Zaterdag 8 april - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu Zaterdag 8 april - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu

Zaterdag 8 april

Blijf op de hoogte en volg Ruud & Edmar

08 April 2017 | Hong Kong, Hongkong

Na een lekker ontbijt gaan we een wandeltour door Kowloon doen, dat is de wijk waarin ons hotel ligt, het vasteland van Hong Kong. Bij het science museum staat een hele Star Wars opstelling. We komen door de Avenue de Stars, Hongkonkese stars dan wel. Alleen Bruce Lee kennen we.

Kowloon Garden
Het parkleven in China is bijzonder. Bejaarden gaan met eigen muziek naar het park om hun (tai chi?) oefeningen te doen. Ook staan leden van een opera hun zangkunsten ten gehoor te brengen. Niet eens om geld op te halen! Er is ook een comic exhibition, beelden van stripfiguren. Een paar staan er op de foto, Lyn, wie zijn dat?
Voor kinderen doen ze veel maar het is wel erg kitscherig allemaal.

Victoria Peak
Omdat het zo’n mooi weer is besluiten we naar het eiland te gaan en the Peak te bezoeken. De high tea gaan we een andere keer doen. Een hoog gelegen uitzicht punt (met shopping mall). We gaan met de boot naar de overkant en passeren nog een mooie jonk. Op het eiland werken onze pasjes niet voor de bus. We nemen dan een taxi, die brengt ons naar boven, onder de shopping mall. In de shopping mall is een uitzicht punt maar het valt ons tegen. We kijken nog wat rond en besluiten met de cable train naar beneden te gaan. We staan in de rij en zien ineens een ander uitzicht punt en lopen daarnaartoe. Schitterend!
We laten wat foto’s maken. Dan gaan we met de cable train naar beneden. Op sommige stukken is de helling 45%!! Maar het is totaal niet akelig omdat je nergens in een diepte kijkt. Wel grappig is het om te zien hoe de passagiers zonder zitplaats zich staande proberen te houden…. Er werden heel wat kuiten verrekt!

We lopen door Central weer terug naar de boot. In Kowloon hebben we nog een hapje gegeten en zijn toen onze blaren onder de voeten gaan verzorgen… Die ochtend waren we per ongeluk met de sneakers aan de wandel gegaan, dat was niet zo slim. Flinke stukken lopen moeten we echt op onze wandelschoenen met steunzolen en steunkousen doen…
Overigens gaf de stappenteller van Edmar een stand aan van 34.000 stappen, en dat is nog iet te weinig want we hebben ook een stuk achteruit gelopen.