Zaterdag 6 mei - Reisverslag uit Yichang, China van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu Zaterdag 6 mei - Reisverslag uit Yichang, China van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu

Zaterdag 6 mei

Blijf op de hoogte en volg Ruud & Edmar

06 Mei 2017 | China, Yichang

Titanic experience!
Gisteravond, toen we net in bed lagen, hoorden we een flinke klap en een schokgolf door het schip gaan! Maar verder geen alarm of blub blub geluiden. Dus lekker verder geslapen.
’s Morgens doen we de gordijnen open en zien we bij ons zijraam boven het gangboord een lat naar beneden hangen… dat stuk is helemaal vervormd! Is er een ander schip tegen ons schip gevaren! Voor hetzelfde geld was dat schip met de punt onze suite binnengevaren! Met Leonardo!... Zonder Kate!...
Dus mocht je dit lezen op nu.nl dan weet je er al van.

Vandaag gaan we de Drieklovendam bekijken maar we moeten ook het schip en dus onze mooie suite verlaten! We zijn vroeg opgestaan omdat we om half acht de hutten moeten verlaten en hebben ontbeten. We krijgen een rondvaartboot, bijna een cruiseschip, waarmee we door de scheepslift mogen! Bij de dam is een verval van 100 meter. Daarvoor hebben ze 10 sluizen gebouwd, 5 voor naar beneden en 5 voor naar boven! Dat duurt 4 uur. Voor boten tot 100 meter hebben ze nu een lift gebouwd. Een gigantische bak water die naar boven en naar beneden gaat. Vanwege de opwaartse kracht is die bak, ongeacht het gewicht van de schepen altijd even zwaar. Een gigaconstructie!

Op onze rondvaartboot is het erg druk op de punt. Maar voor 40 yuan mag je een dek hoger, daar sta je overdekt en is het veel rustiger! Het is een machtig gezicht om op zo’n groot schip te staan en dan die bak in te varen, je kijkt dan meteen het dal in dat 100 meter lager ligt! Later gaan we naar een uitzichtpunt en dan zie je de dam, de sluizen en de lift mooi liggen.

We gaan dan met de bus naar Yichang waar ook onze bagage wordt gebracht en dan gaat ieder zijn eigen weg. Dus nemen we afscheid van de hele bups. Wij worden opgehaald en gaan naar een hotel in deze plaats. Morgen hebben we een zware reisdag, met het vliegtuig en met de trein.

Deze middag zijn we lekker door Yichang gaan lopen en er was weer van alles te doen in de parken! Erg leuk! Bij de outdoor fitness moet ik meedoen, maar één man van een jaar of 50 geeft daar een showtje weg, die heeft les gehad van onze Yuri, zo goed! De sfeer in die parken is geweldig.

• 09 Mei 2017 - 07:36

Janneke G Te V:

Ed, ik weet dat het zwaar is. 5 weken zonder mij. Maar je moet wel wat meer lachen op de foto's

• 09 Mei 2017 - 20:00

Barbara:

Jullie maken toch echt altijd wel wat mee. Gelukkig is het weer goed afgelopen.

• 10 Mei 2017 - 21:55

Petra: