18 maart 2011 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu 18 maart 2011 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu

18 maart 2011

Door: Ruud & Edmar

Blijf op de hoogte en volg Ruud & Edmar

19 Maart 2011 | Thailand, Chiang Mai

Vandaag om 7 uur opgestaan en lekker ontbeten. Om 9 uur stond de tuk tuk al klaar om ons naar het station te brengen, een ritje van 10 minuten. Op het station staan een hoop bankjes zodat we lekker kunnen zitten. Er komen verschillende treinen maar er loopt een hoop zeer vriendelijk personeel die vragen waar we naartoe moeten en aangeven welke trein en welke wagon (zitplaats reservering!) we moeten hebben zodat je niet de hele trein door moet met je bagage. We hebben ons in de trein geïnstalleerd en worden verwelkomd door een “hostess” die ons een welkomstdrankje aanbiedt met een (taaie) koek. We waren al benieuwd of we naar een restauratiewagon zouden moeten gaan om wat te kunnen kanen maar dat is allemaal geregeld. Een uur later komen ze met de lunch, rijst met één kipnugget en een kipprutje, erg lekker! En we hebben zelf ook spul bij, nep-chocolade marsh mallow koekjes (vies), geroosterde pompoenpitten, lekker en je kunt daarvan goed fluiten en we hebben een hoop cashewnoten bij. Dat zit wel goed. Sorry, tante Mies en Henriëtte, ik kan alleen over eten lullen.
Ohnee, over lullen gesproken, die wc in de trein hier is lachen, zo ’n franse sta plee maar dan in het klein en verhoogd. Om te plassen moet je je in onmogelijke bochten wringen om het niet over jee schoenen te doen. Jammer was dat Ed ontdekte dat in de plee er tegenover een gewoon toilet stond.

Half 4: Al wat gaar van de reis. Het landschap wordt boeiender, we gaan de bergen in, het eerste stuk was geheel vlak. Maar nu is ook de vaart er wat uit. We vermaken ons met de overige passagiers en personeel. Er loopt hier een verwijfd mannetje te dweilen en te poetsen, die hebben we Dolores genoemd. Verder lezen we veel Agaatjes op onze e-reader (alweer een pijnlijke opmerking Henriëtte of heb je hem nu??)
Hier zien we nu veel paalwoningen en dan bedoel ik geen bordelen maar woningen waarbij de begane grond op de eerste verdieping ligt, snap je? Midden in de bush bush. Ziet er leuk uit en je ziet hier minder vervuiling.

Het wordt laat, de trein heeft al een uur vertraging, de planning was half 9 ’s avonds aan te komen maar dat wordt veel later! En de catering heeft het af laten weten. Om half 4 kregen we nog een oranje stukje cake met cola en nu ligt ze naast de plee te pitten onder een tafelkleed.. Die zien we niet meer.

Door een tuk tuk (na onderhandelen) naar het hotel gebracht, dit ziet er schitterend uit! Even om de sfeer te proeven de stad ingelopen, ziet er veelbelovend uit! Vandaag geen foto’s. Morgen laten we Chiang Mai en het hotel zien.
Maartje, Angelique, Heidi en Marion: veel plezier in Den Haag! Vergeet de Theeshop van Betjeman en Barton niet! (in het verlengde van Des Indes)

• 19 Maart 2011 - 07:14

Robbie:

Jammer, geen foto's. Ik had graag zien hoe Ed zijn hoge schoenen vol aan het wateren was.

• 19 Maart 2011 - 09:39

Petra:

Graag wat meer foto`s boys!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• 19 Maart 2011 - 14:14

Janneke G Te V:

Het heeft weer een hoog Cleef-gehalte!nep-chocolade marsh mallow koekjes en oranje cake! Gelukkig krijgen wij vanavond groen ei!
    MUH

• 20 Maart 2011 - 09:54

Marcel&Micheline:

Hallo Thailand, hier 'Vols'. Leuk om jullie zo te kunnen volgen. Het is genieten van jullie/Ruuds verslagen en foto's! k'Vraag me af hoe jullie het gaan redden als jullie weer terug zijn in NL... hihi... moet toch een hele cultuur'shock' zijn?