Oslo - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu Oslo - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu

Oslo

Door: Ruud & Edmar

Blijf op de hoogte en volg Ruud & Edmar

08 Juli 2012 | Noorwegen, Oslo

Dag 7 Oslo!
Om 7 uur worden we wakker, de eerste nacht dat ik goed geslapen heb. We gooien de gordijnen open en vanuit bed zien we dat we de Oslofjord invaren! Mooi vanuit bed! Omdat we een balkon hebben, hebben we ook een schuifpui, dus kijken mooi naar buiten. Wel is het mistig en regenachtig.
Lekker ontbijten en om 8.30 leggen we aan in Oslo, hartje centrum, bij het moderne operagebouw.
Helaas, ook nu plenst het en onze geplande fietstocht gaat ook hier niet door. We hebben hier niet zoveel tijd, we moeten om 13.30 terug op de boot zijn, dus we gaan door de stad lopen. Bij Mc Donalds koffie gedronken, de rest was allemaal tot 10 uur gesloten. Lekker door de stad geslenterd en wat kleding en voor de familie mooie Noorse sokken gekocht.
’s Middags op de boot. Ed krijgt het lumineuze idee eens te gaan informeren wat het kost om van het wellness gedeelte gebruik te maken. We dachten eigenlijk dat dat gedeelte bij de duurdere hutten hoort. Maar je kunt er ook (halve) dagkaarten voor kopen. Dit schip is vorig jaar geheel (en versneld, vanwege het uitvallen van de Costa Concordia) gerenoveerd en heeft een heel mooi saunacomplexje gekregen. De prijzen vallen mee dus we gaan wellnessen.
Er zit een klein zwembadje bij en van daaruit kijk je via de fitness door de gigantische voorpui naar buiten op zee! Erg mooi gedaan. Er zijn 2 finse sauna’s en een stoombad. Ik ben mijn hoesten nog niet kwijt dus dat komt mooi uit. Het is allemaal erg mooi aangelegd met mooie rustruimtes. Je mag er ook thee pakken, deze is erg lekker! Losse thee uit Ayapurra (of zoiets). We komen in gesprek met Gerda en Bert, een vakantiekoppel en heel wat cruise ervaring. Ze vertellen ons dat je bij het diner, waar wij steeds 3 gangen van maken, je 6 dingen mag uitzoeken! Dat is ons niet verteld maar dat is ook niet erg. We gaan met Gerda en Bert dineren (en nemen een bescheiden 4 gangen dineetje) om daarna nog één saunagang te nemen.
Aan boord is nog van alles te doen (Motown, Abba en één of andere ordinaire show) maar we gaan op tijd naar bed.
Gerda en Bert zijn één van de weinigen die (ietsjes maar) jonger zijn dan wij. Het publiek is over het algemeen toch wel bejaard maar er lopen ook wel wat jonge stelletjes en gezinnetjes rond. Kakkineus is het totaal niet. ’s Avonds zie je wel wat chique volk rondlopen, meestal Italianen. Er zijn 2 gala avonden, daarvan maken de meesten een hoop werk. Daarvoor hebben wij onze pakken bij maar die hebben we nog niet aangehad. Spijkerbroek en een colbertje vinden we leuker. Morgen is het weer gala. We zullen zien.

• 08 Juli 2012 - 14:17

Janneke G Te V:

Wat jammer van dat pokkenweer! Maar ja....verdriet kun je weg eten, hè ?!