Maandag 10 april - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu Maandag 10 april - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu

Maandag 10 april

Blijf op de hoogte en volg Ruud & Edmar

11 April 2017 | Hong Kong, Hongkong

Maandag 10 april

Vanmorgen op tijd op, pakken voor vertrek!
Ontbijten, uitchecken en te voet naar de Macao pier! Na 200 meter houden we de eerste taxi aan… toch wel zwaar, koffer, rugzak en fototas… en je moet de Hongkongkezen ook wat gunnen. Binnen 10 minuten zijn we er. De meter geeft 26 HK$ aan… de chauffeur vraagt er 42 en wijst op een lijst…. Zal wel, hij heeft toch het laatste (Chinese) woord, dus we betalen. In euro’s gaat het tenslotte nergens over. We vragen dat wel een keer aan David hoe dat zit.

De overtocht gaat met een snelle catamaran. Helaas hebben ze alleen nog maar stoelen eerste klas (zei Edmar). Heerlijk! Inclusief een kop thee en een doosje Chinese snatzen. Mooie stoelen en een tafel ervoor zodat ik mijn dagboek kan bijhouden.
We komen in de haven aan, staan er van alle hotels een soort van kermiskraam met een bus erachter. We kunnen meteen plaatsnemen en rijden naar Hotel Galaxy. Een enorm complex!

Als we aankomen worden meteen de koffers overgenomen, worden we in de lounge gezet met een flesje water, en gehaald om in te checken. Iedereen in kostuum, de vrouwen in een lange jurk en op heeeele hoge hakken. Elke 20 minuten is er in de lounge een diamantspektakel met veel muziek, fonteinen en licht. Echt Las Vegas en ver over de top.
Een kamer op de 30e etage. Edmar kijkt er niet meer van op!

Op het bed ligt een pillow menu, ik heb een ontiegelijke hekel aan al die kussens die je tegenwoordig op een hotelbed aantreft. Krijg je er hier ook nog een menukaart bij… Fether, lavender, buckwheat, contour memory en non allergic. Nou daar word ik dus wel allergic van. Laat die non haar kussentjes ergens anders slijten, niet hier. Ik mik de hele kussenzooi in een hoek van de kamer.
Maar de ruime kamer is schitterend verder, badkamer met glazen wand naar de kamer, ligbad, aparte douche.

We gaan meteen zwemmen, nou ja, zwemmen, in een band liggen en een lazy river afdobberen… met watervallen en stroomversnellinkjes! Leuk, en lekker kwallen en elkaar omkieperen.

Daarna gaan we naar Hotel The Venetian en The Parisienne. Net zoals in Las Vegas. Naar het schijnt, wij zijn er geweest maar dat was nog in de tijd van de Flinstones. Je kunt met een gondollier varen over de Canal Grande, maar dan wel op de eerste etage van dit hotel. We zagen er één varen met drie jongedames op een bankje maar die keken alleen maar op hun smartphone… Kunnen Pokemonnetjes zwemmen? Verder is het een luxe en dure shopping mall, zo ook het Parijse gedeelte, mooi nagemaakt, zelfs een Eiffeltoren, alleen ook deze geeft elk uur een sound and light show… hij gaat niet dansen, dat valt dan nog mee.

We vragen aan een Chinese tourist of die een foto van ons wil maken. Natuurlijk doet hij dat. Als Edmar vraagt of hij er ook een van hun zal maken zeggen ze eerst nee, dan uhhh toch wel maar dan van Edmar en zijn vrouw!

Lekker naar de kamer en verslagen maken! Edmar gaat lekker Wietse kijken, via VPN gaat dat super. Als we in de kamer komen is de pull down service geweest. Gordijnen dicht, bed opengeslagen en de kussens zijn teruggelegd op bed…

Morgen naar de oude stad.

• 11 April 2017 - 19:56

Margriet:

Wat een indrukken doen jullie op zeg. Maar fantastisch dat wij mee kunnen genieten. Fijn om te zien dat jullie het geweldig hebben. Groetjes en blijf genieten.

• 11 April 2017 - 20:17

Barbara:

Nou jongens, niks ten nadele van jullie slaapkamer hoor; potverdorie wat een luxe weer! Heerlijk van genieten.

• 11 April 2017 - 20:25

Esther:

Ziet er allemaal weer goed uit!

• 13 April 2017 - 15:58

Nicolay:

Mooi en luxe. Lopen er veel Europeanen rond? Lekker genieten :-)

• 15 April 2017 - 14:33

Jezus:

En, waar heb je voor gekozen...lavender?