Vrijdag 28 april - Reisverslag uit Lijiang, China van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu Vrijdag 28 april - Reisverslag uit Lijiang, China van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu

Vrijdag 28 april

Blijf op de hoogte en volg Ruud & Edmar

28 April 2017 | China, Lijiang

Op tijd op, vandaag naar Lijiang! Weer een busreis. Jim verzorgt vandaag het ontbijt omdat de hulp haar enkel heeft verzwikt. Voor ons en voor de Klundertenaren. Die vertrekken ook maar gaan naar Kunming. Om 9.30 vertrekt de bus. Dit keer helemaal vol. Sanitair is goed onderweg! Smakelijk eten Angelique!

Om 13 uur zijn we er. We nemen meteen een taxi, met meter! Die brengt ons tot de oude stad, de rest moeten we lopen…. Je moet entree betalen voor dit stadje. Bij zo’n toegang laten we het adres zien van ons hotel. Een vrouwtje zegt, ik loop wel mee! En ze brengt ons naar ons hotel. Super, alleen ligt het bovenop een heuvel. Alleen trappen, volle bepakking…. Waar zijn de bellboys als je ze nodig hebt…

Schitterend hotel! Sommige kamers kijken uit over de oude stad en uiteraard gaat Ed in conclaaf met de manager van het hotel, ook omdat hij de enige is die Engels spreekt. En hij sluit een leuke deal zodat wij de suite krijgen die uitkijkt over de stad! Schitterend!! Het personeel is moeilijk verstaanbaar maar super aardig!

We dachten dat we ondertussen de mooiste oude steden hadden gezien maar Dayan, de oude stad van Lijiang, is prachtig en weer anders dan de andere plaatsen. Waar de andere plaatsen een duidelijke noord-zuid en oost-west as hebben loopt hier alles, door de riviertjes, door elkaar. Veel bruggetjes! Lekker op zo’n food market wat gegeten en weer gaan lopen. Het weer is prachtig en we boeken in het hotel voor morgen een private tour naar de Tijgerkloof Sprong, een soort van gorges. Moet erg mooi zijn.

’s Avonds op de kamer blijkt er ook een nadeel te zitten aan het gigantisch mooie uitzicht…. De muziek van alle kroegen in de buurt! Het hotel pretendeert 5 sterren maar geluidsdichte kamers zijn het niet! Gelukkig komen onze oordopjes weer van pas! En we slapen heerlijk.

• 01 Mei 2017 - 08:18

Jezus:

Wat een mooie foto's! Ondanks de culturele revolutie is er nog veel bewaard gebleven! Top!

• 01 Mei 2017 - 20:04

Barbara:

Ziet er weer allemaal super interessant uit. Wat een belevenissen maken jullie toch mee.

• 04 Mei 2017 - 20:13

Yvonne: