31-1-2009 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu 31-1-2009 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu

31-1-2009

Door: Ruud & Edmar

Blijf op de hoogte en volg Ruud & Edmar

01 Februari 2009 | Zuid-Afrika, Kaapstad

31 januari 2009 Kirstenbosch
Gisteren hebben we wat rustig aangedaan. Eerst lekker ontbeten, toen op ons balkon gelegen, daarna in Constantia wat gesjopt, daar zit een mall met leuke winkels, niet erg groot maar voldoende. We hebben daar slippers gekocht omdat ik mijn hak van één voet open heb vanwege een blaar. En dat wil niet herstellen als je schoenen aan doet. Vandaar van die leuke leren slippers. En we hebben een leuke cd met Afrikaanse muziek gekocht, die zul je wel horen als we de film af hebben.
Wel lollig, dit hotel heeft voor internet een datalimiet en met ons geskyp met beeld wil dat wel hard gaan en zat gisteren dus vol. No more internet….. Maar nu is het 1 feb dus begint dat opnieuw te tellen. Er staat nu trouwens ook een filmpje op internet. Leuk die berichten! Ik zal een foto van Steve plaatsen, van Marty heb ik er (hier) geen! Overigens is Steve in de 50…. Maarja dat is Indiana Jones ook.

Toen lunchen bij La Colombe… Volgens de Eat Out 2009 het beste restaurant van heel Zuid Afrika! Een lunch van 3 gangen met nog een amuse en spoom tussendoor. We hebben er de hele middag gezeten, een hele vlotte dame (Aziatisch) hielp ons. Er waren geen menukaarten maar ze kwam met schoolborden op een ezel. Nee Ed hoefde niet krom te staan, ze waren van hout. We hebben gegeten: Kudu tartaar, een heel mooi prutje van kudu en groente omwikkeld door een knapperig dun deegje, een jalousie (deja vue?) een soort van tom poes maar dan van crab, zalm en groente met een deeglaagje van geraspte parmesaan, Ed had als main course een biefstuk van een springbok (how do you want it? Ed: not jumping!) en ik bestelde risotto opgemaakt met groente en kaas. Er zat geitenkaas in een bloem! Ik geloof in de bloem van een courgette, heel erg mooi en ook lekker! De term “lekker” kent iedereen, welke taal ze ook spreken. Op zo’n adres wil je natuurlijk ook een toetje, Ed had een parfait in een chocoladebakje en ik kreeg parfait met een hele dunne schijf banaan en dan gedroogd, daarbij een grote truffel als klein gebakje waar zo de chocolade uitliep….

Dan is het goed een stukje te lopen. We zijn naar Kirstenbosch Botanic Gardens gegaan en hebben daar 2 uurtjes gelopen. Toen naar het hotel , ware het niet dat bij het inladen van de achterbak van de auto Ed z’n Ray-Ban zonnebril op de rand van de bak legde om ‘m niet te vergeten…. Ik gooi met een klap de deksel dicht…… krak, geen Ray-Ban meer maar 2 monocles…., ook leuk maar niet makkelijk. Zucht, dus meteen maar weer op pad voor een nieuwe, en in Waterfront zijn we meteen geslaagd.

• 01 Februari 2009 - 05:19

Esther:

Wat een problemen allemaal, grote blaar, zonnebril kapot. Nee, ik ben blij dat ik dat allemaal niet meemaak.
    Het ziet er weer super uit en leuk zo'n video, geeft toch een veel beter indruk van de omgeving dan 1 foto.

• 01 Februari 2009 - 06:19

Dirkje:

En ik vind Ans' erwtensoep al zo'n tractatie!! Ontzettend leuk verslag Ruud!!

• 01 Februari 2009 - 06:52

Hanneke:

Sorry dat ik jullie zo op kosten jaag met mijn geskype! Maar dit zal vele malen goedkoper zijn dan Ed z'n nieuwe zonnebril!
    x

• 01 Februari 2009 - 08:56

Petra:

Het moet niet gekker worden!!Laten jullie ons even weten als het bord te koop in de tuin moet!!!!Zorg anders voor een leuk buitenhuis waar wij als hasseltbewoners ook naar toe kunnen!!!!!

• 01 Februari 2009 - 09:31

Inge:

Kijk even of je bij een drogist/apotheek.
    Een soort compeed(2de huid) kan krijgen kan de huid beter genezen.
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 01 Februari 2009 - 09:43

Riny:

Jongens, dat gaat jullie tegenvallen in die bus en dan zo dadelijk ook nog eten wat de pot schaft .... struisvogeltjes en zwijnen die je net nog zag rondlopen, wel vers dat wel!!!!

• 01 Februari 2009 - 09:51

Bram G Te V:

Hoi ruud en ed,

Heb je ook lego shops gezien? ik ben benieuwd of jullie nog een olifant zien? groetjes van bram

• 01 Februari 2009 - 09:56

Moeder Van Bram:

Ha mennekes,

Bram wil eigenlijk weten of die olifant dan net zo mooi is als de olifant die hij thuis altijd rond ziet lopen(van bijna 40 jaar oud).
    Gohh.....die green tea smocked duck........

Muh XXX

• 01 Februari 2009 - 12:07

Martin:

Hé boys,
    Ziet er allemaal perfect uit daar.
    Wij gaan morgen wel weer met allen aan de bak bij de baas. Zal een pittig weekje worden met de extra werkzaamheden van Edmar.
    We mailen wel als we er niet meer uitkomen.
    Geniet ervan.

• 01 Februari 2009 - 13:29

Bart En Jacqueline:

Het is wel echt lachen zeg. Vooral als je het verhaal leest en het beeld er zelf bij mag bedenken hahaha. Hoe is het met Ed nu zijn Ray-ban gehemeld is? Gelukkig is zijn andere kostbare bezit veilig opgeborgen (of is die inmiddels verpatst?).
    Ik wacht weer vol spanning op het volgende culinaire en komische hoofdstuk van E.R. in Africa!

• 01 Februari 2009 - 16:54

Bart & Wendy:

Met net een friet speciaal achter onze kiezen, zitten we (onze Humphrey tussen ons in) jullie culinaire reisdagboek te lezen!

Er gaat voor ons een wereld open. Zó kan het dus ook South Africa Deluxe. Wat een enorm leuke verhalen én foto's!
    We zijn stinkend jaloers op jullie en watertanden nog even verder, terwijl we de verwarming nog een tikje hoger zetten!

Lots of love uit 't koude Bladel en keep on the good stories! Heerlijke zondagavondvulling, die vakantieverhalen van jullie!!!