1-2-2009 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu 1-2-2009 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu

1-2-2009

Door: Ruud & Edmar

Blijf op de hoogte en volg Ruud & Edmar

02 Februari 2009 | Zuid-Afrika, Kaapstad

1 februari 2009
Onze “landlady” verwent ons elke dag met een omelet gevuld met kaas en gebakken champignons. De laatste dag op Fiskaal Road 30… Jammer. Na dit ontbijt hebben we onze Tiida genomen en naar Paarl gereden. En wijnstadje. De stad zelf stelt niet veel voor, de omgeving wel. Daarna via een pas naar Ceres en iets gedronken in het “Tolhuisje” , een wit Hollands gebouwtje. Toen naar Tulbagh, een dorpje vol met witte Hollandse huisjes, erg mooi maar we hebben er nu wel genoeg gezien. Daar een museum ingegaan, een samenraapsel van vanalles zoals speelgoed, een porseleinen pop uit 1996. En er is een keer een aardbeving geweest en daar was een presentatie van, hoe ze elk huis weer hebben opgebouwd….gaaahaaap.. daar stonden we dus weer snel buiten. Het was zelfs een combiticket dus we mochten ook nog de kerk in waar ze allerlei meubelstukken hadden geplaatst. Het plaatsje was super, dat museum stelde dus niets voor. Toen de lunch, uiteraard had ik een restaurant uit onze gids opgeschreven dat daar moest liggen en dat deed het ook. Een gezellige tante, á la Barbara,deed daar het restaurant en een winkeltje met allerlei kattenspul, van servetringen tot kaarten, als er maar een kat opstond. De menukaart was super. We kozen voor een salade met kip en meloen omdat we de kudu carpaccio niet durfden te nemen omdat het zo heet was. Die salade was lekker. Daarna nam Ed een struisvogelbiefstuk met een saus met gooseberrys erin, oranje bessen, erg lekker, en ik kreeg lamskarbonaadjes met lime en lavender jelly!! Lekker!!! Vooral die lavendel! Na een toetje (Ed: crème brulee en ik een kaasplankje) zijn we naar het hotel gereden om nog wat te zonnen. Nog even wat sterkte toegewenst aan 2 stellen die pech hadden met de huurauto en al 3 uur stonden te wachten.
Ed heeft zich aardig aangepast aan de wijze zoals ze hier rijden, ik nog wat minder….. Dus de hele tijd van “oeh, aah, kijk uit! Maar het gaat goed alleen wat hard. In Paarl zijn we dan ook geflitst. Ben benieuwd, denk dat we via de creditcard wel een keer wat zien…
’s Avonds met de auto naar de boulevard gereden en lekker een salade genomen bij een ondergaande zon, dat is hier elke avond.

• 02 Februari 2009 - 15:33

Hanneke:

Het lijkt nondekaai wel of jullie een culinaire reis geboekt hebben! Volgens mij is er maar de helft van waar, je hebt gewoon 'de zilveren lepel' meegenomen en beschrijft elke dag twee pagina's daaruit!
    Enne.....als het wel waar is belooft dat wat voor als jullie weer terug zijn....!
    x

• 02 Februari 2009 - 17:16

Janneke:

Zeg, die eet-afspraak die we verzet hebben...Die kunnen we wel weer bij jullie houden! Ik verheug me op de smoked duck,levender jelly, springbok enz! Gelukkig smaakt de spaghetti hier ook héérlijk!
    Have fun!!MUH!

• 02 Februari 2009 - 17:20

Barbara:

Dat van die gezellige tante , zoals barbara, dat sloeg toch niet op haar omvang he!