23 maart 2011 - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu 23 maart 2011 - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu

23 maart 2011

Door: Ruud & Edmar

Blijf op de hoogte en volg Ruud & Edmar

24 Maart 2011 | Thailand, Chiang Rai

Allemaal bedankt voor jullie felicitaties en gelukwensen (ik had toch liever kadoos)!!!

Hier het verslag van gisteren:
Een bijzonder ontbijt. Dit kleine hotel had een heus ontbijtbuffet opgesteld, met omelet, gebakken eieren, gebakken rijst, fruit enz… Het bijzondere zat hem in de dikke muis die er tussen de koffiekopjes doorliep… en de directrice die in een paarse pyjama een bordje kwam halen…

Even later zaten we op een oude fiets en gingen lekker door de oude stad. Dit is helemaal omgedoopt tot historisch park en je kunt daar dus lekker autovrij fietsen. Eerst naar de Wat Maharat. Erg mooi maar foto’s zonder mensen is wel lastig met de busladingen Fransen die er nu rondlopen.
We kennen nu de verschillen tussen Ayutthayaanse, Sukhothaise en Cambodjaanse Boeddha’s (je herkent ze aan de sjerp) en chedi’s. We hebben ook nog het museum in een vogelvlucht gedaan.

Fietsen inleveren en de auto in, we moeten een flink stuk rijden, terug nar het noorden, Chiang Rai. Bij een pompstation lekker geluncht, Aek bestelde gewoon alles wat wij er lekker uit vonden zien. Sommige dingen een beetje upspicyen. (en daarna blussen met witte rijst..)

Onderweg kwamen we langs het grootste meer van Noord Thailand waar we een stukje gaan roeien, lekker na een lange rit. Mooi niet, dat deden 2 Thaise mannen. Op weg naar een eilandje met, ja 10 punten, een Boeddha. Onder een parasolletje. Alles was nog versierd vanwege het bezoek van een prinses, schoondochter van de koning. Onderweg kwamen we veel politie tegen, waarschijnlijk omdat ze daar ergens rondreed op haar bromfiets. Er hangen hier foto’s van haar, een mooi meisje, alleen is, volgens Aek, de foto erg oud. Daarna naar een catfish (= meerval !!!) kwekerij, verschillende aquaria en kweekbakken, verder weinig te zien.
Daarna door naar Chiang Rai naar de Wat Rong Khun van de kunstenaar Chalermchai Kositpipat, ja die, die een andere interpretatie van het boeddhisme laat zien. Van buiten is alles wit en glas. Het complex is nog lang niet klaar dus worden er nieuwe kunstenaars opgeleid om de klus af te maken. Hier zie je meer kommer en kwel, zoals de hel. Erg mooi om te zien. Helaas zijn we te laat om binnen te kijken maar morgenvroeg gaan we even terug. Achteraf gezien had die kwekerij geschrapt mogen worden, dan hadden we genoeg tijd gehad.

Aek maakt ons al lekker voor de bbq van vanavond! We gaan naar een restaurant waar je een bak gloeiende houtskool op tafel krijgt met een rooster in bolvorm en daaromheen een rand waarin bouillon zit. Er staat een heel buffet met alle soorten groente, vlees en vis die je erop en erin mag gooien. Ook Thaise sauzen. Wij doen erg bescheiden maar zien iedereen met volle borden vlees en vis (vooral garnalen) lopen. We staan daar bij het vlees te kijken en zien een grote pan met water staan koken. Met een soort van frietmandje erin. Ed zegt: we moeten het vlees even voorkoken en dan pas bbq-en. Ik zeg oké en we hangen er een schep rundvlees in. Het water schuimt een beetje dus ik begin te twijfelen, we hebben dit soort pannen ook al gezien om het bestek te reinigen… Ik ruik aan de pan en ruik een mossellucht… en zie een schaal verse mosselen staan… Ed ligt helemaal dubbel van het lachen en we proberen stiekem van het gekookte vlees af te komen, waar zijn die honden als je ze nodig hebt?
Om half 9 verlaten we de zaak, ondanks dat we buiten zaten, stinken we een uur in de wind, om een in kleuren veranderend klokkenspel te gaan zien. Dit keer geen thaiboxwedstrijd maar een heuse klokkentoren, gemaakt door de, inmiddels bij jullie bekende kunstenaar, CK. Een soort van sound and lightshow, dit was erg mooi! Terug naar het hotel en naar bed.

• 24 Maart 2011 - 11:22

Petra:

Ha Boys, Ruud van harte gefeliciteerd!! Had jullie al een mailtje gestuurd! Als ik die BBQ zie hoef ik al geen eten meer!! Krijg je toch een stuk meer waardering voor onze buurt BBQ!!
    Hebben jullie de LivingColor lamp van Philips geintroduceerd????? Op vakantie en toch geld verdienen! Goede zet jongens! Ik neem aan dat jullie thuis geen boeddha mee hoeven. Nou geniet ervan, wij kijken al uit naar het volgende verslag en zeker naar de foto`s.

xx

• 24 Maart 2011 - 14:57

Jezus & The Gang:

Lieve schat, van harte gefeliciteerd met je..............ehhmmm.......................48 e verjaardag! Ik wilde je sms-sen maar heb géén idee naar welk nummer, ik geloof dat ik er 4 heb. Maar toch, een hele, dikke kus van ons allemaal!
    Maar ehhh, dat klokkenspel,....wat hebben jullie met jullie klokkenspel gedaan dat het van kleur is veranderd????
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 24 Maart 2011 - 16:11

Vessem:

Blijven jullie een beetje op gewicht?
    Ik hoor net dat er een aardbeving is geweest 100 km ten Noorden van Chiang Rai. Iets gemerkt?
    Leuk om jullie reis zo te volgen! En Ruud, proficiat, ik volg je binnenkort.

• 24 Maart 2011 - 21:42

Robbert:

Hoi Ruud, nog efeliciteerd.

Heb net gehoord dat jullie in aardbeving gebied zitten. We hopen dat jullie ondanks dat een mooie tijd hebben daar. Natuurlijk ook dat de mensen daar noiet al te veel schade hebben opgelopen.

Groetjes,

Lemmensjes.

• 25 Maart 2011 - 07:35

Marieke:

Ik weet ook niet meer hoeveel uur jullie achter lopen of voor.......

Maar alsnog hele dikke verjaardagskussenvan ons voor jullie!!
    Doe voorzichtig en genietze!

• 30 Maart 2011 - 09:48

Janneke G Te V:

Ik loop wat achter, omdat ik in Rome heb gelopen. Maar..............GEFELICITEERD (nog)!
    Je hebt me wel ff bang gemaakt met dat klokkenspel, gelukkig zaten er 2 wijzers aan!