20 maart 2011 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu 20 maart 2011 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu

20 maart 2011

Door: Ruud & Edmar

Blijf op de hoogte en volg Ruud & Edmar

21 Maart 2011 | Thailand, Chiang Mai

Ik zit nu samen met Ed lekker in de schaduw op een houten chinees terras aan het zwembad met een schweppes, maar dat terzijde.
Vanmorgen hebben we kennis gemaakt met Aek, de gids die ons vanaf dinsdag door Noord Thailand gaat leiden. We hebben al maanden gemaild in het Hiawatta-Engels en nu gaan we kennismaken. Een erg geschikte kerel en spreekt beter Engels dan dat hij schrijft. Dat Hiawatta sloeg natuurlijk op hem, niet op mij natuurlijk. We hebben de rondreis doorgesproken en nog wat kleine wijzigingen aangebracht.

Nadat we afscheid hebben genomen van Aek hebben we het hotel een taxi laten regelen die ons naar het Darapirompaleis en de Wat Phra That Doi Suthep (=examenvraag) wilde brengen. Binnen een kwartier was er eentje, een aardige gast. Het Darapirompaleis is een paleis in koloniale stijl van prinses Dara Rasamee uit begin 20e eeuw. Het woord paleis klinkt erg groot, het was een ruim houten landhuis met hele hoge plafonds en de bovenste gedeelte van alle wanden waren van houten roosters zodat het door het hele huis kon waaien, dit is blijkbaar koloniaal. Erg mooi.
Daarna naar de Wat Phra That Doi Suthep, dit is een tempel die hoog boven Chiang Mai ligt. De weg ernaartoe is één kermis, boven is een parkeerplaats en daar moet je nog 300 treden naar boven, lekker met 35 graden! Met z’n 2en fluitend en rustig naar boven. Op de binnenplaats is werkelijk alles goud wat er blinkt, vrijwel alles is verguld! Alleen wij niet maar wij hebben een hart van goud, dat mag ook. Terug naar het hotel.

Na een plonsje en een plons in het zwembad naar de kleermaker om een keer te passen, voordat ze de hele boel definitief aan elkaar naaien moet je een keer komen passen. Daarna wezen eten bij de Mac… Dat kan voorlopig niet meer… En in het centrum was de zondagsmarkt en die was groot!!! En dus.. We hebben de hoes van de rugzakken al als extra tas aangewezen…

Op tijd naar bed, we hebben met de taxichauffeur een deal gemaakt om mij morgen naar een Thaiboxtraining te brengen( ver buiten het centrum), naar de botanische tuinen van koningin Sirkit en naar een Thaise zijde fabriekje te gaan.

Het op tijd naar bed gaan had niet zoveel zin, de buren zijn een nummertje aan het maken en een houten hotel is wel erg gehorig…

• 21 Maart 2011 - 10:55

Petra:

Super boys!! Geniet nog maar even van die luxe en van de buren!!! De komende week zal het anders zijn. Skype bij Theebe lukt niet!! Jammer doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

• 21 Maart 2011 - 16:08

Ans:

Vanuit een zonovergoten Horst America kijken we naar jullie prachtige foto'' s. groetjes Ans en Loek muh muh.

• 21 Maart 2011 - 16:41

Jan & Suzan:

, (swasdi khn), = examenvraag !

Jeetje, wat jullie al in die paar weken gezien, gedaan, gegeten, gefotografeerd etc... hebben.
    Ik zou d'r moe van worden. Maar wel specatulair !!
    Foto's zijn super en de verhalen echt om te lachen. We zien jullie al helemaal gaan daar als 2 blonde reuzen door dat thaise kabouterland. Hahahaaa...

Anayway have "fun" in de jungle, ik vermoed wel dat die spin uit de badkamer jullie zeker nog eens tegenkomen daar.........

Dikke kus en vol verwachting klopt ons hart naar jullie eigen Harrison Ford scenario "the Jungle of Doom !!
    p.s: jullie kunnen dan zelf toch ook een nummertje maken, heb je er niet zoveel last van ;-)
    Jan & Suzan

• 21 Maart 2011 - 17:22

Jezus:

Hoi pap en mam! Jullie zullen het best fijn hebben in Horst America. Dat is zeeeeeeker zo mooi als die anzichtkaarten die we hierboven zien. Het is toch niet echt, alles is geretoucheerd (behalve Ed) en ik weet zeker dat het er nu regent!
    Dikke kus van jullie (vooral NIET jaloerse) dochter

• 21 Maart 2011 - 19:21

Robbie:

Hee Rudie en Eddie,

Tsjonge tsjonge, Thaiboks training. Ik ben blij dat ik jouw ongeschonden gezicht nog heb gezien.
    Heel veel succes!