Vrijdag 21 april - Reisverslag uit Xi'an, China van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu Vrijdag 21 april - Reisverslag uit Xi'an, China van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu

Vrijdag 21 april

Blijf op de hoogte en volg Ruud & Edmar

21 April 2017 | China, Xi'an

Vanmorgen vroeg opgestaan. Vandaag naar Xian, bekend van het terracotta leger!
We staan om 6.45 in het restaurantje van het hotel voor een ontbijtje. De kok wordt opgetrommeld. Edmar is ondertussen met twee Chinese schonen een fotosessie aan het maken, ze wilden heel graag met Edmar op de foto! Ach, nobody is perfect.

We dachten dat Pingyao autovrij was maar tot 8 uur mogen er wel auto’s komen. Ze rijden dan wel als gekken. Als ze toeteren denken ze dat alles mag. Onze taxi komt dus netjes voor het hotel en brengt ons naar het station. Daar zijn we lekker op tijd en kunnen de boel afkijken. Eerst wederom een security check. 10 Minuten voordat de trein komt mogen de passagiers zich keurig in rijen voor de kaartcontrole opstellen. Er staat dan iemand met megafoon de boel te commanderen! Ook op de perrons! Er loopt een gele streep en o wee als je daaroverheen stapt…. Gelukkig verstaan we ze niet want daar hadden we helemaal geen erg in.

We zitten nu 2e klasse. Niets op tegen alleen heb je aan de ene kant 2 zetels, aan de andere kant 3. En die hadden we. En raamkant. Dan moet je je buurman even vragen als je naar de wc moet. Na 4 uurtjes komen we aan in Xian. We wilden eerst een taxi nemen maar zien dat er ook metrolijnen vanuit dit station lopen. Bij een reisbureautje leggen ze belangeloos uit waar we ons hotel Bell Tower kunnen vinden! Een Chinees bij de automaat vertelt dat hij op dezelfde halte eruit moet en dat we met hem mee kunnen lopen. Het is makkelijk, niet eens overstappen. En het hotel hebben we meteen gevonden.

We hebben de kamer laten upgraden naar een kamer met uitzicht op de klokkentoren. Het uitzicht is waanzinnig mooi! Lekkere ruime kamer. De badkamer kan wel een opknapbeurtje gebruiken maar het uitzicht maakt alles goed. Wel hebben we oordopjes bij ons, het hotel ligt aan een druk plein.

Dan lekker dwalen door de stad. Toevallig belanden we meteen bij de moslimwijk waar ze een leuke markt hebben en veel kraampjes met vers gemaakte etenswaren. Heerlijk! Beetje shoppen… Xian blijkt een erg leuke stad! Geen smog! Tenminste nu niet.
Bij de Pizzahut nemen we wat te eten… pizza!

’s Avonds is het helemaal prachtig op onze kamer! De toren is prachtig verlicht! We lopen nog even over de stadsmuur. Die is erg bijzonder met de Chinese gebouwen er bovenop. Met de speciale belichting en rode lampionnen is het een bijzondere ervaring! Mooie foto’s gemaakt!

• 24 April 2017 - 02:22

Wendy:

Woow, wat mooi zeg!!!

• 24 April 2017 - 06:10

Esther:

Ziet er weer mooi uit. U

• 24 April 2017 - 17:19

Tante Mies:

Schitterend! Ben wel een beetje "neidisch" maar geniet ervan.

• 24 April 2017 - 20:23

Anja J:

Heel mooi.
    Was de pizza net zo lekker als bij Vapiano of Happy Italy?

• 30 April 2017 - 10:02

Jezus:

klokkenspel...klokkentoren.....jullie upgraden wat af!