Donderdag 6 april - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu Donderdag 6 april - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu

Donderdag 6 april

Blijf op de hoogte en volg Ruud & Edmar

06 April 2017 | Hong Kong, Hongkong

Na een half dagje werken worden we om 1 uur opgehaald door Schipholservice Marius en Margriet. We vliegen pas om acht uur vanavond maar je kunt er maar alvast zijn! En dan hoeven we niet door de spits. Lekker nog even kletsen op een terras op Schiphol voordat we weer afscheid nemen van Marius en Margriet.

Er komen een stel mussen bedelen voor koekkruimels die ze niet krijgen. Eén terroristische mus neemt wraak door, ik hoor ‘m langs mijn linkeroor suizen, zijn behoefte op mijn linkerschouder te deponeren! Net die ene dag van de reis dat je 24 uur met je kloffie moet doen krijg je vogelsmurrie op je blouse! Help mee onthouden dat ik thuis de maandelijkse donatie aan Natuurmonumenten stopzet. Dat zal ze leren.

De rest van de middag zitten we prinsheerlijk in twee ligstoelen voor een raam met uitzicht op de vliegtuigen. Onder het genot van een grote beker groene jasmijnthee. Dat is geen straf!

Om 8 uur vliegen we in 3 kwartier naar Frankfurt. In december zijn we er met de auto en caravan langsgereden en vanaf de autobaan lijkt het niet zo groot. Maar dat is het wel!
We moeten flink doorlopen om op tijd bij de volgende gate te komen. Daar stappen we even later in een Airbus A 380, een giga vliegtuig! 510 passagiers! Het vliegt zalig….

Om half een ‘s nachts krijgen we nog een lekkere warme maaltijd en dan wordt het tijd te gaan pitten. Maar dat lukt me nooit in een vliegtuig dus vandaar dat ik om kwart over drie ’s nachts dit verslag zit te typen…

• 07 April 2017 - 17:23

Paul :

Hallo de levensgenieters zijn weer op pad.
    Ben nog in Benidorm tot zondag, dan weer gelukkig naar huis.
    Geniet er van.
    Paul

• 07 April 2017 - 18:03

Yvonne:

Leuk die babooshka poppetjes.

Geniet ervan.

• 07 April 2017 - 20:03

Barbara:

Nou, het is allemaal voorspoedig begonnen ; lekker nog op je gemakje op Schiphol, dus goed uitgerust het vliegtuig in. Het grote avontuur kan beginnen!

• 08 April 2017 - 09:26

Wendy:

Heyyyy reizigers, voor ik begon met lezen, dacht ik nog: zal er iets gebeuren op de dag van vertrek. En jawel een terroristische mus. Waarschijnlijk heb je meer dan voldoende kleding bij je, in die mooie koffer :) Geniet, geniet, geniet van jullie mooie reis. Wij reizen graag beetje met jullie mee door t lezen van deze blog.
    X

• 08 April 2017 - 11:30

Janneke G Te V:

Weer leuk om te lezen! (Vooral de terromus) Kijk al uit naar de rest!

• 08 April 2017 - 17:32

Annelies:

Als je in de hondenpoep trapt ben je in het geluk gestapt maar als er een musje shit op je laat vallen ben je helemaal gezegend! So ,count your Blessings!

• 08 April 2017 - 20:52

Jezus:

Een terromus....nee...wraak voor t eten van paté au volailles! Wacht maar tot er een gans langs komt