Woensdag 26 april - Reisverslag uit Dali, China van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu Woensdag 26 april - Reisverslag uit Dali, China van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu

Woensdag 26 april

Blijf op de hoogte en volg Ruud & Edmar

26 April 2017 | China, Dali

Ontbijt in het hotel! Voor 40 yuan, ongeveer 5 euro mag je bestellen: pannenkoeken, omeletten, yoghurt, muesli of fruit. Smullen dus!
Dit hotel heeft atb’s te huur maar dat is niet veel. We proberen ze een stukje maar gaan dan terug naar het hotel omdat onderweg betere fietsen worden aangeboden.

Lekker fietsen, dat missen we! De hoteleigenaar heeft verteld dat langs het meer een mooie weg ligt om te fietsen dus gaan we op zoek. Ongeveer 5 km fietsen om bij het meer te komen. De route staat redelijk aangegeven, af en toe verdwalen we in de dorpjes. Dan lopen de weggetjes dood. Het leuke van de route is dat het een soort van Lovers Lane is! Stelletjes gaan samen op elektrische scooters langs het meer. Ook trouwfoto’s worden er gemaakt. Sommige plekken zijn ook echt heel mooi, sommige heel kunstmatig. In een mooi bloemenveld, klaprozen in verschillende kleuren, staat heel groot in witte letters: LOVE… niet echt spontaan.

We fietsen door kleine dorpjes met witte huizen, grijs versierd. De huizen zijn erg groot, waarschijnlijk voor de hele familie. Moet er niet aan den…uhh leuk! Tussendoor kleinschalige landbouw, kleine veldjes met allerlei groenten maar ook met bloemen waaronder veel rozen. Van de rozen worden de blaadjes verwerkt in de rozenkoekjes, ook hier word je er mee doodgegooid!

Verder komen we tegen: een camping!! Met forse uitschuifgedeelten, Australisch ofzo maar ook een paar Fendt’s en Hobby”s! Verderop is een kampje met een heleboel kleine tenten, veel bloemen en 3 alpaca’s. Voor kinderen?

Ook hebben we de smerigste wc van de reis gezien. Op een kleine marktplaats, een stuk of 8 langs elkaar. Alleen dwarsmuurtjes van 75 cm hoog. Je kunt dus al pruttelend met je buurman verder kletsen. Bij elke wc een dwarse spleet. Niks van doortrekken. Alleen zat er geen dak op dus met een flinke regenbui spoelt er wat water in…

Het is bewolkt en een graad of 20, mooi fietsweer dus. Korte broeken zie je hier niet, wij hebben ze deze reis ook nog niet veel uit de koffer gehaald. Als we weer van het meer naar de stad fietsen krijgen we een flinke regenbui! Maar we hebben onze regenponcho’s bij dus ze maken ons niets.

We willen in het restaurant van het hotel eten. Jim, een Tibetaan getrouwd met een Groningse, kookt niet zelf in het laagseizoen en gaat halen. We zeggen hem dat we mee-eten en dat alles goed is. Eigenlijk eten we dan gewoon afhaalchinees!
Maar hij komt terug met streekgerechten waaronder yak! Er eet ook een Nederlands gezin, ouders en 2 kinderen, mee, erg gezellig! Dat is weer het leuke van zo’n kleinschalig hotel.

Nog even het stadje in om foto’s te maken van Dali by night!

• 30 April 2017 - 15:08

Jezus:

Ik voel er wel wat voor.....komen jullie bij ons wonen of wij bij jullie?