Le havre - Reisverslag uit Le Havre, Frankrijk van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu Le havre - Reisverslag uit Le Havre, Frankrijk van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu

Le havre

Door: Ruud & Edmar

Blijf op de hoogte en volg Ruud & Edmar

11 Juli 2012 | Frankrijk, Le Havre

's Morgens worden we wakker het het zonnetje en we varen de haven van Le Havre binnen. Na het ontbijt gaan we te voet de stad in, ongeveer 3 kwartier naar de Centre ville. Maandagmorgen 10 uur... Dus alles is dicht. We zoeken met de I phone een Mac Donalds omdat die altijd open zijn en meestal liggen ze bij leuke winkels. En we kunnen dan even intnetten. Inderdaad, we vinden er eentje in de Rue Rene Coty met een heel winkelcentrum en ales open. Na een koffie, een reisverslag plaatsen en de krant downloaden gaan we de winkels in en scoren voor ieder een poloshirt, lekker winkelen zo, het is overal sale!

De stad is niet bijzonder, na de oorlog was het helemaal plat en opnieuw opgebouwd. Wel in 1 stijl door een speciale architect. Maar die stijl valt niet op. We lopen naar het strand en daar is de grootse skatebaan van frankrijk. Dat is wel leuk om te zien wat die kids allemaal uitvoeren op hun skates of boarden.

De zon maakt plaats voor bewolking en we lopen via de haven terug naar ons schip. Het blijft een imposant gezicht om ons schip te zien liggen...

Met het diner worden we naast Amelie en Theo gezet en we zijn niet meer uit de eetzaal te krijgen... Toch wel, we gaan met z'n vieren naar de wijn en kaasbar en gaan daar lekker kazen uitzoeken. Na een gezellige avond om 12 uur naar bed, laat voor ons! Maar de klok wordt een uur teruggezet dus hebben we een uur mazzel, morgenvroeg zijn we in Engeland, daar is het een uur vroeger.