Woensdag 12 april - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu Woensdag 12 april - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu

Woensdag 12 april

Blijf op de hoogte en volg Ruud & Edmar

12 April 2017 | Hong Kong, Hongkong

Terug naar Hong Kong
Afscheid nemen van onze mooie kamer… Lekker ontbijten. We nemen steeds meer Chinees ontbijt erbij omdat dat er zo lekker uitziet. En ontbijten met een Ba Pao is geen straf.
Vanuit het hotel brengt een bus ons weer naar Cotai Ferries. Het is nu wel duidelijk dat je de tweede klasse wel vooraf moet boeken anders kun je daar niet terecht. Dat hebben wij dus niet gedaan dus lekker eerste klasse. Betalen met mastercard levert nog 20% korting op! Het verschil in prijs is dan ook niet groot terwijl het heerlijk reizen is.

Met een taxi naar het hotel. We zijn onze excuses verschuldigd voor de eerste chauffeur, per koffer komt er een opslag op het tarief…. Maar het blijft erg goedkoop.
Ons hotel is nu op Central, het eiland zelf. Daar is de grond extreem duur…. Dus de kamers extreem…. klein. Dat is weer even wennen. Met de koffers op de grond is het ineens een hink-stap-sprong circuit geworden. Best Western Harbour view. Verder niet slecht! En vlakbij de metro. Het leuke van Central is dat ze hier ook trammetjes hebben en wel hele smalle en hoge dubbeldekkertjes… ik denk dat JK Rowling hier haar inspiratie heeft gevonden voor de tram in een HP-film. Erg grappig en we nemen deze tram dan ook!

Ik heb in mijn reisgids een stadswandeling staan dus we gaan op pad. Maar op Central zijn er voor de voetgangers niet allen trottoirs maar ook looppaden hoog boven de grond zodat je geen stopplichten hebt. Ik kom er dus totaal niet uit en we stoppen de route en lopen pp eigen gevoel. Je kunt er niet verdwalen. Lekker het centrum verkennen. Hier ligt ook de duurste locatie van een Apple store! Een mooi pand met een weg er onderdoor. En de glazen trap zoals in Amsterdam.

Lekker kip uit een hot pot gegeten!
In bed een Agaatje gekeken!

• 15 April 2017 - 16:37

Janneke G Te V :

Alle Apple storen hebben een glazen trap als ze meer verdiepingen hebben..... O nee, die in grand central station niet.