Vrijdag 14 april - Reisverslag uit Peking, China van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu Vrijdag 14 april - Reisverslag uit Peking, China van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu

Vrijdag 14 april

Blijf op de hoogte en volg Ruud & Edmar

14 April 2017 | China, Peking

Als volleerde kosmopolieten gaan we met onze koffers, na het ontbijt, de metro in. 2 Haltes verder is een opstappunt voor de lijn naar de airport. Ook kun je je koffers al afgeven, bij enkele automaten, maar dat durven we niet aan. Dan nemen we ze zelf maar mee. In de metro is ook een ruimte voor de koffers dus dat gaat goed.

Op het vliegveld moeten we wel even zoeken… We proberen in te checken bij China Airlines, ons vluchtnummer is CA 112. Maar die kennen ons niet en sturen ons naar een andere gate, die van Air China. Die kennen ons wel gelukkig. Het lijkt allemaal zo op elkaar. Ze vliegen met goed spul, Boeing of Airbus, geen Chinese toestellen. Maar in hoeverre weet je hier of iets echt is….

Met de vlucht is niets mis, ondanks de negatieve reviews op internet. Bij het landen viel een tas met dozen uit een bovenkast, ondanks de waarschuwingen. Meestal is het inderdaad een doos met tassen maar dit was een tas met dozen. Gelukkig geen gewonden.

Beijing Airport is gigantisch! Het duurde ontiegelijk lang bij de douane maar alles was verder goed. We moesten met een metro naar de bagagebanden! Toevallig kwam de bagage er meteen aan en konden we, na een extra check (onze koffers werden nog een keer gescand, waarop??), het vliegveld verlaten. De rest verliep perfect, een chauffeur stond klaar en bracht ons naar ons hotel, Bamboo Garden. De taxichauffeur sprak overigens geen woord Engels. Wel kregen we nog een telefoontje van de agent in Beijing dat de treinkaartjes voor de volgende etappe klaarlagen bij het hotel. En die hebben we ook keurig gekregen.

We hebben een schitterende kamer!! Het personeel is erg aardig en gedienstig. Eentje tilde onze beide koffers tegelijk de trap op…. Daar moet je een krachtpatser voor zijn!

De Mac ligt om de hoek en omdat het restaurant van het hotel al was gesloten hebben we toch maar even een big Mac menu gepakt…

• 18 April 2017 - 12:40

Micheline&Marcel:

hartstikke leuk! fijne reis verder , M&M

• 18 April 2017 - 16:01

Dorien:

hahahaaaaaa...een doos met tassen.....
    veel plezier mannen....geniet !!!

• 30 April 2017 - 09:15

Jezus:

Ik wist niet dat ik ook in dat vliegtuig zat.....(doos met tassen)