10 maart 2011 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu 10 maart 2011 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu

10 maart 2011

Door: Ruud & Edmar

Blijf op de hoogte en volg Ruud & Edmar

10 Maart 2011 | Thailand, Bangkok

Vanmorgen stond de taxichauffeur ons al om 7 uur op te wachten, precies zoals afgesproken. Op weg naar een floating market, een drijvende markt. Daar aangekomen blijkt het erg toeristisch te zijn. Je wordt in een longtail boot geladen en je gaat door de grachten. De bedoeling is dat je allerlei bootjes met koopwaar aantreft maar hier zijn het vooral kraampjes aan het water. Af en toe wordt je met een haak naar de kant getrokken en krijg je een demonstratie van hun producten…gaahaap….. We kopen, witte en groene thee en saffraan, ben benieuwd hoe die is want dat is bij ons niet te betalen en hier erg goedkoop. We denken dat we flink afdingen maar ze accepteren al meteen ons eerste bod dus toch te duur betaald…. Als snack kopen we een rijpe mango in stukjes. Lekker!
Oja we bezoeken ook nog een fabriekje waar ze suiker uit kokos halen. Daarvan hebben we een zakje suiker meegenomen omdat die erg lekker is van smaak.
De tocht met de boot is erg leuk, de markt stelt niet veel voor en er ligt en drijft ontzettend veel rotzooi. Plastic enzo. Volgens onze chauffeur komt dat door de overstromingen van een paar maanden geleden. Na het instappen hebben ze een foto gemaakt en die staat bij terugkeer op een bordje geprint… Zo ontiegelijk lelijk dat we ze toch hebben meegenomen… Wel na afdingen. Voor op het toilet, tegen obstipatie (bij wie hebben we dat meer gezien?) en eentje extra om kadoo te doen, wie is het eerste jarig?
Daarna zijn we naar een nieuw park geweest waar een stukje Thailand was nagebouwd. Aardig.

De lunch hebben we genoten bij een echt Thais restaurant, de chauffeur heeft de kaart een beetje vertaald. We kregen een soort nasi met vis erin, viskoekjes, een pittige soep in een Chinese fonduepan warm gehouden met kolen. Het restaurant was gezellig, op pontons in een rivier gelegen, maar lag naast een betonnen brug. Als klapstuk liet onze chauffeur nog een gebarbecuede vis komen, die hebben we voorzichtig gefileerd en opgegeten. Het bijbehorende koriandersausje lusten we echt niet.
Daarna terug naar Bangkok, naar het Jim Thompson huis, een teakhouten huis van een Brit die daar een legende is geworden omdat hij veel heeft gedaan voor de zijde industrie. Het huis was niet groot maar wel erg mooi, gedeeltelijk thais en ook Europees, met kroonluchters enzo. Je kent dat wel, net zoals bij ons. We hebben de chauffeur naar huis gestuurd en zijn zelf met de skytrain terug gegaan. Dat gaat veel sneller.

’s Avonds zijn we nog lekker door de Thanon (straat)Sukhumovit gelopen, vol met kraampjes, omdat bijna alles vuil is zijn we wat T shirts gaan kopen. Ed speelt het spel van afdingen prachtig, hij loopt zelfs aan als de prijs hem niet aanstaat! En uiteraard komen ze hem dan (soms) achterna. Ik denk eerder aan de (10) bloedjes van kinderen die ze ongetwijfeld thuis zullen hebben en ding niet zo ver af als Ed. Soms gaat het ook echt nergens over in euro’s maar is het gewoon de sport.
Oja, als zuinige Hollanders zijn we ook met de was wezen leuren, in het hotel kost het een euro per stuk wasgoed om het te laten wassen en strijken, daar kun je het bijna nieuw voor kopen hier! We hebben een wasserij gevonden die per kilo wast en strijkt. Ben benieuwd of we die spullen nog ooit terug zien…

• 11 Maart 2011 - 21:37

Jacqueline:

Heej Ruud en Edmar,
    Leuk om jullie thaise avonturen te lezen. En er is al bijna 1 week voorbij! Time flies dus ik dacht er goed aan te doen jullie hier even bij stil te laten staan ;-) Maar wel leuk om jullie zo te volgen. Ruud, kun je ook niet zo'n verslag bijhouden als je op je werk zit, want op deze manier kan ik je beter volgen dan wanneer ik 1 etage onder je zit. Heel veel plezier nog!!!

• 12 Maart 2011 - 08:47

Janneke G Te V:

Nog even een reactie mbt het vorige verhaal:
    Dames, dames, ik zal het even ophelderen m.b.t. de schoenen. Ooit van een thaise massage gehoord?Er wordt dan, met schoenen aan, over je rug gelopen. Normaliter zijn dat fijne thaise poppetjes, maar ik wil Ed zijn zelfbeeld natuurlijk niet veranderen....
    Of het zijn flippers die passen bij zijn zwemban......Jongens, wanneer gaan jullie duiken?