25-1-2009 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu 25-1-2009 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu

25-1-2009

Door: Ruud & Edmar

Blijf op de hoogte en volg Ruud & Edmar

26 Januari 2009 | Zuid-Afrika, Kaapstad

25 januari 2008 15.30

Na een korte nacht, we waren al om 12 uur ‘nachts al wakker, zijn we om half 4 opgestaan. Met een taxi naar Dusseldorf airport gegaan. Een erg moderne luchthaven! Ik kwam met mun koffer op 19,1 kg en Ed op 19,9!! Mazzel dus. En ik had de handdoeken mee kunnen nemen…
We hebben wel afgesproken dat als we daar veel kopen extra bagagegewicht bijkopen. Als je dat vooraf via internet doet is dat niet zo duur. Maar dat is dan wel minimaal 5 kg. We hebben € 30,- pp bijbetaald voor de stoelen die we nu hebben, en daar hebben we geen spijt van! We zitten helemaal achterin met ons 2tjes. En super uitzicht! De vlucht boven Europa is erg mooi! Je kunt via de tv tjes in de stoelen mooi volgen waar je vliegt, alles krijg je door, kaarten,hoogte, snelheid en tijden. Je ziet dus het meer van Neufchatel, meer van Geneve, de Cote d’azur, dan steek je de middellandse zee over en via Algerije ga je over Afrika. Dan wordt het snel saaier, de Sahara is even mooi maar het duurt dan wel lang. Nu vliegen we boven Abuja Bauchi(?!), ik denk dat dat Lagos is, en vliegen zo dadelijk over de kustlijn naar Zuid Afrika. Vreemd genoeg is het nu bewolkt , onder en boven ons! En er is nogal wat turbulentie, maar dat went snel. Vergeleken met het eerste toestel (Fokker 50) is dit een super de luxe toestel (Boeing 777-200, de old Rauma)
23.55 uur
We zijn op de hotelkamer! De vlucht is verder goed gegaan en op Kaapstad airport(waar ze flink aan het bouwen zijn ivm wk in 2010?) ging alles redelijk vlot. Geen controle gehad gelukkig. Niet dat we iets bij hadden wat niet mag maar omdat ze dan de hele zorgvuldig gepakte koffer overhoop halen. De taxi stond al klaar voor “party van de Laar”. Ff wennen aan het links rijden. Na een mooie rit door de stad zijn we aangekomen bij hotel blackheat Lodge.
Op onze kamer, zeg maar suite, heeft de eigenaar een zorgvuldig opgemaakte kaasstolp neergezet met kaassandwiches en stukken schimmelkaas! Lekker! Met een glas cola lekker op het terras opgepeuzeld. Meteen de eerste kakkerlak gezien. Hoe ziet zo’n ding uit eigenlijk? Of was het een grote kever? Tja, je komt hier nu eenmaal ook voor de dieren. Nu naar bed!

• 26 Januari 2009 - 08:34

Loek:

het begin is gemaakt. fijn dat alles goed is verlopen. kan er ook tekst bij jullie foto's?

• 26 Januari 2009 - 10:21

Rob Inge Isa Guusje:

Klinkt allemaal er goed,vooral die kaas natuurlijk.
    Ben benieuwd wat jullie daar nog meer voor lekkers gaan eten.
    Rij voorzichtig.
    x de cleefjes

• 26 Januari 2009 - 10:26

Esther:

Ik zie wat groen..... ziet er heerlijk gezellig uit.

• 26 Januari 2009 - 12:32

Miranda:

Is de dresscode wit?
    Het klinkt allemaal heel goed,geniet ervan en wij lezen wel mee.

Groetjes van ons.

• 26 Januari 2009 - 13:43

Petra@reth.nl:

Hoi Lieverds,

Ben blij dat jullie goed zijn aangekomen! Je moet altijd handdoeken bij je hebben! Je weet maar nooit en voor het strand? Nou lieverds geniet ervan en wij genieten van de rust in de Hasselt!

• 26 Januari 2009 - 16:13

Hanneke & Kids:

Ik krijg tranen in mijn ogen als ik dit allemaal lees......wat geweldig allemaal!

Is Jan des Bouvrie in da house?

• 26 Januari 2009 - 18:54

Loek:

was 't schimmelkaas of schimmel met wat kaas erbij? een grote kever heeft 4 deuren. dus dat kun je gemakkelijk zien.

• 26 Januari 2009 - 20:38

Suzan & Jan:

Hee vakantiegangers, een "Felderhof hoed"zou niet misstaan in dit plaatje, hahaha. Ed : hoe gaat het met het niet roken ? We wachten weer in spanning af op jullie volgende bericht. Dikke kus, Jan & Suzan

• 27 Januari 2009 - 18:21

Barbara:

Het ziet er weer geweldig uit! Hoe krijgen jullie het toch altijd weer gevonden. Zo te lezen komt er ook een volledig culinair reisverslag. Wellicht iets om een speciaal Zuid-Afrika kookboek bij te gaan houden? In ieder geval doen Ruud genoeg inspiratie op om strak diverse Afrikaanse diners thuis te gaan houden.
    Ik zou zeggen geniet er goed van en doe voorzichtig aan!