13 maart 2011 - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu 13 maart 2011 - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu
VIP-Report

13 maart 2011

Door: Ruud & Edmar

Blijf op de hoogte en volg Ruud & Edmar

13 Maart 2011 | Thailand, Kanchanaburi

Helaas, Bangkok zit er nu op. Om 6 uur staat Jit, onze taxichauffeur klaar om ons naar het station te brengen. Hij vraag nog of hij ons niet naar Kanchanaburi mag brengen maar we hebben juist zin in de treinreis en niet in een taxirit. Hartstikke druk op het station en veel te vroeg. Mooi tijd om onze ontbijttrommel die we van het hotel hebben gekregen weg te werken!
Gelukkig gaan er al eerder treinen weg en zien we hoe we het aan moeten pakken: Ed sprint de trein in en pakt een plaats ongeveer waar ik buiten sta. Rugzakken en tassen door het raam naar binnen! Hartstikke makkelijk en de treinreis tussen de locals is begonnen! Ed gaat eerst nog even naar buiten om mij te filmen, rijdt de trein aan… ik gillen, Ed sprinten, het perron lachen en de trein stopte weer. Zo maak je wat mee.
Het leuke van de trein daar is da je een parade krijgt van allerlei gerechten en hapjes, op elk station stapt wel iemand in met wat gerechten en gaat die verkopen, op het volgende station stapt die dan weer uit en gaat terug. Dit durven we nog niet te nemen omdat je niet weet hoe lang dat al buiten de koeling is. De personen zelf en de gerechten zien er wel super uit.
Een uur te laat komen we aan in Kananchaburi en een taxichauffeur biedt zich meteen aan. Hij komt echter niet met personenwagen maar met een tongshauw, een wagen met laadbak en 2 banken. Eigenlijk wel makkelijk met onze bagage. Op naar Apple’s retreat!
Ik was benieuwd of de reservering wel goed was gegaan, je kon reserveren via internet en moest dan een aanbetaling doen. Maar nergens stond hoe, en op email kreeg ik geen reactie. Maar alles was goed, gelukkig want mijn gids en ook tripadvisor waren erg positief over deze accommodatie. Maar het is nu ook niet druk. De kookcursussen zijn hier beroemd. We hebben net met Noi gesproken, zij geeft de cursus, en we zijn helemaal verkocht, hoe zij over fusion koken vertelt… En uiteraard hebben we nu ook in haar restaurant gegeten en het was geweldig, het beste tot nu toe in Thailand!
De kamer is voor de helft verhoogd en daar liggen matrassen op. Er ligt alleen een klein dekentje, verder niets, gelukkig hebben we zelf slaapzakken bij. Eenvoudige badkamer maar wel alles nieuw. Kortom, een budgethotel (per kamer € 15,-) met een sterren restaurant! Zojuist hebben ze met 3 man sterk trouwens een hele grote spin van de badkamer verwijderd… Getver.

Oja, vanmiddag hebben we een traditionele massage laten doen. Wat de traditie is weet ik niet maar wel dat het pijnlijk was!! Niets laten blijken natuurlijk maar met de ellebogen spieren laten rollen… Maar als het pijn doet zal het wel gezond wezen.
Over de rivier de Kwai komen af en toe partyruimtes op pontons voorbij, voortgetrokken door een boot, het ziet er niet uit en levert een hoop kabaal! Deze horen bij de resorts aan de river Kwai..

• 14 Maart 2011 - 19:27

Petra:

Hoi Boys,

Zal mijn woorden zorgvuldig afwegen vanaf nu..... Met die massage is het niet de bedoeling dat je op het einde je ruggegraat aan de voorkant heb zitten!!!!!!!!!Dan laat die spin er maar overheen lopen. Was het wel een echte of zoeen aan een touwtje..Kijk voordat jullie gaan slapen goed in jullie slaapzakken.

xxxx

• 17 Maart 2011 - 20:46

Jezus:

Hahahahahahaha, ik zie Ed al rennen!!!! Weet je zeker dat het in Japan niet opnieuw is gaan beven...?

• 20 Maart 2011 - 09:35

Robbie:

"Onze bagage travalling light", zo luidt de tekst onder een van jullie onvolprezen foto's.
    Maar ik snap werkelijk niet waarom er Samsung LED TV mee moet???