8 maart 2011 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu 8 maart 2011 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu

8 maart 2011

Door: Ruud & Edmar

Blijf op de hoogte en volg Ruud & Edmar

08 Maart 2011 | Thailand, Bangkok

Vanmorgen ging om 6 uur de wekker, hoezo vakantie? Voor ons doen snel ontbeten, een omelet met groente, erg pittig zelfs, verse ananas, meloen en papaya, brood met ham en kaas en yoghurt. Ze hadden zelfs allerlei warme gerechten, spinazie, spaghetti en nasi maar daar hadden we geen zin in.
Daarna naar de metro gelopen en nog wel voorbij gelopen terwijl we er gisteren nog geweest waren…. We keken ook onze ogen uit wat er allemaal op straat aan eten werd klaargemaakt, vissen, kippen, op gas maar ook op houtskool. Het rook heerlijk.
Helemaal bezweet de metro in en die is me toch koud door de airco! Na de metro nog een stuk lopen naar het hotel kwam ik er niet meer uit met mijn plattegrond, dat gebeurt me niet dikwijls. Dan maar met de tuk tuk, een klein stukje we waren blijkbaar toch dichtbij. Met 3 andere stellen de mountainbike op, onder leiding van M en Mimi. Door hele kleine steegjes in Chinatown, langs marktkramen en eettentjes. Als je je evenwicht verloor hing je met je hand in een gloeiend hete wok!! Als ik zo’n kraam had zou ik niet blij zijn met die Nederlanders op de fiets. Toen een stuk met de trein en dan weer terug op de fiets op betonnen platen boven het water. Erg goed opletten, smal en hoog! Kinderen riepen hello! Maar je kon niet op of om kijken anders lag je in de plomp. Sommige stukken waren erg mooi maar we kwamen ook langs krotten en bergen afval. Toen nog een stuk met een longtailboot, een boot met een heel lange as aan de schroef, die ging verrekes hard! Onderweg nog bij een tempel geweest, veel goud en bling bling. Het laatste stuk weer dwars door China town. Ik heb nog nooit zoveel automaterialenzaakjes gezien. Geen zaken met schroefjes e.d. in blisters maar complete gedemonteerde motoren voor de deur met alle zooi erbij, krukassen, zuigers. Al met al een leuke tocht maar heel erg langzaam. Ed en ik zijn lekker gaan dineren in Chinatown, garnalen, kip met cashewnoten en eend… afzien! Morgen gaan we naar het grand palace.

P.s. even over Ed zijn gebit: hij deelt me mede mede te delen dat hij er geen last meer van heeft. We kunnen dus op de markt hier op zoek naar een passend occasionnetje. (Eentje die van een mager oud mannetje is geweest, zodat deze niet zoveel eetbewegingen heeft gemaakt.)

• 08 Maart 2011 - 16:04

Petra:

Super Boys. Jullie zijn al een paar keer op skype geweest maar ik krijg met jullie helaas geen verbinding. Verder hier prachtig zonnig weer!!! Jullei huisdieren doen het goed en hebben jullie nog niet gemist!!!

• 08 Maart 2011 - 16:06

Petra:

Moet je die beesten eigenlijk nog uitlaten, dat stond namelijk niet op het lijstje.

xxxxx

• 09 Maart 2011 - 07:44

Esther:

Wat een superleuke ervaring. De foto's spreken voor zich....

• 09 Maart 2011 - 07:45

Janneke G Te V:

Hoe breng je Nederland naar Thailand? Fietsen! Dat doe je daar toch niet!? Daar heb je van die leuke mannetjes toch voor, die je fiets trekken?!
    ps dit is een hint voor cadeautjes die je mee terug neemt....Doe mij maar zo'n mannetje! Handig als ik naar Eindhoven moet fietsen!
    Ben al benieuwd naar het volgende verslag!
    Wanneer gaan jullie duiken?????????

• 09 Maart 2011 - 11:21

Jezus:

Janneke, janneke......ooit een Taai zien lachen? Laat ze alsjeblieft daar, fietsenstallingen zijn hier genoeg.........! Nee Ed, dit heeft helemaal NIETS met jouw gebitsproblemen te maken. Oeps...

• 09 Maart 2011 - 20:13

Janneke G Te V:

Kan ik hier uit concluderen dat Ed zich daar thuis voelt????
    Hij zal nu wel Taai zijn....(op ons)