Zaterdag 15 april - Reisverslag uit Peking, China van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu Zaterdag 15 april - Reisverslag uit Peking, China van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu

Zaterdag 15 april

Blijf op de hoogte en volg Ruud & Edmar

15 April 2017 | China, Peking

Bamboo Garden is een superhotel en het ligt redelijk in het centrum. Een authentiek klein hotel. In Hong Kong hebben we tussen de wolkenkrabbers gelopen, hier in het centrum is alles laagbouw. Verder geen smog en een heerlijk zonnetje, 28 graden. We zijn naar de Verboden Stad gelopen om de stad te leren kennen. We lopen lekker door de hutongs, oude Chinese wijken, en komen bij wandelpaden langs meren uit. Keigezellig! We laten ons door een Riksja een stukje vervoeren en lopen dan zelf weer, langs een open lucht fitness waar wat oudere mensen hun oefeningen aan het doen zijn, en fanatiek!

Chinezen kennen vrijwel geen korte broeken en lopen er erg netjes bij! Ook trendy! Voor zover wij dat kunnen beoordelen…

Het is hier goed geregeld met de openbare toiletten, maar je moet wel zelf je papier bij je hebben… Dat hadden wij dus niet maar papieren zakdoekjes bieden ook uitkomst. Ze lijken op de Franse plofplees, als je maar voldoende hurkt blijven je kuiten schoon. Daarom zijn de bejaarden hier ook zo fit, elke dag boven de plee squatten.

We komen bij een park en moeten daar entree betalen. Loeidruk! Maar supergezellig. Een groepje schoolkinderen wil met ons op de foto. Het duurt even voordat we überhaupt snappen wat ze willen. Het zal niet om onze wuivende blonde lokken gaan want die hebben we niet meer, maar om ons bleke velletje!

We komen pas om half 4 bij de Verboden Stad aan, je verkijkt je toch op de afstanden… Maar de tocht was geweldig en we zijn helemaal enthousiast over Beijing!

We besluiten om zondag terug te gaan naar de Verboden Stad en dan heel vroeg.

We lopen door een ander park, komen uit in een complete Keukenhof! Wel 30 soorten tulpen, heel veel chinezen die foto’s aan het maken zijn. Voor de flora vallen we met onze neus in de boter, de bloesem is schitterend en de tulpen ook!

We zijn compleet gaar en laten ons heerlijk terugrijden door een taxi!

Internet: we hadden VPN op onze toestellen gezet om te kunnen facebooken en googelen, maar dan werkt je gehele internet niet meer. Dus geen facebook meer…

• 18 April 2017 - 17:16

Wendy:

Hey Chinatown,

Ik lig weer helemaal in een deuk.
    Met getrainde kuitjes terug, dat is 1 ding wat zeker is.

Geniet van alle indrukken!!

Groetjes uit Chinatown Bladel

• 18 April 2017 - 18:05

Wim:

Leuk weer om te lezen.
    Als je een goede VPN wilt die overal in China goed werkt (althans vorige maand nog) is ExpressVPN.
    Kost een tientje, maar dan werkt wel alles.

Groeten van Wim uit Vietnam

• 18 April 2017 - 20:05

Barbara:

Ik ben blij te lezen dat jullie al dat lekkere eten toch weer er af lopen en straks niet als Michelinmannetjes terugkomen. Was wel even leren mikken boven die plofplee zeker? Maar je blijft er wel lenig van. Veel plezier straks met de treinreis.