17 maart 2011 - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu 17 maart 2011 - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu

17 maart 2011

Door: Ruud & Edmar

Blijf op de hoogte en volg Ruud & Edmar

18 Maart 2011 | Thailand, Ayutthaya

Vanmorgen regen en 20 graden! Zo koud hebben we het sinds ons vertrek niet gehad! Goed ontbeten en warme kleding aangedaan. Onze gids kwam mooi op tijd om 10 uur ons ophalen in een hele oude volvo. Leuk. Een Thai met een vlekje in zijn gezicht van waaruit hij een bosje lange haren had gekweekt. Een blikvanger. Ayutthaya had in de 15e eeuw ongeveer 500 tempels! De Birmezen hebben er flink huisgehouden en nu staan er nog wat ruïnes. Daarvan hebben we 5 wats bekeken, erg mooi, zie foto’s. Ook kon hij leuk vertellen, Ed en ik zijn in het jaar van het konijn geboren (vreemd, hoe komen we dan toch aan die slechte tanden?) en voor elke dag in de week dat je geboren bent is een andere Boeddha, behalve op woensdag want die heeft 2 Boeddha’s. Snap je het nog? Edmar zijn gelukskleur is blauw, die van mij is rood. Die moeten we voortaan met onze verjaardag naar voren halen, dat geeft kracht.
Om 2 uur vond hij (en wij trouwens ook, we konden geen wats meer zien) het genoeg en heeft hij ons afgezet bij het hotel. De stad is niet leuk om in te gaan en wat zagen we op een bord van het hotel staan? Met de tuk tuk voor 100 bath naar een shopping mall! De winkelcentra in Bangkok waren niet leuk omdat daar alleen Europese merken zaten, dit centrum had Thaise winkels waaronder een Lotus, een Carrefour zeg maar. Lekker wat proviand uitzoeken voor morgen als we met de trein naar Chiang Mai gaan. Meer kunnen we niet kopen want het kan toch niet mee. Er zaten daar een paar restaurants met op de tafel een kookplaat ingebouwd waarmee je sjinees kon fonduen, daarvoor hadden we nu geen tijd maar dat gaan we wel een keer doen. Zag er lekker uit.
Om 7 uur ’s avonds: massage! Bij het hotel zit een goede massage, daar lig je op matrassen in een soort serre, erg mooi. Ik kreeg een Thaise massage van 2 uur, Ed een aromatherapie, scrubsessie en aromamassage, Ik vroeg of hij de ketjap knoflook aroma wilde nemen maar hij nam de lavendel. Jammer. Je merkt dat je al een paar massages hebt gehad, het doet minder zeer en je geniet er soms ook van! De voetzolen en kuiten blijven pijnlijk..

Morgen met de trein naar Chiang Mai!

• 18 Maart 2011 - 06:43

Hey Ruud En Edmar,:

Wat mooi allemaal! Vandaag gaan Maartje,Marion en Heidi en ik een weekendje naar Den Haag shoppen.
    Nog heel veel plezier...geniet ervan. Groetjes Angelique.

• 18 Maart 2011 - 07:03

Wendy:

Zojuist kopje koffie op onder het genot van het lezen van jullie verslag. Werkt verslavend jullie verhalen volgen. Maar het doet me goed om Ed met paraplu te zien, als maar 30 graden gaat ook vervelen toch. Bovendien prettig dat je je jas en lange broek niet vooc niets hebt meegesleurd.

Have fun!

Groeten uit 't Bladelse!

Ps dames shop ze in Den Haag!

• 18 Maart 2011 - 09:45

Nog Meer Rabo-people:

Wat is het toch leuk om jullie zo te volgen. Ook ik ga er elke dag voor zitten met een bakje koffie. En als ik me niet vergis is dit het eerste verslag zonder een uitgebreide beschrijving van wat jullie allemaal op een dag naar binnen werken. Het zal wel òf eten òf cultuur zijn ;-)
    Veel plezier en op naar het volgende verslag!
    Jacqueline

• 18 Maart 2011 - 16:26

Jezus:

Als Ed inderdaad zijn marinade heeft gehad, kun je hem de volgende keer sjinees fonduen! Mmmmmmmmmm! En gemasseerd vlees kost ook heel wat, heden ten dage! Zullen we 'm over 3 weken slachten?
    x

• 22 Maart 2011 - 21:54

Heidi:

Haaaa jongens,

had even opgespaard en vanavond alle dagen achter elkaar gelezen. Zeer vermakelijk!!
    Als een goed boek zeg maar. Jammer van sommige foto's, die met dinges verpesten toch de mooie beelden :-)
    Geniet ze nog. Dan kunnen wij verder genieten van de mooie verhalen.
    Ruud, jij bent donderdag jarig!! Mocht ik het dan vergeten (maar dat zou niks voor mij zijn), alvast nu PROFICIAT mwah mwah mwah. Je lief heeft vast een mooi kado voor je in petto. Laat je even weten wat het was?
    x