Vrijdag 7 april - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu Vrijdag 7 april - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu

Vrijdag 7 april

Blijf op de hoogte en volg Ruud & Edmar

07 April 2017 | Hong Kong, Hongkong

We hebben niet veel geslapen in het vliegtuig. Niet zo erg want vandaag wordt een korte dag. We komen onze tijd om 9 uur aan en dan is het in Hong Kong al 15 uur. Op de luchthaven is het lekker rustig en je wordt niet constant aangesproken. Metrokaarten gekocht en na 2 keer overstappen lopen we naar het hotel. We moeten met onze koffers een flinke trap op om de metro te verlaten. Ed zijn tong hangt op zijn schoenen… Een jonge man vraagt aan Edmar of hij de koffer even naar boven moet brengen…. Edmar weigert, hij is bang dat hij er vandoor gaat met zijn koffer, maar ze zijn gewoon erg vriendelijk hier. Ik geloof niet dat ze hier koffers stelen, en die van Ed zowiezo niet, mag niet van de arbo. Te zwaar.
Maar alles gaat verder perfect en we vinden het hotel meteen.

Kleine maar mooie kamer. We mogen gebruik maken van een executive lounge op de 39e etage met drank en hapjes! We nemen alleen fris en een hapje en lopen daarna de stad in. Alleen maar restaurants!
We eten een heerlijke Koreaanse vissoep met noodles. Erg pittig maar dat kunnen we wel hebben. Dan lopen we naar de promenade aan de waterkant en daar is van alles te doen. Keigezellig. Zelfs goochelaars, zeg maar Chinese Hans Nepklokjes, vertonen hun kunsten. Dan gaan we nog even slierpen in Hotel The Peninsula want daar gaan we morgen high tea-en! In elke vakantie gaan we één keer naar het sjiekste hotel voor een high tea. Dit hotel, is schitterend koloniaal……

• 08 April 2017 - 19:50

Barbara:

Zijn jullie al zo er van overtuigd dat dit het sjiekste hotel is of hebben jullie gewoon al zin in een high tea?

• 08 April 2017 - 19:52

Anja Verstappen:

Hee Ruud,

Klinkt goed! Geniet ervan

• 08 April 2017 - 20:54

Jezus:

Opgelet! Vissen kunnen ook vliegen, Ruud!