Woensdag 28 augustus, Railay Beach - Reisverslag uit Ban Khlong Haeng, Thailand van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu Woensdag 28 augustus, Railay Beach - Reisverslag uit Ban Khlong Haeng, Thailand van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu

Woensdag 28 augustus, Railay Beach

Blijf op de hoogte en volg Ruud & Edmar

28 Augustus 2013 | Thailand, Ban Khlong Haeng

Vandaag zijn we naar Railay Beach gegaan. Railay is een heel mooi schiereiland ten zuiden van Ao Nang.
Bij een ticketoffice kochten we kaartjes maar ze varen pas als ze 8 passagiers hebben à 100 Bath (2,40, geen geld). De kapitein gaf aan dat hij om 17.00 uur terug zou varen maar wij dachten dat van zijn organisatie wel elk uur een bootje terug zou gaan.
We kwamen aan op een paradijselijk strand, werkelijk supermooi! En er lagen 2 hotels met ligbedden bij het strand. Edmar er meteen naartoe om er 2 te huren. Mooi niet! Alleen voor gasten van het hotel. Dan maar een opblaasbedje gekocht. Heerlijk op het strand, lekker geluncht bij een restaurantje.

Er werd ook een fotoreportage gemaakt van 3 Thaise meiden, Tipi one, too, sree? Lolligom te volgen.

Wij zaten op strand West maar er was ook een strand Oost, te bereiken via een paadje dwars over het eiland. Ben er even wezen kijken. Het pad was tussen bouwafvan en andere zooi. Veel accommodatie, dat zag er redelijk uit maar er liep een betonnen pad met kroegen daarlangs. Een strand kon je het niet noemen: mangroven, bouwafval, vooral zakken, en tsunami zooi: bv een roestende terrastafel ondersteboven in het water. Die zie je alleen bij eb en dan is het blijkbaar de moeite niet dat op te ruimen.
Rond 15.00 uur vinden we het welletjes, en het begint te betrekken. De boot lag er al maar vertrok pas om vijf uur. Of je moest 800 minus de eerder betaalde 200 dus 600 bath betalen. Dat hebben we gelukkig gedaan want het begon flink te regenen. Maar toch een mooie tocht. We hebben eigenlijk alleen in het begin wat regen gehad, verder niet. Mazzel.

Lekker wezen sporten en daarna met Ed naar een markt gegaan hier vlakbij en lekker zitten nassen.... Toetje: roti met banaan en sweet milk! Heerlijk!
En voor morgen een snorkeltocht besproken.

• 29 Augustus 2013 - 22:28

Henriette:

Hoeveel bananen eten jullie daar op een dag?? Dat wordt nog een probleem voor de Appie in Bladel. Help je maandag wel met de inkopen. Hoop wel dat ze de ' Cream' hebben waar je het steeds over hebt. Tot gauw veel plezier en goede reis.