Dag 1 en 2 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu Dag 1 en 2 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu

Dag 1 en 2

Door: Ruud & Edmar

Blijf op de hoogte en volg Ruud & Edmar

02 Juli 2012 | Nederland, Amsterdam

Dag 1 en 2 Amsterdam !!!
Dag 1, 1 juli
Zondagmorgen op tijd eruit! Nog wat spullen in mijn koffer doen. De hele koffer van Edmar moet nog geladen worden… Een ontbijtje in de stijl van “alles moet op”. Om 11 uur brengt Hennie ons naar de bushalte in Riethoven, jaja in Riethoven! Omdat Edmar deze week al de kaartjes heeft gehaald kunnen we meteen de trein van 12.02 in. (nadat Edmar een wetenschappelijk experiment heeft uitgevoerd: dames en heren, met een museumjaarkaart kun je NIET uitchecken op de bus).
Amsterdam Amstel eruit, tram 51 naar de Van Boshuizenstraat halte en dan 10 minuten lopen naar NH Musica maar dat valt niet mee met ieder een propvolle en dus loeizware koffer… Maar dan zien we een Smart van Car2go, laten we dat net vorige week geregeld hebben! Bij de voorruit scannen we ons pasje en de (electrische) auto springt open! En wonder boven wonder, onze koffers passen er ook nog in. Met de Smart naar het hotel, 2 minuten. En voor het hotel laat je dat ding gewoon staan en dan kan iemand anders ‘m weer meenemen.
Inchecken en, zucht..upgraden.. (incl wifi en tramkaart, je bent een dief van…) de koffers op de kamer, paspoorten in de kluis. Lekker Amsterdam in. Leuk op zondag, alle winkels open, Edmar een Gaastra outfitje, ik één van H&M. Het is supermooi weer dus iedereen staat buiten bij de kroegen. Ook een hoop mooi opgedirkte travestieten. Verkrijgbaar in alle pasteltinten. Daar krijg je honger van dus op naar Billy, thais eten. Lekker! Het toetje pakken we in de Warmoesstraat waar een Italiaanse ijssalon zit. Meer dan 2 gigabollen gaan er niet op een hoorntje.
In het hotel nog een saunaatje pikken en dan naar bed.

Dag 2, maandag 2 juli
Lekker op tijd ontbijten. Hier hebben ze het Antiox ontbijt! Een bordje met verse meloen, ananas, mangojelly en een glaasje rood sap. Dat wordt gevolgd door een Cleef ontbijt: 2 sneetjes brood, ham, kaas, scrumbled eggs, spek en champignons… Geen boter op het brood, dat wordt te machtig. Daarna nog wat broodjes en yoghurt, onder het mom van “dan kunnen we de lunch overslaan”, huhuh…
Op naar de Hermitage, we genieten er van de impressionisten Cezanne, Gaugin, Monet, Manet, Bidet enz… Na 2 uur zijn we weer lekker door de stad gaan slenteren, het spiegelkwartier, de Jordaan, de negen kleine straatjes, heerlijk in het zonnetje. We nemen een dagmenuutje (doen we niet meer, karbonaadjes eet ik thuis ook niet) bij het Baantjermuseum in de Warmoesstraat. Wel een mooie locatie. En het toetje? Laten we nou net toevallig in de buurt van …..
Met de metro terug naar het hotel en vroeg naar bed. Morgen inschepen!

• 02 Juli 2012 - 20:08

Frederiek:

klinkt gezellie jongens, ga in deze sfeer door, dan komt het beslist helemaal goed....groetjes

• 02 Juli 2012 - 20:52

Janneke G Te V:

Staat mooi, Ruud! Die roze pruik......

• 03 Juli 2012 - 07:03

Mama :

Ruud je bent weer goed op dreef arme ed . Goede vaart muh van mij en muh van ons pa

• 03 Juli 2012 - 12:42

Barbara:

en ik maar denken dat jullie pas vandaag zouden gaan! zondag en gisteren geprobeerd te bellen om een goede reis te wensen maar zo te zien zijn jullie al goed begonnen. heel veel plezier, mooi weer en eet je kilo's er weer niet aan.