Duikles! - Reisverslag uit Riethoven, Nederland van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu Duikles! - Reisverslag uit Riethoven, Nederland van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu

Duikles!

Door: Ruud & Edmar

Blijf op de hoogte en volg Ruud & Edmar

30 Januari 2011 | Nederland, Riethoven

Je zult het niet geloven maar wij krijgen duikles! We zijn bezig met de PADI opleiding Open Water Diver. Het leuke is dat we de theorie en het zwembadgedeelte hier doen c.q. hebben gedaan en dat we de 4 buitenduiken in Thailand gaan doen. Op Phuket heb je ook een PADI duikschool vlakbij ons hotel met nederlandse instructeurs. En de pa van Ed lest mee en gaat daar ook duiken.

We hebben 2 zwembadduiken achter de rug en hadden eigenlijk klaar moeten zijn maar omdat alles onder water wordt uitgelegd snap je er soms geen jota van en doe je vanalles verkeerd. Het meeste tijd kostte ons het langzaam zonder lucht zwemmen over een afstand van maar liefst 9 meter.... Die 9 meter zijn het ‘m niet maar wel dat langzaam... En nu mogen we volgende week zaterdag terugkomen. Ben wel benieuwd of ik daar straks wel 18 meter onder water durf… maar ik denk dat je meteen betoverd wordt doordat het zo mooi zal zijn, reuzenschildpadden, clownsvisjes (Nemo) enzo…en ook murenes trouwens… de vraag is alleen wie het hardst schrikt..

• 30 Januari 2011 - 17:08

Frans En Mirjam:

Hee Edmar en Ruud,

Wat leuk. Naar Thailand!!
    Goed oefenen, dan komt het vast in orde.

• 31 Januari 2011 - 09:15

Janneke G Te V:

Edmar, wat zie je er mooi uit in je duikpak!!!Atletisch!!!
    Zijn we nu weer vriendjes????

• 31 Januari 2011 - 14:25

Jos Huijben:

Veel plezier met de voorbereidingen en straks veel plezier met de reis!
    We zullen je missen in n Best ;-)

• 31 Januari 2011 - 17:17

Hanneke:

FREE WILLY !!!!!!

• 31 Januari 2011 - 18:56

Barbara:

Edmar , gaat dat wel goed in het water? Je benen staan zowaar achterstevoren!

• 01 Februari 2011 - 19:27

Chris:

Ik weet zeker dat je straks 18 meter durft, dat gaat namelijk vanzelf. De meeste en mooiste dingen zie je overigens de eerste 5 meter. Maar wel leuk om te doen toch?

• 28 Februari 2011 - 15:01

Mariet En Henny,:

De tijd van vertrek begint al aardig op te schieten.
    Wij wensen jullie allebei een heel voorspoedige reis en ook een heel fijne en leerzame vakantie.Geniet ervan en kom weer terug met veel mooie herinnerigen.
    Ook de groeten aan je vader en wens ook hem een mooie en fijne vakantie toe.

• 01 Maart 2011 - 11:12

Ger Baken:

Wellicht tref ik je nog, anders bij deze een heel fijne reis. Geniet ervan!

• 01 Maart 2011 - 15:56

Angelique:

Hey,

Als wij volop in de Carnavalssferen zitten vertrekken jullie!!! alvast hééél veel plezier. (want ik denk niet dat ik daar zondag nog aan denk)

Gr. Angelique.

• 01 Maart 2011 - 19:03

Barbara:

Hoi jullie twee. Ik hoop dat alle onderbroeken etc. al gepakt zijn want het gaat nu dringen natuurlijk. Mochten we jullie niet meer horen een geweldige tijd in Thailand, doe voorzichtig en kon weer heelhuids terug.

• 03 Maart 2011 - 16:00

Paul:

In Thailand kun je veel leukere dingen doen dan duiken.....

• 03 Maart 2011 - 16:02

Egbert:

Als ik aan Thailand denk, denk ik ook niet meteen aan duiken...

• 03 Maart 2011 - 16:03

Marco:

Volgens mij vergist ie zich

• 04 Maart 2011 - 09:26

Bart En Wendy :

Ha aanstaande vakantiegangers,

Hoe is het? Koffer/rugzak gepakt, Lonely Planet bij de hand en gaan met die banaan (leuke woordspeling voor Thailand!)

Ja, ja, ook in Bladel is ten oren gekomen dat jullie op het punt staan om te vertrekken. En als eeuwige vakantiegangers onder elkaar, volgen wij natuurlijk jullie verhalen met veel plezier.

Een hele mooie reis gewenst en hou ons vooral op de hoogte van al die hilarische momenten!

Groetjes
    Bart & Wendy Adriaansen

• 05 Maart 2011 - 15:13

François En Anja:

Hoi Ruud en Edmar,
    Hoewel ik niet zo'n globetrotter ben, ben ik wel jaloers hoor. Heerlijk 5 weken vakantie.
    Ik heb jullie plannen gehoord en het wordt vast weer een fantastische en speciale reis.
    Ik hoop dat het pakken van de rugzak"jes" soepel verloopt. Neem niet te veel mee want je sjouwt je een hernia... wat de vakantievreugd zou bederven.
    Wandel, fiets, zwem, duik, eet en vooral geniet ze.....
    Groetjes F & A