zondag 9 april - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu zondag 9 april - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu

zondag 9 april

Blijf op de hoogte en volg Ruud & Edmar

09 April 2017 | Hong Kong, Hongkong

Tijd voor wat actie!
Edmar was niet lekker en besloot in bed te blijven. Jammer. Ik had thuis al een actieve ochtend geregeld op een boksschooltje bij ene David. Ook op vakantie moet je iets doen om een perfect figuur in stand te houden. Met een personal trainer!
Ik ben met de metro naar een station gegaan waar we hadden afgesproken.
Leuk om zo in de metro te zitten. Ze staan daar op voor ouderen. Maar als een stel binnenkomst en er is maar één plaats, gaat de man zitten…. Net zoals bij ons in die goeie ouwe tijd.
Van daaruit zijn we naar een betonnen “kantoor”pand gegaan. Daarin was op de 9e etage ook een boksschooltje, erg leuk! 2 uur getraind. David bood aan ons de stad te laten zien. Mooi, een local als gids. We zijn eerst naar het hotel gegaan om te kijken hoe Edmar zich voelde maar dat was nog niet veel. We zijn even op de 40 etage gaan zitten, een halfopen etage met halfhoog hekwerk. Aan het hek keek je 40 verdiepingen naar beneden…. Mun knieën klapperden….

Helaas zonder Edmar zijn we naar de overkant gevaren, Hong Kong Island, en hebben daar een bus genomen voor een eilandtour en een bezoek aan het badplaatsje Stanley. Een dubbeldekker en op de eerste rij bovenin! Een mooie tocht. De badplaatsen daar worden verkracht door giga hotels, een kleine baai met enorme betonnen gebouwen. Stanley was daarop een uitzondering. Nog niet erg mooi maar met wat mooie gebouwen. Bijna op het strand staat een koloniaal pand. Daar zitten een paar restaurantjes in en een…..H & M!!!
Hoe verzinnen ze het.

Na wat gegeten en wat gedronken te hebben gingen we weer terug, nu met een andere bus. Deze reed rechtstreeks naar de buurt van ons hotel. De rit ging niet erg ontspannen, de chauffeur reed als een gek… en dat is minder prettig bovenin!
Gelukkig kwamen we goed aan. Ook met Edmar ging het beter en zijn we met zijn drieën naar een chinees restaurant gegaan. We vroegen David wat schotels te bestellen. Gemarineerde komkommer met stukken knoflook, varkensvlees met uien en een soep met spinazie en eendeneieren. Allemaal lekker!
Afscheid genomen van David, vervolgafspraak gemaakt voor een training, op donderdag als we weer in Hong Kong zijn. En naar bed! Morgen naar Macao!

• 10 April 2017 - 16:41

Rianne:

Mooie verhalen Ruud. Zo genieten we op afstand mee. Ik hoop dat Edmar zich snel beter voelt. Veel plezier nog.

• 10 April 2017 - 16:51

Suzanne:

Jammer voor Edmar ,hoop dat jullie verder ziek zijn bespaard blijft en dat jullie samen van alles kunnen genieten!
    Ps als jullie een lief panda jong tegenkomen pak maar in voor mij,

• 10 April 2017 - 18:15

Suzanne:

Niet mijn complete reactie staat erop zie ik.
    Grapje maar hier op tv toevallig gisteren nog gekeken naar docu van Wolong vlakbij Chengdu. Dat is een heel mooi natuurreservaat waar ze ook Panda's houden. Alle goeds, groetjes van Jandri en Suzanne xxxx

• 10 April 2017 - 19:40

Henriëtte:

Ben benieuwd naar jullie verhalen over Macao. Hou Edmar weg bij de goktafels, voor je het weet zijn de retourtickets verpatst. Veel plezier en ik geniet van je droge humor Ruud.

• 11 April 2017 - 08:11

Wendy:

S'ochtends wakker worden met een koffie en die heerlijke reisverhalen van jullie. Leuk om te lezen. Ed, weer helemaal hersteld? Veel plezier op Macao, rustig aan met die HK dollars.

• 11 April 2017 - 08:38

Esther:

Wat een leuke verhalen weer. gelukkig vermaak je je zonder Ed ook prima....stuk goedkoper ook nog volgens mij. In bed kan hij minder uitgeven.

• 13 April 2017 - 15:59

Nicolay:

Leuke verhalen. je schrijft heel erg leuk.

• 15 April 2017 - 14:25

Jezus:

Dat eten klinkt als Rechter Tie....straks nog aan de kabeljauwwangetjes!