Donderdag 13 april - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu Donderdag 13 april - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu

Donderdag 13 april

Blijf op de hoogte en volg Ruud & Edmar

13 April 2017 | Hong Kong, Hongkong

Hong Kong is een geweldige stad. Het is erg westers en erg luxe! Wel Aziatisch maar geen fietsen, geen scooters en geen tuk tuks… Giga dure shopping malls, de auto’s die er rijden zijn erg duur. Ik heb nog nooit zoveel Tesla’s gezien. Ze rijden links dus dat is opletten. Gelukkig hebben ze op elke hoek van de straat op het wegdek met grote letters geschreven naar welke kant je moet kijken. Geen overbodige luxe in een stad waar iedereen op zijn mobiel kijkt. In het hotel krijg je nog een papieren kaart maar eigenlijk navigeer je ook op je mobiel. Met een appje heb je je kaart en je kunt zien waar je bent en je hotel staat als favoriet op de kaart. Wie maakt je wat!

’s Morgens eerst een workout in de gym van David, daarna gaan we naar The Peninsula! High Tea!! Net kloffie aan anders mag je niet eens binnen. Net kloffie is lange broek, geen strandspullen… Niet dat er een strand is maar dat terzijde. We krijgen een tafeltje in de lounge waar het een komen en gaan is van gasten! We kijken onze ogen uit. Sommigen zijn super chique, sommigen supermodern. Maar degenen daartussen zijn het leukst. Een vrouw in chique jurk met gympen eronder en grote zwarte ronde bril is een echte blikvanger. Een man in een te korte lange broek met hoge schoenen is ook leuk omdat die schoenen aan de achterkant helemaal open zijn, dus gewoon slippers! Of zijn wij gewoon boertjes uit Riethoven?!?

We krijgen een etagère met hartige en zoete hapjes, en zijn twee en een half uur zoet… Heerlijk. We waren er om 13.45 uur en konden bijna meteen aan tafel. Nu staat er een flinke rij te wachten… ze reserveren alleen voor eigen gasten, niet voor gasten van andere hotels. Overnachten hier ligt rond de 500 euro…. Maar wel poepchique…

The Peninsula ligt in Kowloon, het vaste land, we gaan lekker terug met de ferry naar Central (“het eiland” Hong Kong). Lekker beetje uitwaaien. De temperaturen liggen steeds tussen de 19 en 25 graden. Je ziet hier geen korte broeken, alleen de toeristen. Wij passen ons meestal aan aan de plaatselijke bevolking dus lopen we in lange broeken.
We gaan even terug naar het hotel om te lammen om daarna een hapje te gaan eten. We nemen de tram voor het centrum. Na het eten gaan we op zoek naar de roltrappen. Je hebt hier een route met 21 roltrappen die naar een bepaalde hooggelegen wijk gaat. Die roltrappen gaan ’s morgens 4 uurtjes omlaag, de rest van de dag gaan ze omhoog.
Op goed geluk hebben we ze rap gevonden. De trappen gaan dwars door het uitgaanscentrum. We gaan ze allemaal op en lopen terug en gaan naar dat uitgaanscentrum. Nadat we een lekker softijs van Godiva, de Belgische bonbons, hebben gescoord, lopen we, erg stoer met ons ijsje, tussen de herrie van de cafés.

• 15 April 2017 - 15:34

Tante Mies:

Ziet er lekker uit! Zo te zien vermaken jullie je prima.
    Nog veel plezier en geniet ervan.
    Voor ons gisteren geen high tea maar de frietkraam ter ere van Guusjes verjaardag!
    Ook lekker.
    Groetjes ook van de Nonkel.

• 15 April 2017 - 16:42

Janneke G Te V :

Ik zie jullie al stoer lopen.....

• 15 April 2017 - 19:02

Caroline Zur Lage:

Geweldige verhalen! Ah...die high tea!! Doe maar luxe :) Maar ha, wij kunnen er ook wat van: met het paasweekend hier uitpuilende winkels vol luxe hapjes en sjieke maaltijden. Edmar, niet teveel eten daar, want anders kun je die koffer straks helemáál niet meer dragen!

• 15 April 2017 - 19:36

Barbara:

Hoi jongens, zo te lezen gaat alles naar wens. Het eten en drinken lijkt ook geen probleem te zijn jullie passen je wel goed aan . Fijne Pasen en blijf genieten.

• 16 April 2017 - 11:22

Angelique Van Beek:

Mooie verhalen!....en er is niks mis met boerkes uit Riethoven! Geniet ze nog! X