4 en 5 april 2011 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu 4 en 5 april 2011 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu

4 en 5 april 2011

Door: Ruud & Edmar

Blijf op de hoogte en volg Ruud & Edmar

05 April 2011 | Thailand, Bangkok

Geslaagd! We zijn vandaag geslaagd voor de PADI Open Water Diver! Onder leiding van David hebben we vandaag weer leuk gedoken en door de oefeningen die we in het zwembad al hebben geoefend (anders waren het geen oefeningen) goed uit te voeren zijn we geslaagd.

We zijn vanmorgen naar hetzelfde eiland gegaan als gisteren alleen hebben we in een andere baai gedoken. Steven had een andere instructeur geregeld, David, een getatoeëerde bodybuilder, een heel leuke gast uit Denemarken. En we hebben mooie vissen gezien, o.a. het bannervisje en een rog. David heeft ook foto’s gemaakt en meteen op cd rom geplaatst, een leuke herinnering alhoewel zo’n duikbril je niet echt aantrekkelijk maakt, sterker nog, gewoon lelijker maakt.

Terug in het hotel vertelt Frans van zijn dag, een Thaise massage (pijnlijk met een verbrande rug, hij dacht dat zo’n massage gewoon lekker was, wij weten beter!), een olifantenrit (ieder om de beurt) en een apenshow, beiden niet geweldig.

Verder zijn we wezen eten in een winkelcentrum, Thais fastfood. Wel lekker en even door dat cetrum gebanjerd (Festival, Phuket stad). Niet opzienbarend.

5 april 2011

Vanmorgen al om half 8 in het thaiboxschooltje waar Jomrod mij weer allemaal leuke trucjes heeft geleerd tegen brutale broertjes. Daarna ons tijdelijke PADI certificaat opgehaald bij Steven en over 4 weken krijgen wij ons pasje, ophalen in Phuket, ach hoe vervelend. Een pasje met haaien erop.

Lekker naar het mooie strand gegaan, bijna alle bedden waren bezet alleen bij het dure hotel Mom’s Tri Boathouse niet. Daar zijn de stoelen duur maar dan krijg je er wel een handdoek bij en serveren ze elk uur ijswater! Lekker gezwommen, onder de parasol gelegen en gesnorkeld.

Deze avond zijn we naar Patong gegaan om te eten en doorheen te lopen, het uitgaanscentrum van Phuket. Een groot gedeelte is erg leuk, één straat erg ordinair maar daardoor wel leuk om een keer doorheen te lopen, sterker nog, zelfs op en neer. In een kraampje bijna bezweken voor een Prada zwarte sporttas, super mooi maar we willen niet met teveel fakespullen de douane over. Maar met de Thaïs kun je geen ruzie krijgen, ze zijn zo aardig, dus als goede vrienden weer de winkel verlaten.
Met de taxi terug naar het hotel, morgen de laatste dag Phuket en dan gaan we een boottocht maken, leuk!

• 05 April 2011 - 16:19

Marty/janny:

Op de onderwaterfoto's staan jullie heel herkenbaar op. Frisse uitstraling vooral.
    We lezen jullie verhalen elke dag. Grappig en knap dat je dat elke dag volhoudt!

• 05 April 2011 - 16:45

Petra:

Hoi Boys,

Gefeliciteerd met jullie certificaat! Jullie hebben elkaar aangekeken onderwater zeker! Jullie hebben het over het bannervisje( Ruud) en de rog( Edmar)!!! Heel toepasselijk!!!Haha
    Is die olifant over Frans zijn rug gelopen? Of was dat een Thai met hele grote flaporen!
    Nou boys en Frans geniet van jullie luxe, alhoewel jullie bad pardon jullie bubbelbad ook heel lekker is!! Ga morgen proberen daar mijn brevet in te halen!!

xxPetra

• 05 April 2011 - 18:40

Robbie:

Goh Rudie, ik ben het zelden zo met je eens geweest over wat een duikbril met een mens doet.
    Zou dit ook niet met een radio actieve stroming vanuit Japan te maken kunnen hebben?
    Maar wel knap dat jullie geslaagd zijn, Jacques Cousteau zou trots op jullie zijn geweest. Misschien ook wel jaloers op die trendy bril van Ed. Maar ja, je weet wat die bril met je doet.

En Rudie, nog even over dat sparren, heel vervelend maar ik ben mijn handschoenen kwijt. Dat gaat dus niet door.

Veel plezier nog zo die laatste dagen.

• 05 April 2011 - 18:52

Janneke G Te V:

Een duikbril doet helaas niet zo veel hoor! Zo staan jullie gezichten altijd! Maar ik denk idd dat er een vleugje straling bij zit....Kennen jullie zwelgje nog van Olivier Bommel????
    En geslaagd voor jullie PAD! Hoe lang moest je die PAD onder water houden om te slagen?Of moest je hem volgen?????
    Zo nu mag iemand anders de eer hoog houden, het moest er toch uit..........
    O Petra, ik doe mee! Kunnen we eerst een packing doen van algen/mos uit de tuin! Staat genoeg!
    ps We poetsen niet.....................

• 05 April 2011 - 19:37

Marieke:

Wat zijn jullie toch allemaal weer aardig voor onze stoere knulletjes....
    Ik houd het nog steeds op die ouwe mennekes van de Muppet show (na een botox behandeling).
    Jullie ogen en voorhoofd staan mooi strak. Hebben jullie in het woordenboek rozenwater en koelwater misschien door elkaar gehaald? Janneke en Petra geniet van jullie spa, de spinnenwebben kunnen jullie gebruiken als haarnetje....
    Muh van Marie X

• 06 April 2011 - 15:30