7 maart 2011 - Reisverslag uit Riethoven, Nederland van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu 7 maart 2011 - Reisverslag uit Riethoven, Nederland van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu

7 maart 2011

Door: Ruud & Edmar

Blijf op de hoogte en volg Ruud & Edmar

07 Maart 2011 | Nederland, Riethoven

Sjonge jonge, we zijn dit weekend wel in de watten gelegd… Om geen zootje achter te laten mochten we komen eten bij Petra en Marc, onze overburen en raad eens wat ze had gekookt? Yep, Thais! En erg lekker, als dat een voorbode gaat worden…
Zondag kwam ons Rob ons om 9 uur halen. Wel wat vroeg maar dan kon hij nog carnaval vieren. Dus waren we al om half 11 op Dusseldorf airport. Volgens de plattegrond waren er een hele hoop winkels dus dan komen we onze tijd wel om. Jammer was wel dat ná het inchecken bleek dat de winkels vóór de douane lagen…. Dan maar lezen, tot 17.20 uur. Oja tussendoor nog even gelunchd, wat kon je daar eten? Yep je raadt het al, Thais! En wederom lekker!
Nog even 11 uur vliegen en dan komt er ook nog ff een korte nacht voorbij, maar vliegen met Air Berlin is geen straf. Vriendelijk volk en volop te eten en drinken. En wat aten we? Fout, Ed een kip curry en ik een pasta. Om 10 uur plaatselijke tijd (4 uur ‘s nachts voor ons) kwamen we aan in Bangkok. Aangesloten in een lange rij met een blik van “ons maken ze niets want de consul van Thailand heeft ons visum goedgekeurd” werden we teruggestuurd omdat we toch een formulier in moesten vullen, en dus weer opnieuw in de rij…
Na de douane stond er al iemand klaar met een bordje van ons hotel, President Solitaire, om ons op te halen en 3 kwartier later waren we er. We kregen alleen een andere prijs onder onze neus en ze wisten niets van onze prijsafspraak. Gelukkig had ik die uitgeprint en met de opmerking dat we naar een ander hotel zouden gaan kregen we toch ineens van alles gedaan en een nog betere prijs…
We hebben een platinum suite, erg groot, hemelbed, marmeren badkamer met yacoozie… Lollig is dat er een bordje bij hangt dat als je de kraan dicht draait tijdens het inzepen dat dat erg veel water bespaart. Wat er niet bij staat is dat het 10 minuten duurt voordat je warm water hebt!?! Er is ook een mooi zwembad met onderwatermuziek en we hebben net even een plonsje gemaakt.

We zijn al Bangkok ingegaan en hebben de metro gebruikt. Je haalt eerst geldbiljetten bij een geldautomaat, dan kun je naar een automaat om biljetten te wisselen naar munten, dan ga je naar een automaat en geef je de route op en krijg je een magnetisch muntje…. Daarmee ga je in en uit de metro. Het werkt wel en is goedkoop. We zijn lekker door het Lumpinipark gelopen en daarna met een tuk tuk naar het Siam shoppingcenter gegaan. Die tuk tuk was lollis als die aan het rijden is maar wat later in een file was de aardigheid eraf toen we naast een stevig ronkende hele oude passagiersbus op diesel stonden. We hebben afgerekend en zijn gaan lopen, dat gaat dan sneller. Dalijk vroeg naar bed want morgen gaan we met Co van Kessel (wereldberoemd in Bangkok) een fietstocht maken en moeten we om 9 uur aan de andere kant van Bangkok zijn. Dat wordt vroeg op!
Oja, het is hier 33 graden en dat van die warme deken klopt… maar we genieten der wel van!

• 07 Maart 2011 - 14:17

Esther:

Hallo Edmar en Ruud,

Leuk dat jullie zo genieten. Nog heel veel meer reisplezier en Edmar, zo te lezen is donderdag alles goed gegaan.

Groetjes, Esther

• 07 Maart 2011 - 14:23

Petra:

Zo ben je nog in de Hasselt en zo ben je vent-er op de markt in Bangkok!! Wat is het leven toch mooi ! Wij al blij met onze auping, gaan toch proberen dat te hemelen voor de romantiek !!
    Nee, alle gekheid op een stokje.....geniet ervan boys!!!! Wel veel foto`s op deze site zetten!!!

xxxPetra

• 07 Maart 2011 - 17:09

Ons Moeder:

fijn dat je ons gebeld hebt. Om drie uur vannacht waren we wakker en onze gedachten waren bij jullie.Fijne dagen en we volgen jullie.muh muh.

• 07 Maart 2011 - 17:42

Edwin:

Hoi Ruud en Edmar,

Drieëndertig graden, wij zijn blij met 10 graden.

Edmar, ik lees niets over kiespijn. Heeft de behandeling zijn vruchten afgeworpen?

Geniet van jullie vakantie!

• 07 Maart 2011 - 19:43

Hoi Mannen,:

Goed om te lezen dat de vliegreis goed is verlopen. Blijft toch spannend he Ruud zo -tig km boven de grond. Dat temperatuurtje maakt wel indruk. Hier wel een zonnetje maar koud brrrrrr! Heb vanmiddag toch (ziels alleen) een wandelingetje gemaakt. Het went al.

Ik zie Edmar op de foto glimlachen boven zijn bordje, dus ik neem effe aan dat het eten (kauwen) redelijk gaat. Hoop dat de paracetamol in de verpakking kan blijven.

Geniet er van jullie en ik ben heel erg benieuwd naar de smaaksensatie van gebakken sprinkhaan.
    Groetjes van Henriëtte

• 08 Maart 2011 - 11:14

Micheline Marcel:

Edmar&Ruud, wij wensen jullie veel reisgenot, hier uit het zonnige zuiden, Alaaf

• 09 Maart 2011 - 06:45

Rob Cleef:

Ha Rudie en Eddie,

Geweldig dat alles goed verlopen is, jullie wel wat vroeg op het vliegveld maar ik mooi op tijd voor de optocht, en je weet, de carnavalsoptocht in Heeze mag je niet missen...

Het was in ieder geval gezellig.
    Geniet er lekker van!

• 09 Maart 2011 - 10:01

Inge Cleef:

Hey rudie en eddie, eindelijk contact met ullie. Had jullie nog gebeld toen robbieke jullie afgezet had maar helaas.......
    Leuk om jullie eerste dagen te lezen, las over geld denken jullie nog aan muntjes voor ons pap!!!
    Heel veel plezier en niet van de kraampjes eten want ik zag al iets springen....

x isa guusje inge alaaf