26-1- 2009 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu 26-1- 2009 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu

26-1- 2009

Door: Ruud & Edmar

Blijf op de hoogte en volg Ruud & Edmar

27 Januari 2009 | Zuid-Afrika, Kaapstad

26 januari 2009
De eerste dag Kaapstad!
Het ontbijt was super, waar krijg je ooit kleine quiches bij het ontbijt? Een soort van muesligebak? Een smoothie met aardbeien? Hier in Blackheat Lodge! Het hotel is van 2 gastheren en ze proberen het helemaal naar je zin te maken. Voorbeeldje: op de ligstoelen bij het zwembad liggen al opgerolde handdoeken klaar.
Na het ontbijt zijn we via de promenade naar Victoria & Albert Waterfront gelopen. Een belachelijk luxe complex met veel winkels met alle dure merken en hotels. Maar wel erg mooi opgezet. Van daaruit gaat een snelle boot naar Robben eiland. Via internet hadden we thuis al de toegang geregeld omdat dat erg druk kan zijn. Dat viel nu wel mee. Robben eiland is erg indrukwekkend! Je krijgt eerst met een bus een rondleiding over het eiland, daarna een rondleiding door de gevangenis, door een ex gevangene. Die van ons had er 7 jaar gezeten. En vertellen, vertellen, na een tijdje kon je het niet meer volgen, Ed was er niets bij!
We hebben op Robben eiland trouwens de eerste pinguins gezien!! Lollige beesten!
Teruggekomen bij V & A hebben we daar lekker gegeten, mosselen in knoflook en een steak met inktvisringen. Vreemd, iedereen ontwijkt ons… We zijn toen lekker naar het hotel gaan lopen maar onderweg hebben we toch een taxi genomen. Die zette de meter aan en wist toen absoluut niet waar die naartoe moest, ik had een kaart bij en hij moest toen zijn bril nog gaan zoeken. Omdat hij op een gegeven moment zelfs de hoofdstraten niet meer wist te liggen vroeg Edmar subtiel aan de chauffeur of wij misschien toch beter een andere taxi konden pakken, schoot hem ineens te binnen dat hij toch wel eens van het hotel had gehoord( ruikt dit naar oplichting????). Toen reed hij recht naar het hotel. De wagen was erg oud en ik dacht dat hij de steile weg naar het hotel niet zou halen. Maar we zijn toch aangekomen. Ik dacht eigenlijk dat de chauffeur niet helemaal spoorde maarja wie doet dat wel? Oja, ik (quote Ruud). ( en ik, quote Edmar))
Toen we gingen op het ‘deck’ (veranda) van het hotel nog wat drinken, kwamen er steeds meer gasten binnen ( en sommige gingen weer weg om uit eten te gaan). We kregen dus een leuk beeld wie er allemaal in het hotel logeerden.
Op de veranda van het hotel zetten ze wat flessen wijn neer en was het een gezellige bedoening!
Leuk zitten kletsen met een Duits en een engels echtpaar. Toen het om 11 uur alleen nog maar over golf ging zijn we naar bed gegaan. Een mooie eerste dag!

• 27 Januari 2009 - 13:48

Petra:

Handdoeken genoeg begrijp ik? Niet teveel van zulke mooie verhalen, wij worden jaloers!!! Geniet ervan en laat je niet oplichten!!!xxxde von rethjes

• 27 Januari 2009 - 14:22

Janny:

Bij V en A hebben ze bij Harry's pannekoekenhuis ook heerlijk gevulde pannekoeken. Het proberen waard.

• 27 Januari 2009 - 15:46

Hanneke:

Wat moeten we nog zeggen....?
    Ik ga mijn spruiten afgieten en de gehaktballen opdienen........snik.