Dinsdag 20 augustus, duiken!! - Reisverslag uit Ban Thung, Thailand van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu Dinsdag 20 augustus, duiken!! - Reisverslag uit Ban Thung, Thailand van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu

Dinsdag 20 augustus, duiken!!

Blijf op de hoogte en volg Ruud & Edmar

20 Augustus 2013 | Thailand, Ban Thung

Na een slechte nachtrust en koude douche worden we om half 8 opgehaald, samen met een Brits gezin. Naar de speedboot die vanaf een strand vertrekt. We maken kennis met onze duikbuddy Magnus en gaan met een daverende snelheid naar de Ko Phi Phi eilanden. Een ruime boot voor ongeveer 14 duikers. Er hangen 2 300 pk motoren achter dus dat gaat continu planerend! De boot legt dan aan aan een boei en de buddy legt globaal de route uit en spreekt wat af over gebaren onder water. De eerst duik is wat onwennig maar super mooi! Je zuurstofgebruik is dan erg hoog en kun je niet zolang onder blijven dus na 25 minuten waren we alweer boven na op 18 meter diepte te zijn geweest. De volgende duik is minder diep omdat ik last van mijn oren krijg. Maar minder diep is niet erg want daar is het ook mooi en lichter. Dan krijgen we fruit en een lunch, rijst met een pittige kipschotel. Lekker, dan met een daverende snelheid weer terug naar Krabi, Ao Nang om precies te zijn.

We zijn mooi rond 14 uur terug om ... Een ander hotel te regelen. We hadden ons voorgenomen om als de warme douche niet zou werken we zouden uitchecken en natuurlijk deed de douche het niet. Via booking.com heb je zo iets anders geregeld, in dit geval het Krabi Resort. Daar hebben we de bovenste etage van een torentje, een giga mooie kamer met verzonken bad/ douche. Maar ik moet wel zeggen dat het "oh sorry, oh sorry" (spreek uit als: sollie) bij het President hotel door merg en been ging...

Ai Nang is een klein badplaatsje aan een mooie baai met in de verte karstrotsen in het water. Een leuke " boulevard". Aan het einde van het strand is een bos met apen! Ze blijven gelukkig wel op afstand.

• 22 Augustus 2013 - 15:28

Mirjam: