14 maart 2011 - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu 14 maart 2011 - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu
VIP-Report

14 maart 2011

Door: Ruud & Edmar

Blijf op de hoogte en volg Ruud & Edmar

14 Maart 2011 | Thailand, Kanchanaburi

Vanmorgen de wekker gezet omdat we om 8 uur opgehaald worden om naar de Erawan (=olifant) watervallen te gaan en naar de Bridge over River Kwai. Bij Apple retreat zit geen ontbijt standaard dus ontbijten we a la carte, weer eens wat anders. Omelet met mushrooms en kaas! Lekker. Ed pakt er nog cornflakes bij, ik zou nog wel wat fruit met yoghurt lusten maar daar hebben we geen tijd meer voor. De gids komt ons ophalen en we hebben een private tour! Het is ook erg rustig in de omgeving. Op weg naar de watervallen, een uur rijden. De chauffeur houdt van doorrijden! Het gaat erg hard. Het landschap verandert en wordt mooier, de natuur is erg mooi. Als er gebouwd is ligt er huisafval of bouwafval, wordt het langzaam een zootje. Maar nu wordt het minder bevolkt en dus mooier.
We komen om half 10 aan bij de watervallen. We krijgen tot 12 uur de tijd om de 7 watervallen te bekijken. In mijn gids staat dat de laatste 2 eigenlijk niet te doen zijn, met touwladders enzo. De totale wandeling is iets meer dan 2 km lang maar wel flink omhoog! Anders krijg je ook geen waterval natuurlijk want dat water moet naar benee. We hebben ze dus alle 7 gezien! Maar geen touwladder gezien trouwens. Dit was onze eerste trip door het tropisch regenwoud dus nu weten waar onze kast illegaal gekapt is (en jullie meubelen). Lollig was dat de hele tocht een hondje heeft meegelopen en die heeft de apen op afstand gehouden. Ook hier heb je lastige apen, verpest door het voeren.

Daarna zijn we naar de Hellfire monument gegaan. Dat was erg indrukwekkend, een traject van de Birmaspoorlijn waarvoor erg veel krijgsgevangenen en dwangarbeiders zijn gesneuveld omdat dat traject dwars door rotsen is gelegd met erg primitief materiaal en explosieven. Na de oorlog is een grootgedeelte van die spoorlijn afgebroken maar een stukje is als monument blijven liggen.
De gids bracht ons naar een stationnetje om een gedeelte van het traject wat nog wel in gebruik is af te leggen. Een traject van dik een half uur en mooi! Alleen is dat traject dus hartstikke populair en was het erg druk in de trein en zaten we ook nog eens aan de verkeerde (linker) kant, rechts was gigantisch mooi. Voor een volgende keer.

Daarna naar de bridge over River Kwai, vlakbij ons hotel. Dat is werkelijk één kermis. Daar zijn we meteen weggegaan na de verplichte foto’s. Op weg naar Noi’s kookkunsten! En weer heerlijk gegeten! Morgen gaan we de kookworkshop doen en als het allemaal lukt weten jullie wat je de met de volgende candlelight supper krijgen!

De mensen zijn hier heel anders dan in Bangkok, super aardig en totaal niet opdringerig. Vooral met 2 vrouwen in het hotel, Noi en Apple 2 hebben we echt leuk contact en Apple 2 staat je recht in je gezicht voor de gek te houden, daar hou ik wel van, vooral bij Ed. Naast ons zit nu het personeel te kanen, allemaal vrouwen, en die hebben lol om de spin van gisteravond!

• 14 Maart 2011 - 14:51

Annelies Nijhof:

Hallo Ruud en Ed,
    Ik probeer af te vallen maar elke keer als ik jullie reisverslag lees krijg ik honger en ik hoef geen twee kilometer de berg op te lopen! Foto's zijn mooi en wens jullie verder nog en super vakantie en we houden ons aanbevolen voor de volgende candlelight dinner van Mr.Bucket

• 14 Maart 2011 - 15:42

Margriet:

Hoi Guys
    Wat een avonturen,maar dat je schrik hebt van een spinnetje,
    twee van die (stoere) kerels.
    Let wel een beetje op jullie gewicht,met al dat lekkere eten.

Groetjes van een stelletje vutters

• 14 Maart 2011 - 17:29

Henriette:

Verdorie Ruud kan je nu niet een keer een verslag schrijven waar GEEN eten in voorkomt. Hou me nog steeds staande met shakes en repen maar het water loopt me in de mond bij het lezen van jouw verslagen. Leuk die watervallen! Ook leuk die hond, is dat niks voor jullie. Of staat ie morgen op het menu ?? bij de koopworkshop. Ben heel benieuwd, kan me nu al verheugen op de foto's (met verslag uiteraard). Zie dat jullie gruwelijk veel plezier hebben. Geniet er van, het is jullie gegund.

tot over een paar weken
    KUS

• 14 Maart 2011 - 19:29

Petra:

Deze visjes hebben ze bij de zwaluwhoeve ook!! Die eten je dode huidcellen op!!! Moet een heel fijn gevoel zijn!

xxx

• 14 Maart 2011 - 21:15

Wendy:

Ha globetrotters,

Leuk, leuk die verslagen! Lig iedere x in n deuk, 2 helden op sokken/sandalen bij elkaar, haha!
    Tis iedere x weer n feestje om jullie avonturen te lezen!

Ennuh kookworkshop klinkt goed! Ik ben er sinds kort achtergekomen dat koken best leuk kan zijn, heb zelfs mijn eerste ovenschaal gekocht, memorabel moment!!
    Geloof dat jullie eerst nog n etentje van ons tegoed hebben...
    Verder springen de krokussen hier uit de grond, let the spring begin!
    Wij vertrekken over 2,5 wk naar Curacao, dus fijn om alvast in de vakantiestemming te komen!

Kook ze! Ik wacht weer op jullie vlg verslagje!

Groeten en have fun!

X

• 14 Maart 2011 - 22:44

Inge Cleef:

Hey boys,

Die beestjes verhalen krijg ik echt jeukkkkk van.
    Maar de watervallen vindt ik geweldig(hebben jullie daarin elkaars rug gewassen).
    Have fun met de dames.

x