12 maart 2011 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu 12 maart 2011 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu
VIP-Report

12 maart 2011

Door: Ruud & Edmar

Blijf op de hoogte en volg Ruud & Edmar

12 Maart 2011 | Thailand, Bangkok

Vandaag D day!!
Wandelschoenen aangedaan, evenals onze korte trekking broek, onze camelbag gevuld met koel water en toen: SHOPPEN!
Ze hebben hier een weekend markt met 8000 kraampjes en die wilden we allemaal gehad hebben. Met de metro op pad. Voordeel van onze outfit is dat iedereen opstaat voor dr. Livingstone en assistent. Die markt is grotendeels overdekt. We kwamen binnen en het eerste kwartier zeiden we niets tegen elkaar maar we wisten dat we hetzelfde dachten, dit lijkt wel zo ’n markt in Hamont in België…. Maar gelukkig waren we in een mindere hal binnengekomen en was de volgende hal wel leuk. Ik ben aardig geslaagd, een esprit sporttas, erg leuk, en ik ben mijn runningshoes vergeten. Die koop je voor weinig geld en laat je aan het eind van de vakantie gewoon staan. De maten zijn hier wel anders, thuis heb ik 42, hier 44, T shirts: thuis M, hier L. Voor Ed hebben ze niets…..
Na een tijdje weet je echt niet meer waar je bent of wat je al gehad hebt, je raakt je hele richtingsgevoel kwijt. Overigens lopen hier niet veel toeristen maar juist de locals omdat ze ook veel trendy kleding verkopen. Niet aan ons natuurlijk maar dat is niets nieuws.

Nog lekker een zalmschotel, uiteraard met nasi, gescoord en daarna, het werd steeds drukker, wegwezen! Terug naar het hotel. We moeten pakken en beslissen wat wel en niet hier in het hotel blijft. Ik denk dat ik toch één en ander uit mijn rugzak moet halen, met deze rugzakken zijn we geen backpackers maar dit zijn backknackers! Eén koffer blijft hier staan tot we aan het eind van de vakantie weer terugkomen. Vanavond op tijd naar bed, morgenvroeg om 5 uur op om om 6 uur afgehaald te worden om naar het station te gaan.

Even over het hotel: het is super groot, we hebben een slaapkamer, kleedkamer, keuken en riante badkamer. Dat wordt morgen wel anders maar dat geldt dan ook voor de sfeer! Zo’n hotel is iets onpersoonlijker, dat wordt wel anders in een guesthouse.

PS: 1) Vandaag geen foto’s helaas
2) Janneke: we gaan pas de laatste week duiken, hier hebben ze alleen een riool.

• 12 Maart 2011 - 11:32

Janneke G Te V:

Hé jammer, ik had nog zo'n leuke reacties voor Ed in zijn duikslimpak!
    Veel plezier in de bush bush
    MUH!

• 12 Maart 2011 - 12:13

Jezus:

Hahahahhahahahahahahahahahahahha, arme Ed. Altijd de klos........
    Niks gemerkt van het geschud in Japan?
    x

• 12 Maart 2011 - 13:32

Marieke:

Erg leuk om jullie memoires te lezen!!
    Gohh... zal in de genen zitten. Mijn kledingmaten kloppen ook nooit in de vakantie!
    Oh enneh.... als je toch niet dood gaat van een slangebeet: een goeie grote dan graag!
    Voor handtas met bijpassende laarzen. Veel plezier! Dikke muh van marie

• 12 Maart 2011 - 16:31

Rob Cleef:

Tip voor Ed, loop een tentenzaak binnen, ik denk zelf aan een voortent.

• 13 Maart 2011 - 18:07

Marty:

Kun je op zo'n markt ook met Nederlands terecht?
    Leuk om de foto's te zien en reisverslagen te lezen. Voor ons is het al weer 20 jaar geleden.
    Als ik die Thaise zie dan lijken ze vergeleken bij jullie wel wat klein en mager of zijn jullie eh............

Geniet van het prachtige land met echt, enorm gastvrije mensen. khôh hâi snek !