31 maart en 1 april 2011 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu 31 maart en 1 april 2011 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu

31 maart en 1 april 2011

Door: Ruud & Edmar

Blijf op de hoogte en volg Ruud & Edmar

01 April 2011 | Thailand, Bangkok

We gaan vandaag naar Phuket! Vroeg uit de veren en om 6 uur kunnen we al ontbijten. Een geëmancipeerde jongedame komt de bagage halen en krijgt daar spijt van. Onze rugzakken moeten in de covers voor in het vliegtuig. Maar ook de inmiddels gekochte souveniers voor ons Han en Petra moeten erbij. Gelukkig hebben we ieder een bagagevrijdom van 30 kg voor de binnenlandse vluchten. Het weer is supermooi en de voorspellingen voor Chiang Mai zijn erg goed, dat wordt balen als het in Phuket zo’n slecht weer blijft. Aek rijdt ons vanaf Pai naar Chiang Mai, ongeveer 125 km, niet zo ver maar wel door de bergen. We willen uiterlijk 11 uur op het vliegveld zijn, we komen al om 10 uur aan. We nemen afscheid van Aek en checken in. Mijn tas is 22 kg, die van Ed 24kg.
We vliegen met Air Asia, een budgetmaatschappij, de tickets naar Phuket kosten samen € 150,-, 2 uur vliegen. Ze hebben een heel jonge vloot, we zitten in een gloednieuwe airbus. Zo nieuw dat de piloot nog met de gebruiksaanwijzing bezig was.
We landen een kwartier te vroeg op Phuket en daardoor moeten we een tijdje wachten op de transfer. Het is zwaar bewolkt en bij hotel Andaman Cannacia, Kata Beach aangekomen regent het zachtjes. Onderweg zie je eigenlijk niets van eerder noodweer. We worden verwelkomd door de directie en Frans, de pa van Ed! Wel leuk om zo ver van huis een bekende te zien. We krijgen de bestelde honeymoonsuite maar deze ziet er iets anders uit dan op internet dus… Ed naar de receptie, blijkt dat die suite een probleem heeft en dat dat nog niet gemaakt is. Dan krijgen we zolang een juniorsuite…. Schitterend, 2 grote kamers en badkamer, 2 balkons en een schitterend uitzicht over de baai van Kata Beach! De badkamer heeft een glazen wand en als je staat te douchen kijk je over dezelfde baai!! Frans heeft ook een mooie kamer trouwens. Maar het is wel fijn dat we nu een gedeelte hebben waar we met z’n 3en kunnen zitten. Op de honeymoonsuite stond trouwens een taartje klaar, rose. Maar die taarten hier zijn hartstikke goor. Als je denkt in een lekkere crème of slagroom te happen hap je in een soort van witte halvarine…. Frans en Ed denken er helzelfde over, dus de taart gaat linea recta de prullenbak in.
Frans is al vanaf vanmorgen in het hotel en het is de eerste redelijke dag geweest na een week regen.
We blijven in het hotel eten en dat is werkelijke hartstikke goed maar deze prijzen zijn wij niet meer gewend. ’s Avonds lopen we even door Kata Beach en we krijgen een beetje een Llorett gevoel… Dan maar op tijd naar bed.

We slapen heerlijk (Frans heeft zelfs een wekker moeten zetten) en het ontbijt is super. Ed heeft inmiddels geregeld dat we deze suite houden, hij is ook geweldig…(beiden) Het is een graad of 25 en bewolkt, we gaan het duiken regelen en nemen de strandspullen mee. Via internet hadden we al gezien dat er een Nederlandse PADI duikschool in Kata beach zat dus daar naartoe. We worden geholpen door Steven en hij gaat ons ook het tweede gedeelte van de opleiding geven. We krijgen met z’n 3en les a.s. zondag. De maandag met z’n 2en. Onderweg komen we ook nog langs een Thaiboxschool waar ik voor morgenvroeg een privéles boek van één of andere kampioen (volgens zijn baas). Inmiddels is het echt strandweer geworden, de bewolking wordt steeds minder dus naar het strand! Daar liggen we tot 3 uur en dan met het hotelbusje (we moeten een klein stukje een hele steile weg op) terug naar het hotel, ff douchen en dan een restaurantje zoeken. Edmar en Frans krijgen al een bruin kleurtje, ik niet want ik lag er tussen op het strand. We vinden een leuk restaurant waar we Frans kennis willen laten maken met echt Thais eten. Dat lukt ook, erg lekker gegeten! Er staan wat Boeddha beelden en als Ed Frans met een Boeddha beeld fotografeert zegt de Thaïse lachend: Boeddha is degene zonder het gele bloesje. Je had erbij moeten zijn, was erg lollig. Dat wordt weer op tijd naar bed, om 8 uur thaiboksen en daarna gaan we naar Phuket-stad. We krijgen wel het gevoel dat we tijd tekort komen, we willen zoveel doen!

• 01 April 2011 - 16:31

Pap En Mam:

Dat wordt dus weer eens echt genieten die laatste week...
    Duiken, lekker weer, lekker eten ................
    Wij zijn benieuwd of Ruud die kampioen er onder kan houden.
    Profiteer er maar van, want thuis wacht de Rabo en de spruitjes en ander onheil.

• 01 April 2011 - 16:35

Pap:

Ons mam is zo benieuwd welke kadootjes jullie voor haar meebrengen ..................
    Bevobbeld een echte zelf opgedoken parel of een spons?
    Muh, muh.

• 01 April 2011 - 17:58

Peter En Paul:

oeps wat een mooie reisverhalen, Ruud, je moet ze bundelen en uitgeven als gids......
    dikke knuffels van peter en paul uit Genk

• 01 April 2011 - 21:14

Margriet:

Hoi Frans , Ed en Ruud
    Geniet van deze week . Natuurlijk wint Ruud!
    Frans lekker al dat eten maar denk je ook een beetje aan je lijn?
    Edmar jij zal wel weer blij zijn met de luxe hotelkamer met toilet.
    Nog een goede week genieten we van jullie reisverslagen en dan weer terug naar
    jullie 5 sterren home in Riethoven.
    Groetjes!

• 02 April 2011 - 06:02

Marieke:

Is er weer een tsunami alarm of heeft Ed beloofd deze keer rustig met zijn duik-uitrusting de zee in te vleien?
    Heel veel plezier en geniet van jullie dagen in Phuket.
    Muh van Marie

• 02 April 2011 - 12:41

Yvonne:

Zit ik hier de krant te lezen, staat er een artikeltje in over een nederlandse Steven die een duikschool in Phuket heeft. Dat is vast die van jullie.

• 02 April 2011 - 15:33

Jezus:

Petra,.....let op de volgorde!!! Joehoe!!!!!

• 02 April 2011 - 15:39

hahahahahahaha. Lollig hoor, dat hamburgergevoel van jou tussen die twee Van de Laartjes!!!
    En nu eindelijk dat boxen. Gaaaaffff! Ik moet altijd iedereen uitleggen dat je best beschaafd bent, maar toch aan boxen doet. Ik maak je dan eerlijk gezegd iets beschaafder dan dat je bent.......
    Geniet ervan, ik tel al op de video.