag uit Kunming, China van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu Maandag 24 april - Reisverslag uit Kunming, China van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu

Maandag 24 april

Blijf op de hoogte en volg Ruud & Edmar

24 April 2017 | China, Kunming

Vanmorgen lekker ontbeten. Er staat een mooi buffet! Voor degenen die een boterham met ham eenkaas zoeken is het niets maar als je ook Chinese gerechten wilt proberen is het goed! Er staat een pan met bruine soep een gekookte gepelde bruine eieren erin. Ruikt lekker, dus ook proberen! En ze zijn ook lekker. Bapao’s met een paddestoelenvulling, lekker! En veel gestoomde groente. Grappig is dat alles poepchique is gedekt maar dat er ook dun wit plastic over de tafels ligt. Wennen is dat er mag worden gerookt… en dan niet de zalm….

We lopen over een groente en vleesmarkt en kopen wat fruit. Een gezond ontbijtje voor morgen, dan weer vroeg op om naar Dali te gaan.

Bij Starbucks bestellen we een groene thee, denken we, maar we krijgen een groene koude sojamelk met een soort van slagroom... Weer wat geleerd.

Edmar is een oplaadkabel kwijt van zijn horloge/stappenteller. De hele hotelkamer hebben we op zijn kop gezet maar niet gevonden. Hoe kom ik nou toch aan het gevoel dat dat kabeltje vanavond weer opduikt? Op zoek naar een Applestore, en dan een waar ze echte Apple producten verkopen! Via WhatsApp Esther gevraagd waar een echte Applestore zit (want Google werkt hier helaas niet) en zo komen we aan een adres van een gloednieuwe zaak. In het winkelcentrum waar die moet zitten zijn we minstens een half uur aan het zoeken geweest en niemand kent deze winkel… dan zien we een prachtige glazen entree op een pleintje, waar we een kelder in moeten, gevonden! Onder het mom van “alvast voor mijn verjaardag” (11 oktober) wordt een hele mooie Applewatch gekocht. Gelukkig werd hier wel goed Engels gesproken.

Ik dacht dat je hier in China zou worden doodgegooid met nepartikelen maar niets is minder waar. Je hebt hier leuke winkels en Chinese populaire merken. Die vind ik ook leuker en ik koop daar leuke shirts. Vandaag zijn er af en toe flinke plensbuien dus is het ook wel prettig om een winkel in te kunnen gaan. Het personeel is super vriendelijk, alleen niet te verstaan….

Kunming heeft als plaatselijke specialiteit een koek met een rozenvulling. Zeg maar een gevulde koek met een stuk zeep erin. Aardig, Edmar bedankt vriendelijk. Ik koop er eentje, voor een hele doos hebben we geen plaats want morgen is weer een reisdag.