29-1-2009 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu 29-1-2009 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu

29-1-2009

Door: Ruud & Edmar

Blijf op de hoogte en volg Ruud & Edmar

29 Januari 2009 | Zuid-Afrika, Kaapstad

29 januari 2009, de verjaardag van ons ma.
Vanmorgen hebben we afscheid genomen van Anthony en John en zijn met onze Tida naar Camps Bay gereden waar we bij ons volgende hotel, Fiskaal Road 30, hartelijk werden verwelkomd door Colette. Het hotel is van buiten helemaal in mediterrane stijl, en van binnen in ….oud-Belgisch! We zeiden meteen tegen elkaar: Dit is een echt Heidi en Cees hotel! Niet vanwege dat Belgische natuurlijk maar vanwege de ambience!! Sommige meubelstukken zijn van die witte, oud gemaakte meubelen en andere zijn van die bekende franse designer Lowie, je weet wel Lowie Katorze.
We hebben wat foto´s van het hotel toegevoegd. Op die aanzichtfoto van het hotel zie je vooraan niet een skottelbraai met een homp vlees erop maar Ed op een ligbed. Wel gemarineerd (met Ambre solaire).
´s Middags zijn we naar de boulevard gelopen en vanuit Camps Bay in Clifton beland. Daar hebben we een taxi terug genomen, dat kost hier geen drol maar je moet wel de goede bedrijven bellen. Nu hadden we er één op straat aangehouden. Je kunt op de zijkant zien dat het betrouwbaar en een taxi met een meter is. Maar het was een erg oude brik en ze rijden keihard. Maar het was maar een kort stukje gelukkig. De chauffeur was geen Zuid Afrikaan maar kwam uit dieper Afrika, die zijn namelijk nog veel donkerder. We moesten 48 rand afrekenen, € 3,75, en hij was zo blij dat ik 55 rand gaf, dat ik me een beetje schuldig voelde omdat het in onze ogen allemaal zo weinig is. Maar je moet het ook niet gaan bederven voor de locals!
Nadat enkele pogingen om te Skypen met de familie waren mislukt zijn we met de taxi, nu een nieuwe maar wel erg kleine, naar een restaurant gegaan, de Godfather. Leuk, daar hebben ze geen menukaart maar daar word je meegenomen naar een grote vitrine vol met vis en daar wordt uitgelegd wat het allemaal is en dan mag je uitzoeken( je hebt dus geen flauw idee wat het gaat kosten). Heel erg lekker maar voor hier erg duur.
We hebben 3 soorten giga-garnalen gegeten en een stuk tonijn, zwaardvis en botervis. Erg lekker!
Nu zitten we op onze hudge kamer, en hebben een cd-tje opgezet wat we bij Victoria en Albert Waterfront hebben gekocht bij een soort van dixielandbandje wat op straat stond te spelen en wat spelen ze nu? When bouzouki´s played…van Vicky Leandros! Is dat toeval of niet?!
De wind giert nu om het hotel maar ik denk wel dat dat hier op deze hoogte normaal is. Toen we vanmorgen hier aankwamen lagen er allemaal rozenblaadjes op het bed en op de handdoeken. Waarschijnlijk een raam open laten staan of zo. (zouden we misschien een bruidsuite hebben?)

• 29 Januari 2009 - 20:00

Petra:

Eerst een vrijheidsbeeld en nu een white house en dan ook nog Lowie Katorze en Vicky, hoe moet een gewoon mens, zoals ik uit Riethoven dat nog allemaal volgen!!
    Op naar het volgende Miracle!!

• 29 Januari 2009 - 20:44

Hanneke:

Mijn god,.....die foto's. En dan bedoel ik niet die homp vlees op dat ligbed.....! Wat een prachtig hotel, en die ligging....! Het uitzicht op Katwheezel hier tegenover is niet mis, overigens.....
    Goed, laat maar zitten.

• 29 Januari 2009 - 20:45

Hanneke:

En ja, de verjaardag was veeeeeel gezelliger dan dat geluier op dat ligbed.
    Goed, laat ook dit maar zitten...en nee, ik heb NIET gedronken....

• 29 Januari 2009 - 20:47

Hanneke:

Ik moest rijden, en eerst de autoruit schoonkrabben. Ja, HET VRIEST HIER ZO'N 6 GRADEN.

• 29 Januari 2009 - 21:23

John :

Hey guy's ,
    Ik zou bijna gaan twijfelen aan die foto's...het lijken wel ansichtkaarten zo mooi !!
    Klinkt allemaal super wat ik tot nu toe lees en zie...je krijgt wat je verdient toch ?Ach...en die homp vlees...best een lekker menneke...(sorry Ruud)

grtz John

• 29 Januari 2009 - 21:26

John:

Oh ja....kunnen jullie aan het tel.nummer van die Lowie Katorze komen...heeft bij mij een accuboormachine geleend en nooit meer terug gebracht.....

Grtz Johnny Makita

• 30 Januari 2009 - 08:04

Riny:

Die rozenblaadjes zijn heel normaal, je zult ook nog wel veertjes e.d. tegenkomen. In Zuid-Afrika weten ze nog wat gastvrijheid is! Zo te lezen hebben jullie het naar de zin! Wen maar niet aan de luxe, want de komende weken wordt dat allemaal minder... maar minstens zo leuk! En dat schuldgevoel koop je nooit af, de bewondering voor deze mensen neemt alleen maar toe. Ik geniet van jullie verslag (hoewel Edmar redelijk passief lijkt)! Groetjes uit een koud Nederland (ben net een weekje in Lissabon geweest ca. 15 gr., niks vergeleken bij jullie, maar met hier warm dus).

• 30 Januari 2009 - 12:45

Esther:

Geef mij maar een skottelbraai met een homp vlees :). Effe serieus, het ziet er allemaal schitterend uit en ik geniet van jullie verhalen.

• 30 Januari 2009 - 12:51

Gezuster Hamster:

Wat erg! Die zon, villa's en al dat eten! Echt afzien! Gelukkig is het hier heerlijk koud en mogen we ons iedere morgen lekker dik aankleden voordat we op de fiets springen!Maar het gaat nog meer vriezen, dus nog meer lol. Kijk, en dat missen jullie ammelaal....
    Geniet ze!!
    MUH!