Vrijdag 16 augustus, mountainbiken! - Reisverslag uit Chang Klan, Thailand van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu Vrijdag 16 augustus, mountainbiken! - Reisverslag uit Chang Klan, Thailand van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu

Vrijdag 16 augustus, mountainbiken!

Blijf op de hoogte en volg Ruud & Edmar

16 Augustus 2013 | Thailand, Chang Klan

Vandaag mountainbiken door tropisch regenwoud!
Om half 10 werden we opgehaald door iemand van Chiang Mai City Biking. Er zaten al 6 bikers in de songtiew en met ons erbij zat die vol. Met 2 nederlande meiden zitten kletsen en met 2 duitse jongens, maar niemand deed onze tocht. Ik had op de site een niet te zware tocht uitgezocht maar dat viel tegen. De 2 meiden gingen een cultuurtochtje maken en kregen damesfietsen met een mandje voorop. Alleen de bloemen ontbraken....
De rest ging downhill biken, eerst met een busje naar boven en dan met de mtb naar beneden. Daar heb ik helemaal niets mee. Als dat ook nog technisch wordt doe ik het mijn broek ...
Dus een tochtje voor de hele familie volgend de site. Met een eigen gids op pad. Het begin was leuk, op een asfalt weg langs een stuwmeer. Toen het regenwoud in! Mooi, steeds korte steile stukjes maar door de regen van gisteravond was het erg glibberig en met veel boomwortels dwars over het pad was het toch een zware maar wel mooie tocht! Veel moeten afstappen en lopen. Het was goed dat we een helm op hadden want ze kunnen over tropisch regenwoud zeggen wat ze willen maar de zoldering zit erg laag. Veel bukken en toch tegen zware takken aan butsen. Lachen voor de Go Pro camera op Ed zijn helm...

Na anderhalf uur door het woud nog even door de bewoonde wereld op weg naar het eindpunt en lunchadres. Nat van het zweet en hongerig komen we daar aan en krijgen daar onze (dagelijkse) noodle soup. Lekker.
De gids vertelt ons dat de cobra's en pythons tijdens de regentijd in hun hol blijven. Logisch natuurlijk, slangen kunnen geen paraplu vasthouden.

We vinden dat we wel een massage hebben verdiend en laat nu toevallig tegenover het hotel een massagesalon zitten. Die zitten echt overal. Maar deze salon heeft ook onze was gedaan. In het hotel wassen ze ook maar dat betaal je per stuk, bij deze salon betaal je per kilo, dat scheelt een hele hoop.

We kiezen voor een massage met een of andere bloemenolie. Geen zonnebloem maar lotus ofzo. Je ligt op een matras langs elkaar. Als je wilt doen ze een gordijn dicht. De dames vragen meteen waarom wij dezelfde ringen om hebben.... Daar letten ze dus wel op!

Na de massage gaan we bij de night market lekker eten en over de markt lopen. We scoren voor Frans van mijn kickboxclub een thaibox broek, we dingen wat af en kopen 'm, de juffrouw helemaal blij! Teveel betaald dus.
Naar bed, morgen een cookingclass!

• 16 Augustus 2013 - 18:26

Petra:

Maar goed dat jullie broekjes strak zitten boys! Ik heb het niks op die uitheemse insecten!

• 16 Augustus 2013 - 19:11

Janneke G Te V:

Petra toch! Ik denk dat de lucht die insecten wel weg houdt....Toch de Go Pro pink edition moeten nemen,Ed voor in het regenwoud?! En was van 60kg, lijkt me nog prijzig....No happy end!