8 april 2011 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu 8 april 2011 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu

8 april 2011

Door: Ruud & Edmar

Blijf op de hoogte en volg Ruud & Edmar

08 April 2011 | Thailand, Bangkok

Vannacht ontiegelijk slecht geslapen vanwege de nieuwe aardbeving in Japan in combinatie met een erg wiebelig bed, de 15e verdieping, één lift buiten gebruik en een herrie airco. Voor mijn gevoel schudt het gebouw af en toe en helt het over tot op de grond…. Oftewel een penthouse is ook niet alles, op dit moment heb ik liever de bezemkast op de begane grond.

Alle drie hebben we slecht geslapen. Frans heeft een slaapkamer zonder ramen, ook niet prettig. Op naar het (goede) ontbijt van President Solitaire. Vandaag de laatste dag Thailand!!
We starten met de metro naar Chinatown om daar lekker te gaan dwalen, volgens de reisgids raak je daar je richtingsgevoel snel kwijt maar dat valt mee, je kunt zeker een kilometer rechtdoor lopen tussen de kraampjes. We vinden super kitsch schoentjes voor de dames Isa, Guusje en Hanne maar vreemd genoeg kun je ze alleen maar kopen per serie van maat 31 tot 37, 7 paar dus. Helaas.
We eten lekker een noodlessoep als lunch en gaan dan richting rivier omdat we ook een beetje cultuur zoeken en dat hopen te vinden in het Royal Barks Museum, het koninklijke Sloepen museum. We komen bij de Tha Ratchawang (een pier) om de lijndienst over de rivier de Chao Praya te nemen maar een Thai spreekt ons aan en stelt voor een tocht met een longtail te maken door de klongs en dan dat museum aan te doen. Dat lijkt ons wel wat en na wat onderhandelen over de prijs stappen we in de longtail. Dat apparaat gaat nogal snel en dat is heerlijk met de huidige temperatuur en we crossen door de klongs (grachten). Het Royal Barks Museum is klein, een stuk of 7 sloepen liggen er, maar het is wel erg mooi wat er ligt. Na een half uurtje gaan we weer op de boot en die zet ons af op Tha Sathorn waar we de skytrain naar het hotel op Sukhumvit nemen. We stappen een halte eerder uit om langs de kraampjes te lopen. In het hotel nemen we even een duik en gaan dan eten in een restaurant, voor het laatst Thais, snif. Onderweg naar het hotel nog de laatste dingetjes kopen, Ed heeft een nieuwe tactiek die goed werkt, bij het horen van de vraagprijs faket hij een attack! De verkoper ligt in een deuk en uiteindelijk krijgt Ed het spul tegen de helft van de vraagprijs! Iedereen blij!

Op tijd naar bed, morgen worden we om 8 uur opgehaald om naar het vliegveld te gaan en we vertrekken om 11.20 met de vlucht van Air Berlin, de AB 7151 en komen om 18.40 uur aan in Dusseldorf. Daar zal tante Els staan met een vrachtwagen voor de bagage en we rijden dan naar Keulen waar ze woont. Daar staat Frans zijn bolide en rijden we naar huis. Dat zal laat worden.

• 08 April 2011 - 18:27

Jacqueline:

Nou mannen, ik heb genoten van jullie humorvolle verhalen! Hele goeie reis terug en als (over 2 jaar?) de video gemonteerd is, kom ik graag een keer kijken. Maar het moet wel een meesterwerk worden wil het de verhalen overtreffen. Ruud, ik denk dat jij met Wendy wel een nieuwe reeks Globetrotters uit kunt brengen in jullie eigen stijl. Da's misschien nog wel leuker dan op de Rabobank werken ;-)

• 08 April 2011 - 20:33

Janneke G Te V:

Ed, je bent vergeten je buik in te houden.......

• 09 April 2011 - 05:56

Marieke:

Toch fijn dat jullie weer richting Riethoven komen.. stelletje wereldreizigers.
    Ruud hoe gaat de titel van je eerste reisbundel worden?
    Janneke en Petra hebben jullie het een beetje netjes achter gelaten?
    Muh van Marie

• 10 April 2011 - 07:07

Robbie:

Hee broertje en schoonbroertje, welkom thuis. Jammer dat het er weer op zit. Jullie mooie verhalen te moeten missen en die geweldige (goed gevulde) foto's niet meer te kunnen bekritiseren.
    Het was erg leuk. Tot de volgende vakantie!