4-2-2009 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu 4-2-2009 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu

4-2-2009

Door: Ruud & Edmar

Blijf op de hoogte en volg Ruud & Edmar

05 Februari 2009 | Zuid-Afrika, Kaapstad

4 februari 2009
Vandaag gaat de groep met de bus een excursie maken naar Kaap de Goede Hoop. Omdat wij deze al gedaan hebben met Steve gaan we niet mee. Hendrien, onze reisleidster heeft verteld dan het erg arm is in Lesotho en als we spullen niet gebruiken (bv kleding of hotelzeepjes) of we die dan in een doos in de bus willen doen, zij geeft het spul dan weer verder. Om nu met wat zeepjes en oude kleding aan te komen vinden we ook niks dus zijn we gaan….sjoppen! Toevallig is het op woensdagmorgen markt in Kaapstad, op de grote Parade, dus op pad. Er is ook behoefte aan schoolspullen dus daar gaan we naar opzoek. Vlakbij de markt is ook nog een winkelcentrum dus op pad. In een kledingzaak kunnen we niet laten ook wat hempjes mee te nemen, het kost bijna niets. Verder kopen we een stel schriften, ook om te rekenen, een berg pennen, potloden en nog wat knuffeldieren. Ook moeten we nog strandlakens hebben want die mochten we niet meenemen van Petra en Hanneke. Het afdingen gaat al goed:
Ed: How much are these towels? Verkoper: 50 rands
Ed: And if I take 2? Verkoper verveeld: 100 rands Ed: oké!!
Onze oogst brengen we naar het hotel en dan naar het strand! De eerste keer van de vakantie! Met de taxi worden we afgezet in Clifton waar 4 beschutte stranden zijn. Nr 3 schijnt het meest trendy te zijn. Dus daar moeten wij, als trendsetters zijn! 2 bedjes, matrasjes en een parasolletje en daar liggen jut en jul. De branding is fantastisch maar de zee , Atlantische oceaan, is ontiegelijk koud! Er gaat dan ook niemand in het water…behalve ik natuurlijk. Maar het is zo koud dat je na 5 minuten je voeten weer op tempie moet zien te krijgen! En dan ben ik nog niet eens verder geweest dan tot mun knieën! Af en toe dus heel ff erin kopje onder en meteen eruit. Er valt heel wat te bekijken dus Ed en ik liggen lekker te roddelen onder de parasol. Om 4 uur terug naar het hotel. De taxichauffeur neemt een flinke omweg waar we het niet mee eens zijn en dat zeggen we dan ook. De prijs op de teller wordt gemiddeld en dan stappen we de taxi uit. Zo dadelijk komt de groep terug en gaan we met zun allen eten. Gezellig. Morgen gaan we onze eerste rit maken. We hebben van Hendrien teksten gekregen van 2 zuid Afrikaanse liedjes, zij zorgt ervoor dat wij die aan het eind van de vakantie kunnen zingen. Mooi want ik heb nog nooit kunnen zingen!

• 05 Februari 2009 - 05:20

Esther:

Altijd goed om een reden te hebben om te shoppen. Ik verwacht nu wel een concert wanneer jullie weer terug zijn....

• 05 Februari 2009 - 06:58

Inge:

Hé Ed, toch bij mij in de leer voor het pingelen! x

• 05 Februari 2009 - 07:57

Riny:

He jongens, nog steeds in Kaapstad? Hoe heet jullie chauffeur? Je weet toch dat je niet voor vol wordt aangezien als je niet afdingt! Ze hebben dan hele nare namen voor je. Overigens herken ik dat wel, het kost als niks en dan ook nog afdingen.... maar zo werkt het en je moet natuurlijk ook niet de markt bederven. Jullie kunnen ook een deel van de inhoud van je koffer achterlaten in Lesotho of elders... scheelt weer in bij betalen!

• 05 Februari 2009 - 13:40

Petra:

Hebben ze daar ook Jan de Bouvrie strandlakens? Kun je er niet een stel meebrengen? Wel black and white graag, hier zijn ze alleen in het wit te krijgen!!!!

xxxPetra

• 05 Februari 2009 - 15:32

Hanneke:

Lieve, lieve Ruud.
    Ook al vindt Hendrien dadelijk dat jullie die liederen kunnen zingen,......WIL JE DAT NOOOOOIT LATEN HOREN?

• 05 Februari 2009 - 19:05

De V.d. Wiel'tjes.:

Heeeey mannen,;)
    Jullie genieten enorm!!
    Súper gaaf om jullie zo te volgen.
    Jullie kunnen straks zeker bij Cheer's komen, we hebben nog een paar goeie mannenstemmen nodig!
    Veel plezier samen!

Doei doei,;)
    Groetjes van ons allemaal.

• 05 Februari 2009 - 20:04

Hetty:

Heeeeeeerlijk; en vooral al die lekkernijen! Gooi er nog wat meer foto's op zodat wij nog meer kunnen meegenieten.

Vele groeten,
    Hetty

• 05 Februari 2009 - 20:36

Loek:

Tof van jullie om een deel van je vacantiebudget te besteden aan lesotho! Jullie schrijven goede en leuke verhalen. Maar dat zingen ..... is dat een dreigement? Wanner gaan jullie nou eens eindelijk op leeuwenjacht?

• 06 Februari 2009 - 11:17

Marieke:

Ha Mennekes,

Super tof dat jullie de armen in Lesotho zo vooruit willen helpen!!
    Maar geef Hendrien ook een beetje mentale aandacht......die vrouw is levensmoe!
    Jullie laten zingen.....
    Ik zie de krantenkoppen al voor me:
    " Groot mysterie.... alle olifanten, leeuwen zwemmend naar Amerika"
    Of "de armen uit Lesotho blijken toch de gelukigste mensen uit Afrika nu de twee krakende Baritons uit Nederland weer huiswaarts zijn gekeerd".

't is gewoon allemaal jaloezie maar het valt wel op dat de hele familie zich toch wel zorgen maakt over hullie zangkunsten. Met een sok in je mond kun je trouwens ook aardig zingen..

MUH van Marie

• 06 Februari 2009 - 13:39

Deputjes:

he die buurtjes
    wat een belevenissen allemaal zeg, ik zie, lees wel dat er daar heel wat te zien is en jullie echt niet op jullie luie gat van het zonnetje zitten te genieten..
    groetjes en geniet er nog lekker van he

• 06 Februari 2009 - 17:42

Mariet En Henny:

Hoi vrienden,

Wij genieten nog steeds van de amarilles.
    Wat een mooie geste voor Lesotho.Jullie reisverslagen en foto's zijn heel mooi.
    Nu nog de acties in het binnenland.
    Groetjes en blijf genieten.

• 07 Februari 2009 - 15:35

Petra:

Nou Els niet om het een of ander maar Cheer`s bestaat al echt lang en laat dat dan aub zo blijven!!!!!!