30 maart 2011 - Reisverslag uit Pai, Thailand van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu 30 maart 2011 - Reisverslag uit Pai, Thailand van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu

30 maart 2011

Door: Ruud & Edmar

Blijf op de hoogte en volg Ruud & Edmar

30 Maart 2011 | Thailand, Pai

Vandaag een bewust rustig dagje. We zitten op het mooie resort Muang Pai en willen daar wel even van genieten. Het weer ’s morgens valt tegen dus gaan we met Aek op stap. Allereerst naar de watervallen van Pai. Wablief? Ja je hoort het goed, DE watervallen van Pai. Aardig en in 5 minuten gezien. We komen een Lisu vrouwtje tegen die zich heeft ingesmeerd met een gele crème, schijnt goed te zijn alleen deze trekt niet in, dit zag je heel veel in Birma. Ze ziet eruit alsof de yoghurt is ontploft.
Dan bezoeken we nog een wat waar de geboorte van Boeddha is uitgebeeld in een houtsnijwerk. Mooi. En er staat een klein tempeltje tussen de lotusbloemen. Dan vinden we het genoeg. We nemen Aek mee voor een uitgebreide lunch bij een sjinees waar hij een hele vis bestelt en opeet.
Inmiddels is het mooi weer geworden en willen we naar het resort. Hier hebben we lekker met een Bacardi cola bij het zwembad gelegen. Het is trouwens heel erg rustig, er zijn een stuk of 20 huisjes, er zijn er 2 bezet.

Vanavond inpakken. We gaan morgen naar Phuket…. Ook hier (of juist hier) zien we de problemen in het zuiden van Thailand maar we hebben alles geboekt en de pa van Ed is nu onderweg naar Phuket dus we gaan wel. De verwachting is dat het weer vrijdag weer normaal zal zijn, het front trekt dan naar de Golf van Bengalen. Morgenvroeg gaan we al om half zeven naar het vliegveld van Chiang Mai waar we om 13.10 een vlucht hebben van Air Asia rechtstreeks naar Phuket. Mocht deze worden geannuleerd blijven we nog even in Chiang Mai, een heerlijk stadje en gaan we weer naar hotel Baan Orapin. Maar vandaag zijn ook alle vluchten naar Phuket gewoon doorgegaan. Een groot gebied in Zuid Thailand is uitgeroepen tot noodgebied maar daar zit vooralsnog Phuket niet bij.
Tip van Aek bij astma: veel uien, wat knoflook, gember, limoensap, honing en water, pureren en 5 minuten laten staan. Dan weggooien. :) Nee, dagelijks een portie drinken.

Oja, tante Mies, van dat hete eten krijg je steeds een loopneus, dus dat snuiten lukt wel.

• 30 Maart 2011 - 15:30

Yvonne:

Ja heel leuk die waterval, daar hadden jullie best iets langer over kunnen doen :)

• 30 Maart 2011 - 16:39

Jezus:

joghurt......zal wel zuur geworden zijn. Ooooo, dus daar komt die uitdrukking van.....zuurpruim.....
    Ik denk dat je in Phuket ook wel watervallen zult zien. Eummmm. Onbedoeld dan. Jullie treffen 't wel! Help mee onthouden dat ik noooooooooooooooooit met jullie meega op vakantie. Waar ik kwam, begon het altijd te regenen, in tijden van droogte was ik graag gezien. Ach ja, ben ik toch ergens graag gezien......... Maar natuurrampen heb ik nooit veroorzaakt.
    Een dikke, vette, natte (!) kus. Muh.

• 30 Maart 2011 - 17:21

Petra:

Leuk tuinhuisje boys! Is dit niet iets voor achter in de tuin? Ik neem aan dat jullie nu inspiratie genoeg hebben om de tuin tot een droompaleis te maken?
    Ed doe je pa de groetjs en veel plezier op Phuket.

• 31 Maart 2011 - 06:52

Marieke:

Daar gaat de praktijk van dr. DeMunck............

Dikke Muh en ik hoop veel plezier en zon in Phuket!!!!

• 31 Maart 2011 - 09:28

Michiel:

Ha Edmar, Blij om te lezen dat je nog niet verzopen bent daar. Aan de andere kant kun je dan je duikervaringen heel snel in de praktijk brengen.

Groetjes Michiel (van de Raboooo)

• 31 Maart 2011 - 19:14

Robbie:

Ik heb ooit een leuke mop gehoord over een vergelijking van Ien Dales met een bouviër die yoghurt aan het eten was, ik zal jullie niet met de details vermoeien.
    Hopelijk waait de regen over, geniet anders van het weerbericht in Nederland.
    Zaterdag 24 graden, jawel, buiten. Jihaaa...