6 en 7 april 2011 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu 6 en 7 april 2011 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu

6 en 7 april 2011

Door: Ruud & Edmar

Blijf op de hoogte en volg Ruud & Edmar

08 April 2011 | Thailand, Bangkok

6 april 2011
Vandaag zijn we naar het natuurgebied Ao Phang Nga gegaan. Dit is een (zee)gebied van ongeveer 400 km2 tussen Phuket en Krabi en bestaat uit Karst formaties (hoog oprijzende rotsen) tot 300 meter hoog. Daartussen zit zee en mangrovebossen. Dit gebied wordt door het eiland Phuket beschermd tegen de Andamanse zee. Deze tochten gaan per boot en zijn erg populair maar ook erg leuk! Allereerst leggen we bij een eiland aan om even te zwemmen, daar maken we geen gebruik van. Bij de volgende stop gaan we in kano’s en gaan door grotten. Ik niet, Edmar en Frans wel maar je zag niet veel ondanks de zaklantaarn die meegenomen werd. Bij de stop daarna gingen we weer de kano’s in en gingen we door een lagune en wederom een grot in, dit was echt schitterend!! Maar ook toeristisch, er lag een bootje met een fotograaf die foto’s maakte die je op het eind van de tocht op de kade kon kopen.
Op de boot krijgen we een uitstekende lunch, de kokkin hebben we tevoren zien frituren in enorme wokken. De gebruikelijke groente en kip gerechten maar ook in tempura gefrituurde groente, garnalen en inktvis. Das afzien.
Na de lunch worden we opgehaald door longtails, de snelle boten om naar een drijvend vissersdorp en naar het James Bond eiland te gaan. Het drijvende dorp is niet veel aan, veel rotzooi onder de huizen en de gebruikelijke spulletjes in de kraampjes. Het James Bond Eiland is kleiner dan we dachten maar ligt erg mooi. Ook daar de gebruikelijke kraampjes. Ook duiken we er parels voor ons moeder op omdat die gek is op alles wat blinkt. De gids is erg vervelend door ons heel snel over het eilandje heen te jagen en wil steeds op zijn plekken foto’s maken met mijn toestel, allemaal met standaard grapjes erin, en nog slecht geknipt ook. Maar het is een erg mooi eilandje. Van een catoy, een omgebouwde(?) jongen moet ik iets uit zijn/haar kraampje kopen en wordt er bijna naartoe getrokken, maar van de gids moeten we weer verder. Terug op de longtail en dan weer terug naar de boot. Om zes uur zijn we terug in de haven en gaan we naar het hotel. ’s Avonds eten we in het hotel en mogen we de bagage inpakken, Phuket zit erop, morgen weer naar Bangkok.

7 april 2011
’s Morgensvroeg ga ik voor de laatste keer Thaiboxen met Jomhod en Ed en Frans komen om half negen kijken en weer wat foto’s maken. Dan terug naar het hotel, de bagage in een taxi en we gaan naar de luchthaven om om 12.50 met Air Asia naar Bangkok te vliegen. Een uurtje vliegen.
In een taxi naar President Solitaire in Bangkok zijn we benieuwd of alles nu wel goed gaat. We worden hartelijk ontvangen en ook herkend. We krijgen een Platinum Suite net als de vorige keer alleen nu op de 7e verdieping. Daar aangekomen gaan we door het omkleedgedeelte naar de slaapkamer, we ruiken een rooklucht en denken “getver”, komt er ineens een piemelnaakte man op ons af en Ed ziet nog een vrouw in bed liggen…. De druppel hing er niet meer aan maar we hadden geen 5 minuten eerder aan moeten komen! Wat we kwamen zoeken op zijn kamer! Sorry stamelend en zeggen dat we deze kamer van de receptie hebben gekregen gaan we snel uit de suite. Op de gang liggen we dubbel van het lachen. Bij de receptie krijgen we excuses en we krijgen nu een suite op de 6e verdieping maar een personeelslid loopt mee. We laten hem voorop naar binnen gaan maar hij begint al meteen van “Oh sorry, excuse me” en we druipen weer af!! Opnieuw naar de receptie en excuses en de manager heeft geen suites meer, krijgen we een penthouse! Het leuke daarvan is dat we 2 slaapkamers en 2 badkamers hebben en Frans nu hier is ingetrokken. Gezellig. Het mindere is dat we na de aardbeving iets laags gelegen wilde hebben en penthouses meestal hoog liggen, in dit geval op de 15e verdieping, voor hier in Bangkok niet erg hoog trouwens. ’s Avonds hebben we voor Frans een verrassing, we nemen hem mee voor een dinnercruise op een omgebouwde rijstboot over de Chao Praya waar van alles mooi verlicht is, de Wat Arun, Wat Po en het koninklijk paleis. Uiteraard inclusief het onvermijdelijke folkloristische dansen. Wel mooi maar dan gaan ze toeristen vragen mee te doen, wij weigerden resoluut! Eén vrouw deed mee en deed het aardig. Maar ik heb een hekel aan dit gedoe. Morgen gaan we Frans een klein stukje Bangkok laten zien.

• 08 April 2011 - 06:34

Janneke G Te V:

Smakelijk gelachen!
    (om die foto waar Ed bescheten in dat bootje zit!!!)

• 08 April 2011 - 11:40

Yvonne:

Jullie moeten kilo's bijgekomen zijn. Nou ja Edmar dan, Ruud heeft het er weer afgetraind.
    Het gaat heel veel over lekker eten. Ik krijg er gewoon honger van.
    Geniet nog van het laatste stukje vakantie en tot gauw.

• 08 April 2011 - 14:50

Marco:

Dat bootje past precies....