Vrijdag 5 mei - Reisverslag uit Tsjoengking, China van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu Vrijdag 5 mei - Reisverslag uit Tsjoengking, China van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu

Vrijdag 5 mei

Blijf op de hoogte en volg Ruud & Edmar

05 Mei 2017 | China, Tsjoengking

Het ontbijt en de andere maaltijden zijn erg goed! Meestal in buffetvorm. Veel gestoomde groente, af en toe in een sausje, die zijn minder. De laatste keer dat ik een dergelijk sausje heb genaakt was ik aan het behangen. Voor de rest niets dan lof!

Het weer is minder vandaag, bewolkt en af en toe regen. We besluiten de tai chi over te slaan en gaan lekker naar de fitness met z’n tweeën. Het schip ligt in een haventje. We hebben ieder onze eigen muziek op. Ik ga aan de slag met de gewichten en Edmar gaat fietsen op een hometrainer. Maar met oordopjes in gaat Edmar meezingen…voor het open raam…. Het grappige is wel dat er direct een hoop Chinezen aangehold komen omdat ze denken dat de boot gaat vertrekken…

Op de boot is van alles te doen. We nemen les in mahjong en dat is erg leuk! Het basisspel is niet zo moeilijk alleen de tekens op de stenen zijn lastig. Op de boot staan speciale tafels daarvoor en na de les gaan we nog een uurtje door.

Met de boot komen we nu door gorges, erg mooi alleen jammer van het weer. De middag excursie is ook op bootjes maar gelukkig is dan het weer beter. We gaan dan door een aftakking van het stuwmeer. De gids is een jong Chinees meisje. Ze vertelt erg veel en lacht na iedere zin. Ook na het zwaarste drama is ze aan het lachen. Bijvoorbeeld over haar oma, één van de mensen die hebben moeten verhuizen (van een totaal van meer dan 1 miljoen mensen) vanwege het stuwmeer van 645 km lang! Dan wordt dat lachen wel erg irritant…. Maar er is geen vrijheid van meningsuiting en dat kunnen wij ons moeilijk voorstellen.

• 09 Mei 2017 - 07:00

Wendy:

Hey Love Boat'ers! Leuk, kunnen jullie mij eindelijk Mahong leren. Heb n mooi spel hier thuis staan, meegenomen als souvenier uit China (en nog nooit) gebruikt. Vooraf kunnen we dan mooi een hapje eten, jullie hebben voldoende kookinspiratie opgedaan ;)

• 09 Mei 2017 - 16:35

Paul:

Groetjes uit Rudesheim, jullie zitten op de boot, ik kijk er naar
    Al zes dagen op pad.
    Groet alle Chinezen van mij(lol) .

• 09 Mei 2017 - 18:00

Yvonne:

Kunnen jullie dat tafeltje niet voor me meenemen?

En wat een mooie omgeving, jammer dat het weer niet zo goed is op dit stuk.

• 10 Mei 2017 - 21:59

Petra:

Volgens mij zijn jullie afgevallen!! Alles zonder saus is niets voor jullie!