Dinsdag 11 april - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu Dinsdag 11 april - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu

Dinsdag 11 april

Blijf op de hoogte en volg Ruud & Edmar

11 April 2017 | Hong Kong, Hongkong

Op naar Macao stad!
Tussen verschillende hotels van eenzelfde concern rijden bussen. Je kunt dus vanuit ons hotel erg makkelijk naar de oude stad want daar liggen ook hotels. Na een lekker ontbijt (een gigantisch buffet) gaan we met de bus naar de oude stad. Via een lange brug omdat de oude stad op een ander eiland ligt. Het hotel ligt bij een ander heel hoog hotel in de vorm van een robot. Erg lelijk maar wel makkelijk om ons op te oriënteren.

Macao is een Portugese kolonie geweest en heeft nog wel wat panden uit die tijd. We hadden eigenlijk een hele wijk verwacht, ook omdat het World Heritage betreft. Maar het bestaat uit een mooi plein en dan verschillende objecten verspreid door de hele stad. Het is heerlijk om door de stad te dwalen. Ook staat er nog een gevel van een oude kathedraal. Daar is het ook het drukst en we hebben daar de boel even afgekeken.

Iedereen maakt daar selfies en ze maken er erg veel werk van. Als wij een selfie maken zijn we al blij als ons haar niet wegwaait! Maar er wordt heel sensueel gekeken, hoe zegt Marijke Helwegen dat ook al weer? Borstjes vooruit, lippen getuit? Nou dat doen ze daar! Zelfs de voetjes dwars voor elkaar, terwijl die niet eens op de foto komen…
Leuk om te kijken dus. Vroeger liep je, als iemand een foto maakte, niet door het beeld, maar nu weet je niet meer naar welke kant de foto gaat dus loop je maar door.

De straat naar de kathedraal is erg toeristisch. Ze verkopen er vierkante lappen geperst vlees. Klinkt niet lekker en het zag er vreemd uit maar je mocht overal proeven, met een schaar kreeg je een stukje. Verhit, gelukkig. En het was nog lekker ook! In allerlei verschillende vleessoorten en smaken.
We hebben amandelkoekjes gekocht, dat leek ons veiliger. Die werden ook ter plekke gebakken.

’s Avonds hebben we bij de KFC gegeten… Ik schaam me dood maar het is nu eenmaal zo. In het hotel is een leuke foodcourt, kraampjes, maar daar heb je een speciale pas voor nodig die je moet laden. En om dat voor één maaltijd te regelen… vandaar dat we met plastic handschoenen aan kip aan het kluiven zijn.

Gambling
Ed heeft een uurtje aan verschillende automaten gezeten. Hij blijft ruim onder het afgesproken bedrag en houdt het dan voor gezien. Om 10 uur lekker in bed naar een Poirootje kijken op de laptop.

We hebben Macao gedaan en gaan morgen terug naar Hong Kong, nu op het eiland (Central).

• 13 April 2017 - 08:44

Esther:

Nu verwacht ik wel jullie selfie met jullie borstjes vooruit en lipjes getuit....

• 13 April 2017 - 10:23

Janneke G Te V:

"We zijn zo benieuwd naar het eten daar!" Ze hebben hier ook KFC, hoor....

• 13 April 2017 - 15:55

Nicolay:

Ruud, Edmaar, op naar Vegas. Ruud daar kun je heel lekker en chique eten. Edmar kan dan proberen om de rekening terug te verdienen. Zoals jullie weten Macau staat nog op mijn lijstje. Wat voorpret door jullie :-) Geniet ze nog.