15-2-2009 - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu 15-2-2009 - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu

15-2-2009

Door: Ruud & Edmar

Blijf op de hoogte en volg Ruud & Edmar

16 Februari 2009 | Zuid-Afrika, Pretoria

15 februari 2009
De eerste gamedrive! Om 5 uur gaat de wekker en om 6 uur nemen we plaats in 10 persoons wagens waar we met 6 man in een laadbak op 3 bankjes zitten. Oorspronkelijk zouden we 2 wagens krijgen die dan helemaal vol zouden zitten maar dankzij de bemiddeling van Ed hebben we samen met Theo, Greet, Jos en Henriëtte wat bijbetaald en een extra wagen gekregen. We rijden in een uurtje naar het park Hluhluwa. Het weer is halfbewolkt zodat de temperatuur wel meevalt. Volgens Hendrien is dit park nog mooier dan het Krugerpark! Vrijwel meteen staan we oog in oog met een groepje olifanten! Mooi om die in het wild te zien. Maar een stukje verder wil een olifant niet van de weg en dreigt op onze wagens af te komen. Een beetje schrik kregen we wel omdat de chauffeuse (Hendrien) ook schrik kreeg omdat de auto’s elkaar blokkeerden om achteruit te rijden. Maar de olifant besluit toch de weg te verlaten. Het park is inderdaad erg mooi en we zien onder andere buffels, impala’s, zebra’s, giraffen, neushoorns en verschillende vogelsoorten. Dankzij Jos en Henriëtte (onze vogelkenners) zien we echt veel meer vogels dan we ooit bedacht kunnen hebben, een echte aanwinst dus. Er belandt ook nog een mestkever tussen Ed zijn tenen die vervolgens gillend op de bank vliegt! Kortom, een hoop sensatie.
De lunch/picknick wordt verstoord door een familie wilde zwijnen waaronder Tumba, van Hakuna Matata. Na een zeer snelle en daardoor bloedstollende rit weer richting St. Lucia, waar we gelukkig heelhuids aankomen. Nog even wat bijslapen en dan met de groep lekker weer naar het Griekse restaurant. Morgenvroeg weer om 5 uur op!

• 16 Februari 2009 - 15:59

Petra:

Ed en mestkevers, ik zie het al voor me! Ik ben wel blij dat jullie ook tekst onder de foto`s plaatsen dan weten wij ook wat een olifant, giraffe en neushoorns zijn!!

• 16 Februari 2009 - 17:04

Hanneke:

Wilde ik nèt zeggen, Petra!

• 16 Februari 2009 - 17:15

Janny:

Dit was inderdaad een mooi park, maar ik vind zelf het krugerpark nog mooier. Trouwens als je daar nog een loslopende bul van een olifant tegenkomt, doe hem dan de groeten van zijn "vriendje Marty"
    Hebben jullie nog walvissen gezien in St Lucia?

• 16 Februari 2009 - 17:21

Janneke :

Het bemiddelen van Ed gaat beter dan het afdingen??
    Ik ben het met Petra en Hanneke eens!!
    MUH

• 16 Februari 2009 - 18:09

Gerard:

Wat een ontzettend mooie ansichtkaarten hebben jullie op de kop getikt!

• 16 Februari 2009 - 19:01

Loek:

eindelijk spanning in de tent. een ontmoeting met olifanten en pyama- paarden. Dat was even zweten en bijkomen van de schrik. Als ik mestkever was zou ik ook gillen, als ik tussen die jubeltenen van ed terecht zou komen.

• 17 Februari 2009 - 07:00

Riny:

Ik weet niet of jullie nog naar Shahalati gaan, maar het park daar is nog vele malen mooier, hoewel dichter begroeid. Kruger is inderdaad minder, al was het maar vanwege de drommen toeristen die je in de weg staan (maar goed dat jullie niet zo zijn). Waarom zou die mestkever nu net de tenen van Edmar gekozen hebben? En nu...op weg naar king Mswati III met zijn vele jonge vrouwen? Let op overstekende hippo's!

• 17 Februari 2009 - 07:24

Inge:

Sunt van de lunch,dus in het echt is Tumba minder leuk!Hoe is het met de buikloop daar niet meenemen naar hier wij zijn er net vanaf.xxxx

• 17 Februari 2009 - 08:30

Petra:

Hoi Boys,

Vandaag 17 januari zijn jullie buren Frans en Miriam 25 jaar getrouwd!!! Hiep hiep hoera!!!!

• 19 Februari 2009 - 12:02

De V.d. Wieltjes:

Hey Ruud en Edmar,

Súper spannend hoor !!
    Letten jullie a.u.b.wel op met al die "gevaarlijke beesten", wel gaaf hoor.
    En euh...we zien jullie wel heel graag "heelhuids" terug in het Riethovense !!
    Maak het niet "té wild" hé, deze laatste daagjes voor jullie !!
    Geniet ze vooral nog.........

Groetjezzzzzzzzzz.