Schiphol/Luxor - Reisverslag uit Luxor, Egypte van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu Schiphol/Luxor - Reisverslag uit Luxor, Egypte van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu

Schiphol/Luxor

Door: Ruud & Edmar

Blijf op de hoogte en volg Ruud & Edmar

03 Februari 2012 | Egypte, Luxor

Woensdag lekker de hele dag vrij! ’s Morgens naar Jaap, onze kapper in Bladel en voor € 18,- af laten halen. En er staat al ze weinig… Daarna naar huis de laatste dingetjes verzamelen en we kregen van ons pa nog een gouden tip: maak een kopie van je paspoort. Zo gezegd zo gedaan.
Alle bagage nog een keertje overgeladen: één grote Samsonite bleek niet voldoende te zijn, dan maar onze rugzakken pakken.
Op weg naar Heeze, ons pa en ma ophalen en uit eten bij de chinees aan het Kastelenplein. Waarom Chinees? Omdat Egypte halverwege ligt, logisch toch? Daarna naar het Novotel in Badhoevedorp, een sleep en park arrangement. Mooie kamers en we liggen er om 11 uur in.
We zijn vanmorgen al om 4 uur wakker en blijven liggen tot 5.15. Ik pak mijn moneybelt en vind die nogal dun aanvoelen en vraag aan Ed waar mijn paspoort is…. Edmar staat onder de douche en zegt: Ik heb een vreemd voorgevoel… de paspoorten…aaaaarrrrgh… het KOPIEERMASJIEN!!!!
Edmar had de paspoorten onder de kopieermachine gelegd, die boven staat, en dacht, in plaats van te printen kan ik het ook scannen en op de i pad zetten. En hij vergat het hele spul toen hij naar beneden was gekomen…
We hebben de buurman Hennie wakker gebeld, hij heeft een sleutel, en de overbuurman Marc, die heeft een Porsche! En Marc is naar Schiphol gekomen! En was ruim op tijd. Dat gaan we nog goed maken.
En nu zitten we op de boot. De boot is werkelijk schitterend, evenals onze hut. Heel veel donker gekleurd mahonie enzo. Het diner, een buffet was goed. Wat jammer is dat het sluispersoneel bij Esna staakt en dat de boot niet in Luxor kan komen. We zijn met de bus naar Esna gebracht, 60 km rijden. De boot kan wel naar Aswan. Maar de rit was een geweldige kennismaking met het arme Egypte! Heel veel rotzooi op straat, huizen zo gebouwd dat er steeds een etage op gezet kan worden, er steken aan alle kanten staaldraden uit. Nu op tijd naar bed en morgenvroeg gaan we om 6 uur naar Luxor.

• 03 Februari 2012 - 17:09

Marc En Petra:

Nou het was geen Porsche hoor maar gewoon de fiesta. Maar het was wel 5.30 uur s'ochtends toen hier in Riethoven de telefoon ging . Dan denk je aan een ongeluk of dat er iemand overleden is, maar zeker niet aan paspoorten. Dus ik naar beneden, brood maken en koffie voor onderweg en Marc als een speer douchen en aankleden! Zegt Ed nog vrolijk, nou dat zou ik voor jullie ook doen! Het verschil is wij vergeten zoiets belangrijks niet! Daar heb je vrienden voor zegt men, maar bellen die ook midden in de nacht? Vraagt Ed ook nog, hoe kan ik het goedmaken? Nou Edje , wij zijn nog nooit in Egypte geweest!!!! Hoe maak je het goed met ons en Henny en mariet die midden in de nacht het alarm moesten afzetten, nou gewoon langer wegblijven!!!! Maar uit jullie verhaal kan ik opmaken dat ruud's vader met het idee van scannen is gekomen, dus hoe gaat hij dit goedmaken ?

Veul plezier, vanuit een sneeuwerig Riethoven!!!

• 03 Februari 2012 - 17:37

Pim:

Hahahaha.
    Kunnen jullie niet gewoon op vakantie gaan zonder problemen. Nu de paspoorten vergeten en daarvoor een aardbeving in thailand. Wat een verhaal. Veel plezier.
    Pim

• 03 Februari 2012 - 17:55

Wendy:

Ik zeg tegen Bart: 'leuk, een reisverslag van Ruud en Ed'! Ben benieuwd naar de hilarische verhalen... En jawel hoor, haha! Een goed begin. Zijn wij even blij dat we in Bladel wonen.
    Maar guys, have fun! Gaan wij hier nog even sneeuwballen gooien!
    Grt, Bart en Wendy

• 03 Februari 2012 - 17:57

Janneke G Te V:

Inderdaad Pim, ze kunnen ook nooooit normaal op vakantie zonder problemen! Geeft niks, dan hebben wij weer smeuïge verhalen! Geweldige buren: dat Egypte komt wel goed denk ik! Luxe cruise voor 4! In ieder geval je niet af laten schepen met een etentje...
    Boys en tante Ans, geniet van de warmte! Hier is het bar en boos!!!
    Hey familie, die ook snel commentaar op dit medium zal brengen, we hebben genoeg voer voor een stukje op het volgend feestje!!!

• 03 Februari 2012 - 18:02

Jezus:

Ik kan me herinneren......een ver verleden......hetzelfde, alleen Ed die een paspoort moest brengen.......! Hoe is 't mogelijk!
    Wanneer zijn jullie 25 jaar getrouwd? Ik voel al een lied in me opborrelen.....!

• 03 Februari 2012 - 18:05

De Dochter:

Pap en mam..nooooit goede adviezen geven! Sommige mensen doen daar verkeerde dingen mee.
    Enne, wij zitten hier in een pak sneeuw. Leon is nog niet thuis want er stond om 17.00 uur al 700 km file. Guusje en Isa logeren hier, hebben de kinderboerderij onveilig gemaakt met de sleeën en kwamen koud, nat en met heerlijke rode wangen binnen. Nu bij de haard aan t genieten van de frietjes. Ook hier is het leven goed.
    Ben benieuwd naar de foto's. Genietennnnnnn!!!!!!!!!

• 03 Februari 2012 - 18:25

Barbara:

Het zal ook weer niet waar wezen he! Jullie hadden nooit naar die kapper moeten gaan ; aangezien er niet zo veel haar zat heeft die meteen het verstand maar meegeknipt.
    Even zo goed dat jullie weer precies wisten wanneer je weg moest gaan uit Nederland. Wij in de sneeuw, files, ijskoud en wie zitten er weer in de zon?
    Geniet er van.

• 04 Februari 2012 - 08:37

Toon En Hennie:

Wat een toestand bij jullie, als het ook normaal zou gaan bij jullie, dan klopt er iets niet, veel plezier fijne vakantie , wij wachten met spanning op het vervolg,

Wij vatte er vast inne op dun goeie afloop,

proost !!!!!!!!!!!!!!

Groetjes Toon en Hennie

• 04 Februari 2012 - 09:40

Marieke:

Kan ik ook de telefoonnummers van Hennie en Petra krijgen.
    Altijd handig als ik mijn krultang vergeten ben op vakantie.....

Veel plezier daar xxx